Veniturile din online ale ziarului The Guardian au depăşit pentru prima dată pe cele ale exemplarelor în print, graţie contribuţiilor financiare voluntare ale cititorilor săi, a anunţat marţi societatea care editează cotidianul britanic, Guardian Media Group (GMG), citată de AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

GMG, care editează şi The Observer, versiunea duminicală a The Guardian, a afirmat că a realizat 108,6 milioane de lire sterline cifră de afaceri (122 de milioane de euro) din abonamente online faţă de 107,5 milioane (120,8 milioane de euro) pentru exemplarele în print pentru perioada 2017-2018. 

Veniturile digitale, care includ publicitate şi contribuţiile cititorilor săi, au crescut cu 15% într-un an, în timp ce veniturile din vânzarea ziarelor au scăzut cu 10%. 

Site-ul ziarului The Guardian a atras în medie 155 de milioane de vizitatori unici lunar, faţă de 140 de milioane anul trecut. 

David Pemsel, directorul general al GMG, a estimat că alegând să se bazeze pe generozitatea cititorilor online mai degrabă decât să adopte un model plătit, The Guardian a creat "a treia cale pentru a plăti pentru jurnalism de calitate". 

El a mai subliniat că a vrut să se axeze pe cei 10 milioane de cititori online fideli ai ziarului decât pe a căuta să creeze trafic conformându-se cu giganţii reţelelor de socializare sau cu agregatorii de conţinut. 

Aflat în dificultate financiară, GMG a luat decizia de a transforma The Guardian în format tabloid începând cu luna ianuarie, pentru a face economii. 

Această decizie se înscrie într-un plan de redresare de trei ani, lansat în 2016, care prevede o restructurare a ramurii publicitare şi a reducerii costurilor ducând la eliminarea a 250 de locuri de muncă dintre care 100 în redacţie. 

David Pemsel a subliniat că exemplarele tipărite se ridică la 138.082 de exemplare în fiecare zi, o cifră "mai puţin proastă decât era prevăzută", şi afirmă că structura financiară a grupului îi permite să păstreze o ediţie pe hârtie "atât timp cât cititorii noştri vor fi interesaţi de asta". 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.