Programul AMZEI @Romanian Design Week, care prezintă trei expoziţii distincte: o colecţie de afişe originale semnate de Milton Glaser: Art is Work ACT II, "Semnalizatoare - Designul nu este un Panou de Bord" şi Lea Rasovszky - People You’ve Been Before, va fi lansat în 17 mai, de la ora 18.00.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cele trei expoziţii AMZEI @Romanian Design Week, parte din circuitul RDW Design GO! al festivalului Romanian Design Week 2024, deschid astfel seria de evenimente ce vor avea loc pe parcursul celor zece zile de festival, între 24 mai şi 2 iunie.

În cadrul vernisajului ce va avea loc vineri, 17 mai, de la ora 18:00, în Piaţa Amzei, publicul va putea explora abordări noi ale designului, arhitecturii şi culturii digitale, 50 de afişe realizate de Milton Glaser, legendă a designului grafic american, cunoscut pentru co-fondarea New York Magazine şi pentru campania „I love NY”, dar şi lucrările artistei Lea Rasovszky, într-o expoziţie ce investighează dinamica complicată a conexiunilor umane.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Organizată de centrul cultural FABER şi Universitatea Politehnica Timişoara, expoziţia "Semnalizatoare - Designul nu este un Panou de Bord" explorează rolul designului şi intersecţiile acestuia cu alte domenii, provocând întrebări despre industrie şi arătând impactul său extins. Servind ca un semnalizator pentru Timişoara şi pentru România, expoziţia propune o nouă traiectorie pentru design, arhitectură şi cultura digitală. Lucrările expuse sunt rezultatul colaborărilor între cercetători de la Universitatea Politehnica Timişoara şi designeri români şi internaţionali, abordând teme precum gestionarea deşeurilor, forţele invizibile din construcţii şi relaţia om-maşină. Conceptul expoziţiei este ancorat într-o cercetare comisionată despre economia Timişoarei, condusă de sociologul Norbert Petrovici.

Expoziţia foloseşte diferite medii de design, storytelling şi limbaj pentru a evidenţia naraţiunile ascunse şi potenţialul neexplorat al oraşului şi face parte din programul Bright Cityscapes, din agenda culturală a Timişoarei 2023 - Capitală Europeană a Culturii.

Expoziţia People You’ve Been Before - Lea Rasovszky

Expoziţia personală a Leei Rasovszky, „People You’ve Been Before” ilustrează complicata dinamică a conexiunilor umane, care se desfăşoară într-un spaţiu de profundă intimitate, unde accesul privitorului devine posibil exclusiv prin deschiderea acestuia către vulnerabilitate şi empatie. Lea Rasovszky explorează geografia acestui spaţiu, reformulându-şi descoperirile în diferite medii - obiecte, fotografii de epocă şi artefacte de o puternică încărcătură emoţională. Aceste relicve servesc drept ferestre către trecut şi oferă acces la vieţile trăite şi la relaţiile construite, evocând un sentiment de apartenenţă, care depăşeşte timpul şi spaţiul.

Demersul artistic presupune conectarea cu aceste rămăşiţe ale epocilor trecute. Este un demers asemănător cu cel al unui antropolog, care dezvoltă naraţiunile ţesute în fiecare artefact şi te invită să contempli tapiseria complicată a experienţei umane. Este ca şi cum ai explora un album foto vechi, cu oameni pe care nu i-ai mai întâlnit până acum, chipuri necunoscute, identităţi anonime, însă fără a-ţi pierde capacitatea de a le înţelege esenţa, în timp ce priveşti cu o curiozitate blândă şi autentică.

Expoziţia de afişe originale Milton Glaser: Art is Work ACT II - Amzei Creative Corner

Milton Glaser, legendă a designului grafic american, este cunoscut pentru co-fondarea New York Magazine şi pentru campania „I love NY”.  Expoziţia "Milton Glaser: Art is Work (act II)", adusă în premieră la Bucureşti de Insula 42 şi TypopassageTM şi curatoriată de Ovidiu Hrin şi prezintă în premieră în România aproape 50 de afişe originale din cele peste 400 realizate de Glaser. Afişele sale aduc arta şi măiestria grafică în viaţa de zi cu zi, reconectând vizitatorii la emoţia frumosului şi la umorul inteligent. Glaser (1929-2020) a fost una dintre cele mai influente voci ale designului grafic, promovând un design civic şi umanist. Moştenirea sa cuprinde o varietate de lucrări celebre, printre care logo-ul pentru campania "I love NY" şi posterul psihedelic al lui Bob Dylan.

Găzduită între 16 mai şi 2 iunie la galeria Amzei Creative Corner din Bucureşti, expoziţia este continuarea unei serii organizate anterior la Arad şi Timişoara în 2023. Mirko Ilić, coleg şi prieten apropiat al lui Glaser, a donat această colecţie de excepţie TypopassageTM, iar el însuşi va susţine tururi ghidate ale expoziţiei alături de curatorul Ovidiu Hrin şi va ţine un atelier dedicat designului de afiş.

Expoziţiile AMZEI@RDW fac parte din circuitul RDW Design GO!, format al festivalului Romanian Design Week 2024 şi sunt deschise de luni până vineri, între orele 12:00 – 22:00, iar în weekend de la 10:00 la 22:00.

AMZEI face parte din iniţiativele şi demersurile semnate de Cartierului Creativ, un proiect de poziţionare şi de regenerare urbană, un ecosistem creativ în centrul Bucureştiului, o iniţiativă The Institute, care îşi propune valorificarea şi potenţarea industriilor creative şi a organizaţiilor şi proiectelor culturale din această zonă, din dorinţa de a contribui la creşterea calităţii vieţii şi din speranţa că poate contribui la schimbarea naraţiunii Bucureştiului, prin expunerea, promovarea şi dezvoltarea scenei şi a efervescenţei creative locale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.