"Biblia pierdută" de Igor Bergler, cea mai vândută carte din ultimii 20 de ani a unui autor român, cu peste 65.000 de exemplare cumpărate, va fi reprezentată de Trident Media Group, una dintre cele mai mari agenţii literare din lume.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

După câteva luni de negocieri intense, una dintre cele mai mari agenţii literare din lume, Trident Media Group (TMG), a câştigat dreptul de a reprezenta cartea în lume. 

TMG deţine locul întâi în vânzarea drepturilor către marile edituri americane în ultimii zece ani consecutiv. Agenţia este pe primul loc la ficţiune în Marea Britanie, fiind agenţia cu cel mai mare număr de succese în vânzări din întreaga lume. 

Trident se laudă cu premii Oscar, Globuri de aur, drepturi gestionate pentru cărţile pe care le reprezintă, dar şi cu sute de bestseller-uri pe lista celebrei New York Times. Booker Prize, premiile Faulkner sau Hemingway, Pulizer şi premiile naţionale ale criticii fac parte din palmaresul TMG. 

Mai mult, Igor Bergler va fi reprezentat de unul dintre cei patru vicepreşedinţi ai agenţiei, Scott Miller. 

De asemenea,”Biblia pierdută” va fi pe “Hot List-”ul Trident de la London Book Fair, pe lista scurtă care conţine puţine titluri pentru fiecare gen. 

“Foarte puţină lume în România îşi dă seama ce realizare uriaşă este aceasta (...) E o mare minune ca cineva de acolo să te contacteze pentru că i s-a părut interesant sinopsisul şi mica descriere pe care i-ai trimis-o. Şi mai rar este să îţi ceară manuscrisul. Să înceapă să te curteze intens, cum i s-a întâmplat lui Igor Bergler, după ce l-au citit, i se intamplă unui autor din 100.000. Concurenţa e sufocantă şi, nu de puţine ori, descurajatoare. O dată luat de Trident, şansele ca lucrarea ta să nu devină bestseller mondial şi să nu atingă cifre ameţitoare sunt aproape inexistente”, a spus Ovidiu Enculescu, directorul editurii RAO. 

"Ca să înţelegeţi, e ca şi cum Spielberg ar recomanda un scenariu unei case de film. Cine să îl refuze pe Spielberg, care transformă în aur tot ce atinge? Această agenţie e un fel de Spielberg al agenţiilor literare. Nu s-ar obosi deloc să semneze pentru o carte despre care n-ar fi convinşi că se va vinde în draci! Mai în glumă, mai în serios, aş vrea să nu uitaţi că Igor Bergler e un autor RAO şi că Biblia pierdută a doborât toate recordurile în România şi sunt convins că va avea un succes uriaş în întreaga lume”, a adăugat Ovidiu Enculescu. 

Igor Bergler a spus că a primit răspunsuri favorabile din partea multor agenţii din Europa şi Asia, agenţii care şi-au dorit să aibă în portofoliu "Biblia pierdută".

”Mi-a fost greu să aleg pentru că am ajuns să descopăr oameni extraordinari care ştiu despre ce vorbesc şi cărora le plăcea foarte mult cartea mea. Am avut ocazia să aleg reprezentări teritoriale, agenţii diferite în ţări diferite. Dar în momentul în care am primit oferta Trident Media Group, am ştiut că nu am cum să aleg pe altcineva”, a spus scriitorul român. 

A fost imposibil să îl refuze pe unul dintre vicepreşedinţii agenţiei. "Mi-am dorit asta foarte tare, dar nu mi-am imaginat în mod real că mi s-ar putea întâmpla aşa ceva. Oricum, acest tip de validare internaţională spune multe. În primul rând că cititorii români, care au cumpărat în număr atât de mare “Biblia pierdută”, sunt sincronizaţi cu ce se scrie în acest moment în lume şi că gusturile lor nu sunt locale şi particulare, ci universale”, a completat Igor Bergler. 

Următoarea carte a lui Igor Bergler, "Ultimul secret al lui Lincoln", urmează să fie lansată în toamna acestui an, la editura RAO. 

"Biblia pierdută" a fost tradusă în limba engleză sub titlul de "The Lost Bible" de către Jean Harris.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.