eCommerce-ul, automatizarea proceselor industriale şi optimizarea fluxurilor de lucru, alături de digitalizarea sistemului public, au fost principalele motoare de creştere ale industriei de software din România în 2021, estimată, anul acesta, la peste 9 miliarde de euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Pe lângă evoluţia organică, din acest an pandemic, la creşterea industriei de profil a contribuit reputaţia bună la nivel internaţional a inginerilor software români, tot mai căutaţi, în proiecte complexe care implică tehnologii inovative, de generaţie nouă, precum: blockchain, AI, big data, deep learning, streaming etc.

„Ne aşteptăm la un avans cu atât mai accelerat al industriei în 2022, pe fondul investiţiilor mai mari, ca urmare a intrării în piaţă a fondurilor europene. Estimăm investiţii în creştere în zona de Big Data şi AI, în special pe segmentul companiilor mari, a căror nevoie a evoluat de la soluţii software care stochează datele (soluţii de tip ERP, CRM) la o nevoie de a înţelege acele date şi a le interpreta într-un mod corect pentru a putea lua decizii bune şi în timp real. Totodată, pentru anul viitor, anticipăm adoptarea mai accelerată a tehnologiilor blockchain, care ar aduce beneficii de trasabilitate, audit, securitate cibernetică etc.”, spune  Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive.

O altă particularitate care a contribuit la evoluţia industriei locale de software este infrastructura IT foarte bine dezvoltată, care facilitează conectarea şi dezvoltarea pe servere din alte ţări, aspecte care oferă accesul inginerilor software români la proiecte complexe, internaţionale, în industrii de top, unde gradul de inovaţie şi de adopţie de noi tehnologii este foarte mare, precum: banking, retail, eCommerce, medical, e-learning, logistică, oil & gas.

„În prezent, 70% din cifra de afaceri este generată de proiecte din afara ţării, în condiţiile în care, deşi are resurse umane în măsură să dezvolte tehnologii de top, piaţa din România are de recuperat circa 5-10 ani în raport cu state ţări precum Marea Britanie şi SUA în ceea ce priveşte inovaţia şi adopţia digitalizării în companii. Având în vedere comunicarea fără bariere lingvistice cu clienţii – inginerii români au cunoştinţe de limba engleză peste medie – şi infrastructura IT foarte bună, dar şi cererea din pieţele vestice şi deschiderea către inovaţie, am creat uşor colaborări în aceste regiuni şi am crescut proiecte de referinţă”, mai spune Vlad Lepădatu.

Anul acesta, cele mai importante proiecte dezvoltate de TARA Interactive au fost:

  • optimizarea consumului de combustibil pentru flote de transport (SUA);
  • optimizare de procese pe tot lanţul de producţie şi distribuţie (containere în porturi);
  • agrifood supply chain  - proiect ce a presupus optimizarea încărcării tirurilor cu produse agrifood şi optimizarea rutelor de distribuţie, astfel încât să lase o amprentă de carbon cât mai redusă;
  • eCommerce;
  • dezvoltarea unei aplicaţii de mobil pentru gestionarea reducerilor şi cardurilor de fidelitate;
  • Enterprise Content Management System cu un motor complex de calcul a rezultatelor căutărilor în funcţie de priorităţile de business ale companiei.

Migrarea forţei de muncă în IT – cea mai mare provocare

Cât priveşte provocările industriei, şi în 2021, migrarea forţei de muncă în IT şi lipsa de stabilitate a angajaţilor pe termen mediu au pus presiune pe industrie, făcând-o atipică. În măsura în care proiectele complexe de IT se implementează în ani, angajaţii din IT consideră normală schimbarea jobului la 6 luni. Ori această lipsă de sincronizare, combinată cu dinamicitatea industriei şi a forţei de muncă, fac ca evoluţia industriei locale de software să fie greu predictibilă. Se observă însă o creştere a cererii de specialişti IT, fiind o oportunitate de a recalifica profesional personalul din alte domenii care sunt în declin – acesta fiind unul dintre trendurile pe care compania românească de software TARA Interactive le anticipează pentru 2022.

Cu aceste premise, TARA Interactive are în plan dublarea echipei până la jumătatea anului viitor şi a deschis deja 30 de poziţii noi pentru sediile din Bucureşti şi Chişinău. În prezent, echipa TARA Interactive are 20 de angajaţi la Bucureşti şi 10 la Chişinău, ce dezvoltă software personalizat şi aplicaţii mobile pentru clienţi din Statele Unite ale Americii, Europa de Vest şi România. Cele 30 de poziţii deschise în birourile TARA Interactive din Bucureşti şi Chişinău vizează preponderent absolvenţi de studii de profil informatic, cu un nivel de experienţă de până la 3 ani, care îşi doresc să lucreze pe tehnologii noi, precum VueJS, React, NodeJS, Computer Vision, blockchain, deep learning etc.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.