Cei care donează online pentru achiziţia sculpturii ”Cuminţenia Pământului” primesc automat un certificat de donator, cu mesajul ”Îţi mulţumim. Brâncuşi e al tău”, o replică în oglindă a titlului campaniei naţionale anunţate, joi, de prim-ministrul Dacian Cioloş: ”Brâncuşi e al meu”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Campania de subscripţie pentru cumpărarea de către statul român a sculpturii ”Cuminţenia Pământului” începe, joi, sub titlul ”Brâncuşi e al meu”, avându-i printre ambasadori pe Maia Morgenstern, Victor Rebengiuc, Melania Medeleanu, Dragoş Bucurenci şi Iuliana Tudor, cu mesajul ”Eu donez”. Anunţul privind începerea campaniei a fost făcut de către premierul Dacian Cioloş pe pagina sa de Facebook.

Detalii despre campanie sunt pe site-ul www.brancusiealmeu.ro, unde se poate şi dona. Ceilalţi ambasadori ai campaniei sunt: Cristiana Mongol, Dan Amariei, Irina Păcurariu, Mariana Lungu, Matei Oprina, Virgil Stănescu şi Bogdan Răileanu.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Ministerul Culturii a deschis pe 8 aprilie conturile subscripţiei naţionale pentru achiziţia operei ”Cuminţenia Pământului” a lui Constantin Brâncuşi, reprezentativă pentru debutul curentului modernist în artă în secolul XX şi pentru întreaga operă a artistului român. Conturile deschise la Banca Comercială Română, BRD-Groupe Société Générale, Unicredit Bank, Banca Transilvania, CEC Bank, Raiffeisen Bank şi Alpha Bank sunt afişate pe site-ul Ministerului Culturii, cultura.ro.

Până în prezent, au fost donate doar câteva zeci de mii de euro, sub 50.000 de euro, potrivit ultimelor date. 

Spoturile pentru campania ”Cuminţenia Pământului” au fost filmate pro bono la Bucharest Film Studios, iar unul dintre protagoniştii clipurilor este scriitorul Andrei Pleşu, potrivit unor declaraţii oferite agenţiei de presă News.ro de Felix Tătaru, directorul GMP Group care coordonează campania naţională.

Grupul de comunicare GMP, reprezentat de agenţiile GMP Advertising, GMP PR şi Webstyler, a câştigat selecţia pentru campania naţională integrată de comunicare, în vederea achiziţiei operei ”Cuminţenia Pământului” a lui Constantin Brâncuşi, şi a realizat şi spoturile TV pentru promovarea subscripţiei publice.

”Campania va avea succes, pentru că este vorba despre Brâncuşi”, a spus Felix Tătaru pentru News.ro, la începutul lunii aprilie. ”Eu cred că românii care îşi pot permite, şi românii în general, oricum, sunt sensibili la valorile noastre naţionale şi pentru că cred că România este într-un moment în care afirmarea naţională e importantă”, a mai declarat Felix Tătaru.

Partea de creaţie şi media a campaniei va fi asigurată de GMP Advertising, comunicarea digitală de Webstyler şi partea de relaţii publice de GMP PR.

Subcripţia publică deschisă în data de 11 aprilie va completa alocarea bugetară decisă de Guvernul României în luna martie (5 milioane de euro, n.r.) şi se va încheia pe 30 septembrie. Donaţiile se pot depune în conturile celor şase bănci comerciale partenere, anunţate deja de Ministerul Culturii.

Achiziţia operei ”Cuminţenia Pământului” reprezintă un precedent important pentru protecţia şi salvarea patrimoniului naţional, potrivit Ministerului Culturii.

În 16 martie, ministrul Culturii de la acea dată, Vlad Alexandrescu, a anunţat pe pagina sa de Facebook, că proprietarii operei lui Constantin Brâncuşi au acceptat oferta de 11 milioane de euro, din care Guvernul României va plăti 5 milioane de euro, restul, prin subscripţie publică naţională.

Sculptura "Cuminţenia Pământului" se află, din noiembrie 2014, expusă la Muzeul Cotroceni.

Opera ”Cuminţenia Pământului” a fost realizată în 1907. Lucrarea a fost expusă pentru prima dată în 1910, la Bucureşti. Sculptura este clasată în categoria ”Tezaur” a Patrimoniului cultural naţional.

Paula Ionescu si Irina Voicilă, fiicele lui Gheorghe Romaşcu, au început demersul pentru recuperarea sculpturii de la stat, în 2001. Irina Voicilă a decedat, iar moştenitoarea sa este Alina Şerbănescu.

Procesul dintre moştenitori şi statul român a durat din anul 2001 până în 2010. Procesul de predare a operei a durat alţi doi ani. În noiembrie 2012, lucrarea a fost mutată de la MNAR la Muzeul Cotroceni.

Sculptura a fost pusă în vânzare, iar Ministerul Culturii a fost invitat să îşi exercite dreptul de preempţiune. Statul a făcut mai multe oferte,cea mai recentă dintre ele luni, când proprietarii au acceptat suma de 11 milioane de euro. Din aceasta, Guvernul României va plăti 5 milioane de euro, iar pentru restul ei, Ministerul Culturii va lansa o subscripţie publică naţională, după cum a explicat ministrul de atunci al Culturii, Vlad Alexandrescu.

Constantin Brâncuşi s-a născut pe 19 februarie 1876, la Hobiţa, judeţul Gorj. A absolvit, în 1902, Şcoala de bellearte din Bucureşti, iar în 1906 şi-a expus pentru prima dată lucrările la Société Nationale des Beaux-Arts şi la Salon d'Automne din Paris. În 1907, a fost prezentată prima versiune a "Sărutului", care a stat la baza lucrării "Poarta Sărutului", care face parte din ansamblul de la Târgu-Jiu, alături de "Coloana infinitului" şi "Masa Tăcerii".

Printre cele mai cunoscute opere ale sculptorului român, decedat pe 16 martie 1957, la Paris, se află "Rugăciunea", ”Cuminţenia Pământului” şi "Domnişoara Pogany".

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.