Muzeul de Artă Recentă (MARe) va lansa pe 10 mai o campanie de achiziţie de lucrări româneşti pentru a sprijini artiştii contemporani.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Campania MARe se va desfăşura până pe 10 iunie 2020. Lucrările - pictură, sculptură, fotografie, video, performance, instalaţii audio-video - vor fi achiziţionate de la artişti şi de la galeriile de artă.

Ministerul Culturii a anunţat săptămâna trecută că va susţine achiziţia de Artă Contemporană pentru patrimoniul cultural naţional, care să stimuleze producţia şi tezaurizarea artei contemporane pentru muzee şi colecţiile statului şi ,în acest fel, să ajute la deblocarea situaţiei potrivit căreia arta contemporană nu a mai fost inclusă prin achiziţie în patrimoniul statului din anul 2008.

„Este un gest de susţinere, dar şi un apel la solidaritate, apel la care MARe, singurul muzeu privat de artă din România, se grăbeşte să răspundă fără ezitare. După luni de izolare este nevoie de un impuls puternic pentru a relansa viaţa culturală. Acum există galerii care şi-au pierdut spaţiile din pricina carantinei şi artişti asupra cărora izolarea a avut un impact material grav. Artiştii au nevoie de susţinere pentru că ei sunt cei care creează ceea ce galeriile propun, iar muzeele expun. MARe, printr-un efort complementar aceluia al Ministerului Culturii, arată prin această infuzie de capital privat într-o piaţă afectată de pandemie, că momentul actual nu este o situaţie fără ieşire. Autorităţile, muzeele, artiştii, galeriştii de artă, colecţionarii şi publicul fac parte dintr-o unică echipă, o echipă cu personalităţi şi perspective diferite, dar care se sprijină şi se definesc reciproc”, a declarat Erwin Kessler, directorul general MARe.

Ministrul Culturii, Bogdan Gheorgiu, a transmis marţi într-un comunicat: „Astfel de iniţiative sunt lăudabile şi merită încurajate. Sunt convins că toate măsurile luate până acum atât la nivelul Guvernului României, cât şi la nivelul Ministerului Culturii şi al instituţiilor subordonate, împreună cu cele din mediul privat, vor ajuta sectorul cultural să îşi poată relua activitatea şi să diminueze efectele crizei actuale. Este un moment al schimbărilor în fiecare domeniu, important este să găsim oportunităţile şi să beneficiem de ele”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.