Premiera mondială a spectacolului "Astăzi mai bine nu m-aş fi întâlnit cu mine însămi", dramatizare a cărţii cu acelaşi nume a Hertei Müller, o descindere terifiantă în universul carceral, sufocant al ultimilor ani ai dictaturii comuniste în România, are loc la New York pe 10 şi 11 mai, anunţă ICR.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Conceput şi interpretat de către actriţa Simona Măicănescu, realizat cu mijloace teatrale minimaliste dar rafinate, monodrama urmăreşte destinul unei femei care speră să scape din infernul în care trăieşte, strecurând în tivul hainelor exportate în străinătate mesaje de ajutor. Când biletele ajung în mâinile Securităţii, ea este acuzată de trădare, într-o epocă în care această acuzaţie putea deveni o condamnare la moarte. Din echipa care semnează spectacolul mai fac parte scenografa Doina Levinţa, coregrafa Silvia Călin şi artistul vizual Radu Barbu.

Reprezentaţiile vor avea loc în cadrul programului permanent al ICR New York „Romanian-American Studio Theater/Studioul de teatru româno-american” vineri, 10 mai,  şi, o zi mai târziu, la Festivalul "Rehearsal for the Truth/Repetiţie pentru adevăr", organizat de către Fundaţia "Vaclav Havel" din New York cu scopul de a promova producţii teatrale ce tratează teme precum lupta pentru adevăr şi libertate, efectele destructive ale dictaturii şi ideologiei, regăsirea demnităţii în contextele cele mai opresive.

Simona Măicănescu a fost studenta marelui actor şi profesor Octavian Cotescu şi, din anul 1993, s-a stabilit la Paris unde a fost distribuită în spectacole de teatru şi în filme printre care: "Clandestins", "Mellisol", "Le grand patron", "Spiral", "The
Stone Council", "Splice", "Call my agent". A putut fi văzută şi în filmele româneşti "De ce bat clopotele, Mitică?" (r. Lucian Pintilie), "Sfârşitul nopţii" (r. Mircea Veroiu), "Unde la soare e frig" (r. Bogdan Dreyer). Simona Măicănescu a mai jucat la


New York, în anul 2013, ca protagonistă a spectacolului "Fever/Febra", de Wallace Shawn, montat la teatrul de avangardă LaMama.

De la începutul acestui an, în cadrul noului program permanent al ICR New York „Studioul de teatru româno-american” au mai fost prezentate, tot în limba engleză, spectacolele camerale: "Iona", după Marin Sorescu şi "Căţelul sinucigaş şi Laika", pe un text al scriitoarei româno-americane Cătălina Florina Florescu.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.