Trei exoplanete descoperite recent, care orbitează în jurul unei stele de mici dimensiuni, ar putea spori şansele de a descoperi forme de viaţă în afara Sistemului Solar, au anunţat, luni, oamenii de ştiinţă belgieni, citaţi de Reuters.

Cele trei exoplanete, de mărimea Pământului, orbitează în jurul unei stele care se află în constelaţia Vărsătorului, la o distanţă de aproximativ 40 de ani-lumină faţă de Terra, într-o zonă care le asigură o cantitate de căldură suficient de mare pentru a permite existenţa apei în stare lichidă la suprafaţa scoarţei lor - o condiţie vitală pentru întreţinerea vieţii.

Este pentru prima dată când astfel de exoplanete sunt descoperite pe orbita unui astru din categoria ”stelelor pitice ultra-reci”, au precizat autorii acestui studiu.

”Dacă vrem să găsim viaţă în alte părţi ale Universului, atunci acesta este locul din care trebuie să începem căutarile”, a declarat Michael Gillon, profesor la Universitatea Liege din Belgia, coordonatorul acestui studiu, publicat în revista Nature.

Descoperirea a fost realizată cu ajutorul telescopului european TRAPPIST (Transiting Planets and Planetesimals Small Telescope), aflat în interiorul Observatorului La Silla din Chile.

Acel telescop descoperă exoplanete prin analizarea modificărilor de luminozitate ale unor stele, ce apar atunci când un corp ceresc trece prin faţa astrului analizat.

Deşi noile exoplanete sunt de mărimea Terrei, steaua lor gazdă are o masă ce echivalează cu doar 8% din masa Soarelui şi este cu 50% mai puţin luminoasă decât acesta.

Până acum, astronomii au descoperit peste 2.000 de planete aflate în afara Sistemului Solar şi dezvoltă noi tehnici de scanare a atmosferelor acelor exoplanete, care să le permită să identifice gazele asociate cu eventuale activităţi de natură biologică la suprafaţa lor.