O legătură între vaccinul anti-Covid de la AstraZeneca şi apariţia unei forme rare de cheaguri de sânge este "plauzibilă, dar nu confirmată", a indicat miercuri Organizaţia Mondială a Sănătăţii, scrie AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Studii specializate sunt necesare pentru a înţelege pe deplin posibila relaţie între vaccinare şi posibili factori de risc", au subliniat în comunicat specialiştii OMS în domeniul vaccinurilor. 

Ei notează că aceste fenomene "deşi îngrijorătoare, sunt foarte rare", în contextul în care peste 200 de milioane de persoane au primit vaccin de la AstraZeneca-Oxford. 

Subcomitetul reunit miercuri a indicat şi că va continua să analizeze noile date şi că se va reuni din nou săptămâna viitoare şi "va publica noi recomandări necesare". 

Experţii OMS recomandă şi înfiinţarea unui comitet de clinicieni, între care hematologişti şi alţi specialişti pentru a da indicaţii despre cel mai bun mod de a diagnostica şi de a gestiona cazurile de tromboze atipice, apărute după vaccinarea cu serul de la compania farmaceutică anglo-suedeză.   

Cu puţin timp înainte de comunicatul OMS, Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) a concluzionat că trombozele trebuie să fie înregistrate drept efect secundar "foarte rar" al vaccinului de la AstraZeneca, estimând că beneficiile sunt mai multe decât riscurile. 

În acelaşi timp, comitetul ştiinţific care supervizează campania de vaccinare anti-Covid în Marea Britanie, JCVI, a recomandat limitarea folosirii serului de la AstraZeneca celor cu vârste de peste 30 de ani când este posibil, după semnalarea a 79 de cazuri rare de cheaguri de sânge, între care 19 decese.                

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.