Regizorul Barna Nemethi vorbeşte, într-un interviu acordat News.ro, despre cum a gândit documentarul „Irina Rimes: Pe drumul meu”, difuzat de HBO Max, despre lucruri nespunse în industria de divertisment şi despre rostul documentarelor într-o lume „dirijată” şi dominată de reţelele de socializare. Realizatorul justifică alegerea artistei drept subiect al unui documentar prin faptul că „este suficient de matură să înţeleagă lumea şi industria din care face parte, dar care încă se luptă cu propriii demoni”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Miniseria-documentar Max Original "Irina Rimes: Pe drumul meu/ On my Way with Irina Rimes" este regizată de Barna Nemethi, după un concept de Mara Ciama, produsă de Global Records. 

"Irina Rimes: Pe drumul meu" este o călătorie ce explorează influenţele care au făcut-o pe Irina Rimes artista de astăzi. Irina Rimes rememorează momente importante din viaţa ei, vorbeşte despre versurile pe care le scrie, despre oamenii care au ajutat-o în carieră. În paralel, sunt dezvăluite detalii despre sursele de inspiraţie ale albumelor anterioare, sunt pregătite videoclipuri şi concerte caritabile.

Profesionişti din industria muzicală, artişti şi persoane publice precum: Tudor Chirilă, Andra, Cătălin Măruţă, Damian Drăghici, Adrian Despot, The Motans, Alex Cotoi şi mulţi alţii sunt invitaţi în documentar să vorbească despre cariera artistei.

Prezentăm integral interviul acordat de Barna Nemethi agenţiei News.ro

De ce aţi ales să faceţi un documentar despre Irina Rimes?

Barna Nemethi: Pentru că este unul dintre cei mai autentici şi mai interesanţi artişti de la noi. Pentru că este artistul care şi-a asumat să vorbească despre ce înseamnă presiunea prin care trece un muzician care vrea să reuşească fără să se prefacă, fără să emuleze ceva ce nu este. Astăzi, cred că e foarte complicat pentru cineva să rămână în lumina reflectoarelor fără să fie corupt de o industrie care vrea foarte tare că totul să intre într-un şablon. Versurile ei sunt personale, spun poveşti adevărate prin care a trecut, iar muzica ei este compusă şi orchestrată împreună cu o trupă talentată care o susţine la fiecare pas din acest drum. Am vrut să fac un documentar despre cineva care este suficient de matur să înţeleagă lumea şi industria din care face parte, dar care încă se luptă cu propriii demoni şi încă are ceva de demonstrat.

Cum aţi gândit un astfel de documentar?

Documentarul urmăreşte ultimele săptămâni de lucru în care Irina îşi termina albumul „Acasă”. Asaltată de presă, casa de discuri, fani şi o industrie care e din ce în ce mai puţin despre muzică, Irina a decis să plece într-un roadtrip până acasă, în Izvoare, Moldova, pentru a-şi regăsi inspiraţia, energia şi forţa de a termina albumul în stilul propriu care deja o caracterizează. Documentarul a fost gândit să arate lumea din spatele cortinei, unde putem vedea temerile, fricile şi greutăţile prin care trece un artist înainte de a se expune cu toate vulnerabilităţile sale publicului, un public care are aşteptări şi fantezii proprii despre fiecare dintre artiştii lui preferaţi.

Cum a decurs lucrul la acest documentar şi care au fost provocările?

Mi-am propus să iasă un documentar care să redea cât mai fidel emoţia din spatele muzicii ei şi împrejurările în care Irina trebuie să creeze şi să lucreze. Prin urmare, nu a fost nimic regizat, am urmărit-o peste tot şi am intrat cât am putut de mult în lumea altfel protejată şi mascată de PR. Provocarea a fost să găsim distanţa ideală, nici prea intruzivă, nici prea depărtată, pentru a putea reda cât mai fidel un context extrem de vulnerabil al Irinei.

Ce va afla publicul despre Irina Rimes? De ce să-l urmărească? Cum o vor descoperi pe artistă în această producţie?

Cei care sunt cât de cât familiarizaţi cu muzica ei vor descoperi o mulţime de detalii fascinante despre ce se află în spatele melodiilor. Cei care sunt interesaţi de showbiz vor descoperi lucruri care nu au fost spuse vreodată public până acum despre industria noastră şi care sunt o parte din legile nescrise ale acestei lumi. Iar pentru cei care sunt sceptici şi se îndoiesc încă de valoarea Irinei Rimes, ei vor descoperi un artist autentic, care are un întreg univers din care îşi trage inspiraţia şi energia pentru a rezista asaltului mediatic la care este supus cineva de calibrul ei. Am reuşit să surprindem mai multe perspective şi cred că toţi putem să găsim lucruri de învăţat din povestea ei.

Documentarele biografice sunt la modă. Este un pariu pe care îl câştigă producătorii propunând platformelor astfel de formate? Credeţi că în România se va dezvoltă un astfel de trend?

Sper că da. Sunt mulţi artişti care au cariere şi poveşti cât se poate de interesante şi remarcabile. Cred că dorinţa publicului de a asimila şi ce se întâmplă în spatele melodiilor sau produselor finale care apar la TV şi radio arată o maturitate necesară pentru o industrie din ce în ce mai sănătoasă. Desigur, pentru producători această deschidere către ceva ce încă nu este în trend nu este neapărat mereu profitabilă, de aceea am fost extrem de recunoscător celor de la HBO şi Global Records că ne-au lăsat să spunem povestea Irinei exact cum am surprins-o şi nu am fost mânaţi de necesitatea de a face ceva strict comercial.

Mai poate fi documentarul atractiv în această epocă, în care totul este oferit facil, de reţelele de socializare, când fanii cunosc detalii din viaţa artiştilor?

Absolut. Cred că în fiecare mediu se va crea o selecţie clară în timpul pe care suntem dispuşi să îl alocăm pentru a înţelege un fenomen, oricare ar fi acesta. Internetul şi social media au avantajul vitezei şi instantaneităţii. Dar, să fim serioşi, sunt enorm de multe teme, gânduri şi idei care nu pot fi explicate, rezumate sau apreciate în 15 secunde pe TikTok sau din frânturi şi firmituri presărate într-un ocean de conţinut. Documentarele, precum cărţile, vor fi mereu aici pentru cei care vor să aprofundeze lucruri şi să-şi clarifice anumite adevăruri.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.