Posturile TV americane au luat decizia de a modifica felul în care produc şi lansează seriale - şi chiar reclame -, încercând să se adapteze la noile obiceiuri de consum ale telespectatorilor şi să profite de pe urma sistemului de vizionare ”binge-watching”, făcut celebru de Netflix şi de alte platforme de streaming online, informează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Binge-watching” sau ”binge-viewing” este un termen care poate fi tradus prin sintagma ”vizionare compulsivă” şi se referă la vizionarea ”de tip maraton” a unui serial de televiziune, ale cărui episoade sunt urmărite de telespectatori unul după celălalt şi fără pauză între ele.

 Aceste schimbări ar putea opri declinul audienţelor cu care se confruntă posturile TV americane, dar şi tendinţa de ”cord cutting” (”reducerea abonamentelor la posturile TV), într-o epocă în care tot mai mulţi americani aleg să renunţe la serviciile tradiţionale de televiziune prin cablu şi satelit şi să vizioneze, în schimb, doar seriale difuzate pe platformele de streaming online. 

Postul TV Land, deţinut de grupul Viacom, a început să dezvolte mai multe programe de tip serial, ale căror intrigi sunt dezvăluite pe parcurs, cu fiecare episod difuzat. Recent, acelaşi post de televiziune a modificat intriga uneia dintre producţiile sale, cu scopul de a încuraja vizionarea de tip ”binge-watching”.

La rândul său, Turner Broadcasting System, o divizie media a grupului Time Warner, a lansat în luna ianuarie un nou serial de comedie, intitulat ”Angie Tribeca”, ale cărui 10 episoade au fost difuzate integral şi fără pauză, pe parcursul unui ”binge-a-thon” (”maraton de tip binge”) de 25 de ore, pe postul TBS. O treime dintre telespectatorii care au vizionat serialul au fost utilizatori noi ai reţelei TV americane.

Managerii posturilor de televiziune americane negociază în prezent cu advertiserii pentru a modifica şi modul de difuzare a reclamelor, analizând posibilitatea ca spoturile publicitare să fie difuzate tot în sistem ”binge-watching”. 

Printre experimentele avute în vedere se află şi unul ce vizează transformarea brandurilor în elemente constituente ale serialelor difuzate de posturile TV din grupul Turner. 

În schimb, CBS analizează posibilitatea ca reclamele în sine să fie ”serializate”, pentru a spune o poveste în mai multe părţi. 

Aceste schimbări reflectă faptul că managerii posturilor de televiziune au înţeles că tot mai puţini oameni, în special din rândul tinerilor, urmăresc seriale TV atunci când acestea sunt difuzate pe micul ecran, alegând în schimb să vizioneze în sistem ”binge watching” seriale online, precum ”House of Cards” şi ”Orange is the New Black”, produse şi difuzate de platforma Netflix. 

Reţelele de televiziune americane evită în prezent serialele TV tradiţionale, deoarece au o problemă cu redifuzarea episoadelor. Astfel de redifuzări pot fi generatoare de confuzii în rândul telespectatorilor, iar dezvoltatorii de programe TV preferă seriale precum ”The Big Bang Theory” şi ”NCIS”, produse de CBS, deoarece fiecare episod din aceste producţii are o intrigă proprie, care se încheie odată cu difuzarea episodului aferent. 

Însă, odată cu creşterea de popularitate a sistemului ”binge-watching”, posturile TV au de acum înainte o şansă reală de a-i recâştiga pe telespectatori, cu ajutorul unor ”cliffhangers” (”momente de supans”). Posturile TV publică pe propriile sistemele de difuzare la cerere acele episoade care sunt deja disponibile, pe care le vând, ulterior, unor reţele online precum Netflix. 

Aproximativ 46% din totalul persoanelor cu vârste cuprinse în intervalul 18 - 34 de ani vizionează seriale după ce acestea sunt difuzate, potrivit agenţiei de cercetări şi analize media Comscore. În plus, 42% dintre telespectatorii americani vizionează în sistem ”binge-watching” mai multe episoade dintr-un sezon al unui serial TV, o dată sau de două ori pe lună.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.