Ugur Yesil, CEO Dogan Media International, a vorbit, într-un interviu pentru News.ro, despre cei 16 ani pe piaţa media românească, evoluţia dar şi provocările companiei în perioada pandemiei, care au fost emisiunile de succes de la Kanal D şi ce va oferi noul post generalist Kanal D2, care va fi lansat pe 2 aprilie. "În fiecare an lansăm cele mai de succes seriale turceşti, Kanal D fiind un trendsetter pe piaţa media şi în această privinţă", a declarat acesta.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

News.ro: Cum aţi caracteriza anul 2022 din punct de vedere economic pentru Dogan Media International?

Ugur Yesil: Anul 2022 a fost un an foarte bun pentru Kanal D, mai ales că este anul în care ne-am „scuturat" cu toţii după perioada atât de restrictivă şi plină de incertitudini din pandemie. Apoi a urmat războiul din Ucraina, iar perioada aceasta de incertitudine economică, socială, la nivel global, a afectat întreaga economie, în special în martie, aprilie, mai 2022, şi nu s-a incheiat.

Am lansat în 2022 două emisiuni care au captat imediat publicul prin conţinut inovator, o adevărată alternativă în industria entertainmentului TV: „Jocul cuvintelor cu Dan Negru" şi „Tu urmezi!", un quiz show despre vocabular şi un game show de cultură generală. Din nou, Kanal D a devenit trendsetter, alte televiziuni preluând modelul pentru că aceste producţii s-au dovedit un succes. Tot în 2022 a început reality-show-ul „Casa iubirii", pentru care am construit un adevărat hub de producţie, ce se întinde pe 1.000 de metri pătraţi, o construcţie ridicată de la zero ce corespunde celor mai înalte standarde, cu toate facilităţile tehnologiei moderne, astfel încât telespectatorii să se bucure de un spectacol total. În aceeaşi măsură, acest spaţiu ne permite să asigurăm producţia pentru alte teritorii. Am exemplificat doar cu câteva show-uri dintr-o grilă complexă, cu show-uri care au scris istorie şi au inspirat milioane de oameni.

Vreau să mai menţionez că, în buna tradiţie a Kanal D, trendsetter în materie de seriale turceşti, în fiecare am lansat câteva titluri dintre cele mai bune producţii ale genului. Iar răspunsul publicului este pe măsură, serialele turceşti de la Kanal D sunt şi cele mai urmărite din întreaga piaţă. Un alt pas important atât pentru telespectatori, cât şi pentru Kanal D a fost stabilirea unui nou grupaj informativ Kanal D, pe tronsonul de dimineaţă, de la ora 9.00. Toate aceste producţii noi, dar şi investiţiile constante în tehnologie şi infrastructură au adus plusvaloare staţiei, iar rezultatele au fost îmbucurătoare. În 2022, Kanal D a ocupat poziţia a doua în topul audienţelor, înregistrând o cotă de piaţă de  14,4%, la nivel Naţional. 16,5 milioane (reach 000) de telespectatori au urmărit programele oferite de Kanal D în 2022, conform datelor furnizate de Kantar Media International. Pot spune că în 2022 ne-am consolidat poziţia aceasta, poziţia secundară în Prime Time (20.00-00.00), şi în continuare ne dorim să evoluăm tot mai mult. 2022 a fost un an foarte dinamic nu numai pentru Kanal D, dar şi pentru Radio Impuls şi divizia noastră Digital, toate cele trei componente care funcţionează sub umbrela Dogan Media International. Investiţiile în conţinut, tehnologie şi nu în ultimul rând în oameni au contribuit la evoluţia proprietăţilor Dogan Media International.

Cum a influenţat pandemia evoluţia postului TV Kanal D?

U.Y.: Perioada pandemiei ne-a demonstrat cât de închegaţi, de uniţi suntem ca echipă şi cât de importantă a fost această comunicare, construită în timp, foarte eficientă atât pe verticală, cât şi pe orizontala organizaţiei. Ne-am adaptat foarte rapid şi am reuşit într-o perioadă marcată de impredictibilitate să oferim conţinut TV fresh, informaţii relevante prin grupajele informative ale staţiei, dar şi sprijin celor care se aflau pe acest „front" al luptei cu pandemia, prin campaniile sociale derulate de Kanal D. Sănătatea angajaţilor, precum şi a celor care ne-au călcat pragul în perioada pandemiei au reprezentat chestiuni de importanţă maximă pentru noi, am regândit fluxurile operaţionale, în acelasi timp oferind, prin programele Kanal D, diversitate, actualitate, dar şi o doză atât de necesară de optimism celor din faţa micilor ecrane. Rezumând, am simţit în acea perioadă atât unitatea echipei, cât şi legătura puternică şi plină de emotie cu publicul nostru. Pandemia ne-a provocat să ne adaptăm rapid şi să demonstrăm că tot ceea ce am construit din 2007 încoace dă roade şi în perioadele cele mai dificile. Am implinit pe 1 martie 16 ani de Kanal D şi pot să spun cu mândrie că formăm o adevărată familie.

Cum v-aţi motivat echipa în perioada dificilă prin care am trecut?

U.Y.: Am fost permanent în legătură cu echipa mea, chiar dacă în acea perioadă mulţi dintre angajaţii Kanal D lucrau de acasă. Ne-am ţinut la curent cu evoluţia lucrurilor şi eu am fost mereu acolo, pentru ei şi alături de ei, la Kanal D, cu optimism, dar şi cu luciditate, ţinând cont de contextul în care ne aflam. Cultura noastră organizaţională este cea de familie şi nu exagerez când spun că, împreună cu echipa Kanal D, chiar ne simţim ca într-o mare familie. Încrederea este ingredientul numărul 1, o încredere reciprocă, pe care am cultivat-o şi care dă roade. Îmi place să cred că oamenii Kanal D vin cu drag la serviciu şi că ştiu că uşa mea este mereu deschisă pentru ei, atunci când au nevoie de sprijinul meu. Le mulţumesc de fiecare dată când am ocazia pentru modul în care ştiu să funcţioneze ca o echipă unită. Şi ne bucuram de succes împreună.

Ce tip de programe din grilă au atras cel mai mult publicul în toţi aceşti ani?

U.Y.: Încă de la lansare, în 2007, Kanal D a venit cu ceva nou, am avut o strategie proprie, am inspirat prin programele noastre, fie ca au fost reality show-uri, seriale turceşti, o altfel de abordare a ştirilor, emisiunile de reportaje sau, mai nou cele de tip quiz de cultură generală şi interviuri-portret. Toate aceste genuri, abordări ne-au diferenţiat şi au creat trenduri pe piaţa media de-a lungul celor 16 ani. Cele mai recente emisiuni care au cucerit publicul printr-o abordare cu totul nouă sunt cele despre care vă vorbeam mai sus, „Jocul Cuvintelor", „Tu urmezi!", „Casa Iubirii"; Aş adăuga şi „40 de întrebări cu Denise Rifai", o emisiune de interviuri portret extrem de iubită şi apreciată pentru modul profesionist în care sunt realizate aceste interviuri, în urma unei documentări minuţioase. Publicul este foarte ataşat şi de emisiuni cu tradiţie din grila postului, precum cea de reportaje „Asta-i România!", sau de călătorie - „Roventura", de formatul internaţional „Roata Norocului" sau de emisiunea „Teo Show". Ştirile Kanal D au informat în permanenţă obiectiv şi echidistant, întotdeauna ne gândim la relevanţa informaţiilor pentru români şi am primit aprecierea publicului pentru acestă abordare jurnalistică. Cum spuneam, în fiecare an lansăm cele mai de succes seriale turceşti, Kanal D fiind un trendsetter pe piaţa media şi în această privinţă; ne continuăm acest obicei, iar publicul ştie şi aşteaptă să livrăm cel mai bun conţinut al genului. Toate programele Kanal D au avut publicul lor fidel şi o evoluţie proprie. Am fost atenţi mereu la contextul pieţei, la trenduri, la ceea ce îşi dorea publicul şi am considerat emisiunile ca pe entităţi vii, reprezentând seturi de valori care ne caracterizează pe noi, echipa Kanal D, precum şi pe cei care le urmăresc, publicul nostru. Dacă nu ar exista această comunicare subtilă şi cât se poate de reală cu publicul nostru succesul nu ar fi fost cel ştiut.

Aţi făcut modificări în privinţa managementului?

U.Y.: Există oameni în managementul Kanal D, în poziţii cheie alături de care lucrez de ani de zile. Am consolidat o încredere reciprocă, comunicăm foarte bine şi ne ştim rolurile şi aportul în companie. Iar în noul context al apariţiei Kanal D2 mă bazez în continuare pe creativitatea lor şi pe înţelegerea profundă a obiectivelor de business corelată cu dorinţa de a veni în faţa publicului cu o ofertă variată, atractivă de produse media pe toate cele trei paliere: TV, Digital şi radio. Dar, în concordanţă cu nevoile noastre, adăugăm mai mulţi oameni în structura actuală, ne gândim mereu să oferim oportunităţi de carieră persoanelor talentate, fie că au experienţă, fie ca provin direct de pe bancile Universităţilor.

Pe ce loc s-a clasat, la nivel naţional, Kanal D, in 2023 din punctul de vedere al audientelor?

U.Y.: Cifrele sunt îmbucurătoare şi ne arată că suntem pe un trend ascendent şi în acest an. La nivel Naţional, Kanal D a crescut cu 13 procente faţă de anul precedent, înregistrând cotă de piaţă de 11,4%, la nivelul întregii zile. În 2023, în primele două luni ale anului, Kanal D a înregistrat, la nivelul întregii zile, pe Comercial (18-54 Urban) o creştere de 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022, înregistrând o cotă de piaţă de 9,9%. În ceea ce priveşte publicul de la oraşe (All Urban), audienţa Kanal D a crescut cu 26% (9,9% cotă de piaţă).

Postul de televiziune Kanal D a lansat anul trecut noi emisiuni, mă refer la quizz show-ul cu Dan Negru, „Jocul cuvintelor", „Tu urmezi"! Au răspuns aşteptărilor?

U.Y.: Povesteam anterior de succesul acestor emisiuni care au suprins piaţa media. „Jocul cuvintelor" s-a aflat constant pe primul sau pe al doilea loc în preferinţele publicului, această emisiune a introdus un nou exerciţiu în viata românilor, cel al minţii şi al vocabularului. Suntem atât de mândri de succesul acestei emisiuni unde concurează oameni din toată ţara, de toate vârstele şi profesiile, pasionaţi de vocabularul limbii române. „Tu urmezi!", un game show de Prime Time, spectaculos şi plin de adrenalină, a avut, de asemenea, succes, şi nu întâmplător, la Premiile TV Mania a obţinut distincţia pentru Cea mai bună emisiune concurs. Dan Negru, prezentatorul acestor emisiuni, este unul dintre cei mai apreciaţi şi iubiţi oameni de televiziune, cu o experienţă uriaşă în acest domeniu. Amprenta sa personală se simte în legătură cu concurenţii, dar şi cu publicul uriaş care urmăreşte aceste emisiuni.

Cum arată audienţele de dinainte de pandemie, în timpul perioadei de restricţii şi care a fost începutul de an în cifre pentru Kanal D?

Cifrele ne arată că în perioada pandemiei audienţa Kanal D a crescut vizibil. În 2019, înregistram, în Prime Time (20:00-24:00), o cotă de piaţă de 12,8%, iar în 2021, o cotă de piaţă de 16,8%. Şi la nivelul întregii zile, am fost pe un trend ascendent, de la 10,4%, în 2019, la 12,0% în 2021.

Pe ce mizaţi în 2023?

U.Y.: În 2023 ne dorim să continuăm să evoluăm frumos, să ne dezvoltăm şi să inspirăm. Pe 2 aprilie, vom lansa o nouă televiziune din portofoliul Dogan Media International, Kanal D2. O televiziune generalistă, care va emite Full HD, aducând producţii fresh, ce vor acoperi o gamă variată de preferinţe. Dogan Media International reprezintă un Grup multi-media integrat, un adevărat centru creativ ce oferă conţinut diversificat, disponibil pe medii diferite de acces şi prezentare: TV (Kanal D), Radio (Radio Impuls) şi Digital (site-urile kanald.ro, stirilekanald.ro, wowbiz.ro, kfetele.ro, radioimpuls.ro şi canalale de YouTube cu un conţinut video exclusiv, TheXclusive şi WOWNews). În 2019, Radio Impuls se alătura Kanal D, iar de la 9 licenţe deţinute iniţial, Radio Impuls s-a extins şi dezvoltat continuu, atât din punct de vedere editorial, cât şi teritorial, numărând în prezent 19 licenţe, în cele mai importante oraşe ale ţării (Bucureşti, Braşov, Timişoara, Constanţa, Cluj, Craiova, Bacău, Tulcea, Râşnov, Sibiu, Aiud, Bistriţa, Târgu Mureş, Botoşani, Ploieşti, Câmpina, Sinaia, Alba Iulia, Câmpeni). Ce ne dorim este să investim în continuare în proprietăţile Dogan Media International şi vom aduce conţinut de calitate pentru public, precum şi plusvaloare pieţei media din România. Ne dorim să reprezentăm un business de succes şi, în acelaşi timp, o comunitate creativă, dinamică, orientată către publicul său, precum şi un exemplu de bune practici.

Ce puteţi dezvălui despre Kanal D 2, în acest moment? Care va fi profilul acestui nou post TV?

U.Y.: Kanal D2 va fi un post generalist, cu adresabilitate naţională, care va emite full HD, din 2 aprilie, de la ora 19.00, odată cu lansarea noului sezon „Bravo, ai stil!". Reprezintă un pas strategic în evoluţia Dogan Media International, iar transferul emisiunii fanion „Bravo, ai stil!" pe Kanal D2 face parte din această abordare strategică a conţinutului staţiei. Ne dorim să aducem în faţa micilor ecrane un public divers, dinamic şi îi invităm pe urmăritorii noştri să fie alături de noi în această nouă călătorie plină de provocări. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.