Prima expoziţie personală în România a lui Pavel Brăila, intitulată ”New Year’s Dissections”, ce va reuni lucrări video, serigrafii şi fotografii, multe dintre ele inspirate de Moldova şi Chişinău, oraşul natal al artistului, va fi deschisă de Anul Nou pe rit vechi, la Eastwards Prospectus, putând fi vizitată între 13 ianuarie şi 12 martie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Pavel Brăila foloseşte începutul de an ca o ocazie pentru a reflecta asupra unui trecut guvernat de vechi obiceiuri şi asupra unui viitor ce pare tot mai nesigur, transmite galeria de artă.

Printre lucrările ce vor fi expuse în premieră la Eastwards Prospectus se numără seria ”Stolen Billion”, inspirată de ceea ce a fost numit ”jaful secolului” - furtul a un miliard de dolari din sistemul bancar moldovean, între 2012 şi 2014. Artistul oferă o reprezentare vizuală pentru această sumă de bani într-o serie de şase serigrafii, fiecare dintre ele redând miliardul în câte una dintre bancnotele ce formează sistemul monetar al ţării. Pavel Brăila subliniază astfel caracterul abstract al imaginii unui miliard de dolari în mintea majorităţii locuitorilor din Moldova.

Desfăşurată pe ambele etaje ale galeriei, expoziţia va include, de asemenea, patru lucrări video, inclusiv ”New Year’s Dissections - un jurnal vizual al unei seri de Anul Nou”, când oamenii ciocnesc paharele de şampanie la miezul nopţii atât după ora Chişinăului, cât şi după ora Moscovei.

Pentru vernisajul din 13 ianuarie, artistul va transforma Eastwards Prospectus în scena unei petreceri de Anul Nou pe rit vechi.

”Reflecţiile lui Pavel Brăila sunt pline de ironie: în spaţiul expoziţional suntem întâmpinaţi de portretul unui gangster transformat în erou revoluţionar şi numărăm banii furaţi de politicieni transformaţi în hoţi de bănci, în timp ce călcăm pe straturi groase de confetti şi sărbătorim o Moldovă care se întoarce spre Est, spre Vest, spre Est, spre Vest”, a spus criticul de artă Raluca Voinea. ”Aşa cum maşina de scris din noua lucrare video a artistului ne aminteşte de alfabetele diferite folosite în funcţie de împrejurările politice, aşa cum locuitorii Chişinăului din lucrarea video ce dă titlul expoziţiei sărbătoresc Anul Nou atât după ora Moscovei, cât şi după ora Moldovei, nu mai ştim dacă este prea devreme sau prea târziu, cine este amânat şi cine are de recuperat, ce este istoria şi ce este repetiţia, ce tradiţie ar trebui păstrată şi care devine opresivă”, a adăugat ea.

Pavel Brăila (născut în 1971) a participat, începând cu mijlocul anilor ’90, la numeroase expoziţii şi festivaluri de film, cu filme, lucrări video, fotografii şi performance-uri. Şi-a câştigat faima internaţională odată cu selectarea la documenta11 (Kassel, 2002), cu filmul ”Shoes for Europe”. Recent, a fost prezent în programul bienalei Manifesta 10 (2014), cu o serie de performance-uri desfăşurate în spaţii publice din Sankt Petersburg, şi a realizat conceptul artistic al primului Pavilion al Moldovei la Expoziţia Universală (Milano, 2015). Printre expoziţiile sale personale se numără cele desfăşurate la Neue Nationalgalerie (Berlin, 2007), Yvon Lambert (Paris, 2008) şi Galerie Jan Dhaese (Gent, 2009).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.