Platforma Spotify şi-a reconfirmat poziţia de lider în piaţa de streaming, ajungând la 60 de milioane de abonaţi, cifră anunţată luni de reprezentanţii companiei suedeze, informează AFP.com.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Numărul de abonaţi ai platformei Spotify îl depăşeşte de peste două ori pe cel înregistrat de cel mai apropiat competitor al său, Apple Music, care a anunţat la începutul lunii iunie că a ajuns la 27 de milioane de abonaţi. 

Totuşi, numărul de abonaţi ai Apple Music a crescut foarte repede, platforma fiind lansată cu doar doi ani în urmă.

Platforma Spotify, înfiinţată în 2008 şi disponibilă în 60 de ţări, anunţase în luna martie că a ajuns să aibă 50 de milioane de abonaţi.

În luna iunie, reprezentanţii companiei au anunţat că Spotify are peste 140 de milioane de utilizatori în total - majoritatea ascultând melodii gratuit, prin serviciul său susţinut prin publicitate, controversat în rândul unui număr mare de artişti.

Următorul competitor al Spotify este Deezer, cu sediul în Paris, care s-a impus mai ales în Europa şi a anunţat în ianuarie 2016 că are 6 milioane de abonaţi.

Între alte platforme de streaming se numără Tidal, deţinută de rapperul Jay-Z, un serviciu lansat anul trecut de Amazon şi site-ul de streaming Rhapsody, care a fost relansat drept Napster.

Cei mai mulţi reprezentanţi ai industriei muzicale se aşteaptă ca serviciile de streaming să se dezvolte în continuare într-un ritm alert, numărul abonaţilor din prezent reprezentând o mică parte din piaţa mondială potenţială.

Streamingul a contribuit la o evoluţie a industriei muzicale în ultimii doi ani, după o stagnare îndelungată, deşi mulţi artişti se întreabă ce procent din încasări le va reveni lor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.