Compania Facebook a anunţat că va lua măsuri împotriva ştirilor false în timpul alegerilor generale din Marea Britanie, începând cu eliminarea a zeci de mii de profiluri false, informează The Guardian.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Facebook, care are peste 31 de milioane de conturi înregistrate în Marea Britanie, lansează, de asemenea, un demers de ”verificare a faptelor” şi a transmis că va înceta să mai promoveze acele mesaje care par neplauzibile.

În plus, începând de luni, compania va distribui şi mesaje în ziare prin care va oferi 10 sfaturi în legătură cu identificarea ştirilor false. Între aceste sfaturi se numără: ”în cazul în care afirmaţiile din titlu sună de necrezut, probabil că aşa sunt”, ”verificaţi sursele autorului pentru a confirma acurateţea acestora” şi ”distribuiţi doar ştirile despre care ştiţi că sunt credibile”.

Demersurile companiei vin în contextul unei presiuni crescânde în privinţa ştirilor false. Până în prezent, compania a părut să reziste, directorul executiv Sheryl Sandberg declarând recent că platforma de socializare nu poate fi ”un arbitru al adevărului”.

Facebook a transmis de mai multe ori că este o platformă, mai degrabă decât un mediu care publică conţinut, şi, prin urmare, are obligaţii diferite în privinţa veridicităţii conţinutului decât instituţiile media.

Compania a fost foarte criticată în timpul alegerilor prezidenţiale din Statele Unite ale Americii, când pe platforma de socializare au fost publicate articole false, inclusiv despre faptul că papa Francisc l-ar fi susţinut pe Donald Trump.

Facebook a transmis că şi-a schimbat sistemele pentru a ”reduce răspândirea dezinformării” prin intermediul unor conturi false. Reprezentanţii companiei au spus că acum pot recunoaşte mai uşor aceste conturi, detectând publicarea repetată a aceluiaşi conţinut sau o creştere a numărului de mesaje trimise de pe un anumit cont.

”Cu aceste schimbări, ne aşteptăm să reducem, de asemenea, răspândirea materialului generat de activitate incorectă, inclusiv spam, dezinformare sau conţinut înşelător, adesea distribuit de creatori ai unor conturi false”, a declarat un purtător de cuvânt.

Compania a mai anunţat că sprijină Full Fact, o organizaţie caritabilă din Marea Britanie care verifică faptele relatate în mesajele publicate pe Facebook, pentru a ”lucra cu redacţii importante în scopul de a reacţiona la zvonurile şi dezinformările care sunt răspândite online în timpul alegerilor generale”.

Full Fact a strâns până în prezent suma de 28.000 de lire sterline, fiind neclar cu ce sume vor contribui Facebook şi Google.

Facebook a mai transmis că va afişa articolele nedistribuite mai jos în clasamentul din Marea Britanie, argumentând că ”dacă citirea unui articol face mai puţin probabil ca oamenii să îl distribuie, acesta ar putea fi un semn că acel articol a indus în eroare cititorii în vreun fel”.

Demersurile Facebook au fost privite cu scepticism de Hetan Shah, director executiv al Royal Statistical Society, care cere platformelor de socializare să accepte că au o funcţie editorial implicită.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.