Vânzările online de opere de artă au crescut cu 9,8% în 2018 pe o piaţă "suprapopulată", atingând 4,64 de miliarde de dolari, în ciuda unei încetiniri pentru al treilea an consecutiv, potrivit unui raport publicat de compania de asigurări de opere de artă Hiscox, citată de AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Acest domeniu, care îi atrage pe tinerii artişti şi colecţionari, benficiază de un "boom" pe piaţa de artă în ultimii ani, însă incertitudinile geopolitice şi economice ar putea să testeze rezistenţa cumpărătorilor online în 2019, conform raportului.  

Deşi creşterea a fost mai puţin susţinută în aceşti ultimi ani, asiguratorul mizează pe o creştere medie a tendinţei de 15% pe an în următorii cinci ani: această piaţă ar putea astfel să atingă aproape 9,32 miliarde de dolari în 2024, potrivit Hiscox. 

"Aşteptăm să vedem cine vor fi câştigătorii şi perdanţii pe această piaţă care rămâne fără îndoială suprapopulată", a declarat Nicolas Kaddeche, directorul departamentului de Arte Frumoase din cadrul filialei franceze a companiei Hiscox în Franţa.               

"Încrederea în viitorul platformelor de vânzări online începe să scadă, asistăm, poate, la o conştientizare a faptului că piaţa va creşte mai puţin repede decât se anticipa", a adăugat el.                 

77% din platformele online contactate rămân optimiste pentru următoarele 12 luni: o încredere în scădere în raport cu anul precedent. 

Clienţii tineri (cu vârste între 20 şi 35 de ani) reprezintă mai mult de 40% din vânzările online, potrivit raportului pe 2018. 

Pentru neofiţi, a intra într-o galerie de artă poate fi intimidant şi piaţa le este la îndemână prin intermediul calculatorului. Această piaţă în expansiune se confruntă însă cu o rezistenţă puternică, şi, pentru marile galerii pariziene, este o "erezie" ca un cumpărător să nu vină să vadă opera la expoziţie.      

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.