Emisiunea ”Câştigă România!”, prezentată de Virgil Ianţu la TVR 2, a devenit prima producţie a Televiziunii Române care intră în competiţia Eurovision Creative Forum, aflată la cea de-a XII-a ediţie, organizată de European Broadcasting Union (EBU), în luna septembrie, la Berlin.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Producţia face parte din cele 20 alese de juriu – Format Core Group -, din totalul de 80 de formate înscrise în competiţie, informează TVR.

Acest succes vine după ce emisiunea a stârnit interes şi peste ocean. Producătorul de televiziune american Tim Crescenti a făcut o vizită în studiourile Televiziunii Române, unde a înregistrat un episod pilot în limba engleză pentru varianta pentru export a emisiunii – ”To Win Your Country“.

”Am crezut de la început în acest format, pentru că are un poţenţial foarte mare şi nu doar pentru noi, românii. Am văzut că există dorinţă din străinătate de a prelua acest format, şi a mai venit încă o surpriză – selecţia la EBU Eurovision Creative Forum. Am fost sunat chiar în ultima zi de filmare a primului sezon şi am fost anunţat că din 80 de formate trimise de televiziunile publice au rămas 20, printre care şi «Câştigă România». În septembrie, la Berlin, vor fi premiate cele mai bune formate dintre cele 20 selectate dar, până atunci, orice s-ar întâmpla acolo, satisfacţia mea este că, după doar un sezon, «Câştigă România!» are succes“, a declarat Virgil Ianţu.

Producţiile selecţionate vor fi prezentate în cadrul evenimentului, care va avea loc în luna septembrie, la Berlin, când delegaţii prezenţi la eveniment vor vota cele mai bune formate, iar premiile vor fi decernate în cadrul ”3 Best Awards Ceremony”.

Formatul ”Câştigă România!”, lansat pe 17 aprilie la TVR 2, este un concurs de cultură generală despre România, într-un format nou dezvoltat de Televiziunea Română împreună cu compania Zucchero Media, care îşi propune educarea telespectatorilor, în acord cu misiunea publică a TVR.

Un număr de 89 de concurenţi dintre cei peste 500 de participanţi la castingurile organizate de TVR şi-au testat cunoştinţele generale în platoul emisiunii ”Câştigă România!”, difuzată de la ora 20.00, care a fost urmărită, în primul sezon, de peste 2,2 milioane de telespectatori (reach cumulat - numărul persoanelor care au urmărit cel puţin 15 minute din oricare dintre ediţiile difuzate, până joi, 15 iunie).

Lansat în anul 2006, Eurovision Creative Forum este organizat de EBU, prin Eurovision TV în colaborare cu televiziunea publică germană ZDF, cu sprijinul Eurovision Formats Core Group. Evenimentul oferă membrilor European Broadcasting Union oportunitatea de a prezenta şi viziona cele mai recente şi inovatoare formate de programe, pentru a-şi dezvolta potenţialul creativ în această zonă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.