Facebook a lansat o nouă funcţie dedicată rugăciunilor, utilizată deocamdată în Statele Unite, potrivit Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Funcţia de rugăciune face parte din comunicarea recentă şi concertată a Facebook către comunitatea religioasă. Compania vede credincioşii ca pe o comunitate vitală pentru a stimula implicarea pe cea mai mare platformă de socializare din lume. Încă din 2017, CEO-ul Mark Zuckerberg dădea exemplu bisericile pentru a conecta compania cu lumea prin crearea unei echipe axată pe "parteneriate de credinţă”.

Covid a reprezentat o nouă provocare, a declarat pentru Reuters şefa echipei, Nona Jones, într-un interviu. Sistemul de rugăciune de pe Facebook a apărut după ce compania a văzut o creştere a numărului de oameni care îşi cereau reciproc rugăciuni în timpul pandemiei, a spus Jones, care este şi pastor în Florida. 

De altfel, compania a organizat primul său summit virtual de credinţă cu liderii religioşi luna trecută. În timpul evenimentului transmis pe Facebook Live, liderii religioşi au vorbit cu congregaţiile lor, în timp ce emoji-uri cu inimi erau distribuite pe ecran. 

La sfârşitul lui mai, Facebook a implementat funcţia de rugăciune, care a fost testată cu unele comunităţi religioase, disponibilă pentru toate grupurile de Facebook din SUA. 

Pe un grup privat, o femeie a folosit funcţia pentru a le cere credincioşilor să se roage pentru mătuşa ei bolnavă de Covid-19. Oamenii au răspuns accesând butonul pentru a spune "Mă rog", iar numele lor apărea mai jos. Utilizatorii pot alege să fie notificaţi pentru a se ruga din nou a doua zi. Alţii au cerut rugăciuni pentru o fiică decepţionată în dragoste, pentru examenul autor al unui fiu şi probleme cu compania de asigurări.  

Jones a confirmat că postările de rugăciuni sunt folosite pentru a personaliza reclame pe Facebook, ca şi alte conţinuturi. Un purtător de cuvânt a spus că datele ar putea alimenta modul în care sistemele de învăţare automată Facebook decid ce anunţuri să afişeze utilizatorilor. Agenţii de publicitate nu vor putea direcţiona direct anunţurile pe baza conţinutului rugăciunii sau a utilizării funcţiei, a mai spus acesta. 

Pentru Facebook, care se confruntă cu atacuri din partea autorităţilor de reglementare la nivel global şi a parlamentarilor, inclusiv prin experienţa de a nu reduce conţinutul dăunător, cum ar fi retorica violentă şi dezinformarea privind vaccinarea, conectarea credincioşilor în timpul unei pandemii globale este tipul de aplicaţie pe care ar vrea să o continue. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.