Muzeul Naţional de Artă Contemporană lansează joi, de la ora 19.00, noul sezon expoziţional (26 mai - 25 septembrie). Din program: retrospective Marion Baruch şi Ion Grigorescu, intervenţie Vasile Mureşan-Murivale şi performance cu Tiong Ang & Company.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Pandemia a pus întreaga lume la încercare, iar acum un război, până de curând de neconceput, a schimbat radical modul în care trăim solidaritatea. Ne dorim ca MNAC să păstreze un rol activ în lunga recuperare socială şi culturală de care societatea are atâta nevoie. Cu gândul la toţi cei care şi-au abandonat casele şi la toţi cei care apără valorile democraţiei, vom încerca din nou, după mult timp, să ne bucurăm sincer de ce avem acum”, declară Călin Dan, directorul Muzeului Naţional de Artă Contemporană al României. 

Accesul în clădire va fi posibil începând cu ora 12.00 şi până la ora 21.00, iar în interior evenimentul se prelungeşte până la ora 22.00.

Ion Grigorescu, [din seria] Autoportrete cu obiecte, 1978

O amplă retrospectivă Marion Baruch şi retrospectiva Ion Grigorescu, într-o formă revăzută şi adăugită; lansarea unui proiect multidisciplinar unic în România, de transformare a etajului doi al muzeului într-un spaţiu cu destinaţie specială, de depozit pentru colecţia de artă şi spaţiu de vizitare a acesteia; Cătălin Bălescu şi un repertoriu de fragmente care aduc un omagiu subconştient strategiilor postmoderne; o explorare a unui peisaj post-uman populat cu forme de locuire primitive într-o instalaţie concepută de către Elena Scutaru pentru MNAC; o intervenţie murală Liviu Stoicoviciu şi o intervenţie site-specific a artistului Vasile Mureşan - Murivale cu 400 de portrete ale prietenului său; joc şi joacă cu Maria Mandea; intercaţiuni posibile cu studenţii de la Unarte şi un performance duraţional în ziua vernisajului cu Tiong Ang & Company. În seara vernisajului, pe terasa MNAC va fi un Dj set Bogman by Pop.Cola.

Parter & Sala de Marmură
Marion Baruch. Endless Going Trying To Say. Fereastră-Peisaj a Operei Mele
O retrospectivă care foloseşte o grilă de clasificare mai puţin filologică, ajutând la o înţelegere mai intuitivă a temelor şi obsesiilor din arta lui Marion Baruch. Născută în 1929, la Timişoara, Marion Baruch începe studiile de pictură în 1948, la Institutul de Arte din Bucureşti. Emigrează în Israel în 1949, unde îşi va continua studiile la Academia Bezalel de Arte şi Design din Ierusalim. Între 1954 şi 1957, studiază la Accademia di Belle Arti din Roma şi se stabileşte în Italia.

Etajul 1

Grigorescu Ion - Ion Grigorescu. Vieţi Paralele (O Retrospectivă)

La primul etaj, veţi putea vedea şi acest sezon impresionanta retrospectivă Ion Grigorescu, Expoziţia are ambiţia de a aşeza în centrul ei omul care-l dublează pe artist: o personalitate complexă şi complicată, un vizionar, un rebel, un incomod. Un creator care a produs necontenit timp de peste 50 de ani ne oferă o imagine exhaustivă a tematicilor, problematicilor, obsesiilor şi idiosincraziilor sale.

Etajul 2

LEVIATHAN. În măruntaiele Colecţiei
Punctul principal de atracţie al acestui sezon îl reprezintă inaugurarea expoziţiei Leviathan, un tip de proiect multidisciplinar unic în România, de transformare a etajului doi într-un spaţiu cu destinaţie specială, de depozit pentru colecţia de artă a muzeului şi spaţiu de vizitare a acesteia. Etajul al doilea va cuprinde, pe lângă depozitele de artă, atât zone de expunere temporară cât şi spaţii dedicate activităţilor conexe, precum conferinţe sau ateliere de educaţie.

Etajul 3

Cătălin Bălescu. Proiecţii Manieriste
Căutând un compromis între poziţia publică şi o apetenţă structurală spre melancolie, Cătălin Bălescu e un consumator discret al istoriei picturii, manierismul rămânând doar una dintre referinţe. „Marele tur” al lui Cătălin Bălescu se compune din referinţe eclectice, alcătuind un repertoriu de fragmente care aduc un omagiu subconştient strategiilor postmoderne.

Etajul 4

Elena Scutaru. adăpost Temporar

Rezultat al căutărilor sale desfăşurate în contextul de izolare din timpul pandemiei, instalaţia concepută de către Elena Scutaru pentru MNAC este o explorare a unui peisaj post-uman populat cu forme de locuire primitive, făcând trecerea de la cadrul închis, intim, al atelierului către un spaţiu hibrid interior-exterior.

Scara de vest a muzeului
Murivale. Marinică, băiatul meu 
O intervenţie site-specific a artistului  Vasile Mureşan – Murivale cu 400 de portrete ale prietenului său, realizate în ultimul an, alături de portretele tuturor celor din muzeu. Portretele – o formă de expresie emblematică pentru proiectul artistic al lui Murivale - comunică, se suprapun şi articulează astfel un timp a cărui realitate este continuă şi, fiind vorba despre afecţiune, permanentă.

În spaţiul MNAC Dialog (Interacţiuni Posibile) şi Auditorium (Jocul Rousseua. Maria Mandea), vor fi expoziţii ce continuă direcţia curatorială a muzeului în care spaţiul de la ultimul etaj este dedicat creatorilor din noul val.

Parcarea MNAC & Bibliotecă

Tiong Ang & Company: The Second Hands [A Doua Mână]. Structurat iniţial ca o călătorie pe şosea, o producţie cinematografică colectivă şi o congregaţie performativă într-o construcţie arhitecturală, procesul de lucru a fost o tabără comatoasă de gesturi mistice şi voci neauzite timp de aproape doi ani, în timpul pandemiei. Rezultatul va putea fi experimentat şi într-un performance duraţional în ziua vernisajului.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.