Radioul public american NPR a devenit miercuri prima sursă media importantă care a renunţat la Twitter, în semn de protest faţă de noile politici ale reţelei, în ziua în care şeful acesteia, Elon Musk, a recunoscut „greşeli” de la preluarea companiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cunoscut şi respectat în Statele Unite, unde este urmărit de 46 de milioane de persoane pe săptămână pe posturile, podcasturile şi site-urile sale, National Public Radio a anunţat că „conturile sale (...) nu vor mai fi active pe Twitter”, acuzând reţeaua de luare a măsurilor care „ne subminează credibilitatea”.

Decizia Twitter de săptămâna trecută de a eticheta NPR, care îşi revendică independenţa editorială, drept „media afiliată statului american”, o etichetă care o plasează la acelaşi nivel cu canalele ruseşti precum Russia Today (RT) sau Sputnik.

Elon Musk, care şi-a manifestat dispreţul faţă de mass-media, şi-a asumat o schimbare „justă”. Atunci Twitter a făcut un pas înapoi, adoptând pentru NPR şi pentru BBC, care a protestat faţă de acest lucru, eticheta de „media finanţată din fonduri guvernamentale”.

Etichetă falsă, potrivit NPR, care asigură că mai puţin de 1% din bugetul său operaţional provine din surse federale, fondurile sale provenind în principal din publicitate, sponsorizare şi contribuţii financiare de la radiourile membre.

Întrebată de AFP, o purtătoare de cuvânt a NPR a spus că jurnaliştii şi posturile membre ale acesteia „pot decide în privinţa lor dacă vor să rămână pe platformă”. Postul de radio american, al cărui cont principal pe Twitter avea 8,8 milioane de abonaţi miercuri, şi-a încurajat ascultătorii să-l urmărească pe alte platforme de socializare.

Această plecare de la Twitter, prima a unei surse mass-media importantă, vine pe fundalul instituirii unei noi politici controversate de certificare, reţeaua acordând din 20 aprilie celebrul său marcaj albastru celor care vor plăti pentru a o folosi. La începutul lunii aprilie, ea a retras acest brand de pe contul principal al The New York Times (55 de milioane de abonaţi), într-un alt gest de sfidare faţă de o media respectată, dar considerată prea de stânga de unii dintre conservatori.

Solicitat de AFP, serviciul de presă al Twitter a răspuns, aşa cum este acum obiceiul, un emoticon în formă de excrement. Într-un interviu surpriză acordat BBC miercuri, Elon Musk a recunoscut „multe greşeli” la şase luni după ce a cumpărat compania pentru 44 de miliarde de dolari, asigurând în acelaşi timp că este acum „în direcţia cea bună”.

Potrivit firmei de specialitate Insider Intelligence, veniturile Twitter sunt de aşteptat să scadă cu aproape o treime în 2023, la mai puţin de 3 miliarde de dolari, faţă de 4,14 miliarde în 2022, din cauza scăderii veniturilor din publicitate.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.