Salt Bank, prima bancă românească 100% digitală, lansează două funcţionalităţi inovatoare pentru protecţia utilizatorilor împotriva fraudelor tot mai sofisticate: Help Mama şi Call Monitor. Ambele funcţionalităţi sunt acum disponibile în aplicaţia mobilă şi marchează o premieră nu doar pe piaţa bancară din România, ci şi pe piaţa internaţională.
Funcţionalităţile vin ca un răspuns necesar într-un peisaj digital tot mai riscant, unde tehnologia şi inteligenţa artificială au dus fraudele la un alt nivel, reuşind să-i păcălească chiar şi pe cei mai vigilenţi şi informaţi. Conform celor mai recente date, 6 din 10 români au declarat că au fost ţinta unor tentative de fraudă online. Dintre aceştia, 42% au raportat că dispozitivul le-a fost infectat cu malware sau viruşi, 30% au suferit pierderi financiare, iar 22% s-au confruntat cu furt de date personale.
„Frauda nu începe cu o breşă de securitate, ci cu o emoţie. Cu un moment de nesiguranţă, cu o voce care pare cunoscută, cu cineva care ştie exact unde să pună presiune. De aceea, siguranţa, pentru noi, nu înseamnă doar tehnologie de ultimă generaţie, ci şi empatie şi prevenţie în timp real. Am lansat două funcţionalităţi complet noi pe piaţă, ca parte a misiunii noastre de a livra produse frumoase, bune, dar şi safe. Am adăugat un extra layer de protecţie care te sprijină şi îţi oferă claritate exact atunci unde contează cel mai mult: în momentele de vulnerabilitate.” - Gabriela Nistor, CEO Salt Bank
Salt Bank lansează o premieră internaţională în bankingul digital: Help Mama, protecţie reală pentru cei dragi
„Ţi-e frig? Pune-ţi geaca.” „Te-ai lovit? Pupă mama şi trece.” „Îţi e teamă? Vine tata.” Sunt fraze care ne amintesc de copilărie. Părinţii au fost cei care ne-au oferit primii protecţie şi siguranţă. Acum, cu Help Mama de la Salt Bank, noi, copiii deveniţi adulţi, putem întoarce grija părinţilor noştri. Noua funcţionalitate îi protejează pe cei dragi de tentativele de fraudă, dar şi de impactul emoţional şi financiar pe care astfel de situaţii îl pot provoca.
Unicitatea funcţionalităţii dezvoltate de Salt Bank poziţionează România în prim-planul inovaţiei globale din bankingul digital, oferind o soluţie concretă pentru o problemă reală: fraudele care exploatează emoţia, panica şi speranţa.
Unele fraude vin sub forma unor aşa-zise investiţii care promit câştiguri rapide. La început, atacatorii cer sume mici şi afişează randamente false, pentru a câştiga încrederea victimei. Apoi, solicitările de bani devin tot mai mari – doar pentru ca, în cele din urmă, aceştia să dispară cu tot cu bani. Alte tipuri de fraudă implică preluarea controlului asupra conturilor, prin obţinerea datelor sensibile. Sunt şi situaţii în care victimele sunt sunate şi puse sub presiune, prin apeluri care invocă urgenţe medicale sau facturi neplătite, totul pentru a le speria şi a le determina să trimită bani. Help Mama te ajută să îi protejezi pe cei dragi de astfel de pericole.
Funcţionalitatea le permite utilizatorilor să desemneze o persoană de încredere, un „protector”, care să autorizeze transferurile care depăşesc o anumită sumă - stabilită de comun acord. Funcţionalitatea nu doar că îi protejează pe cei dragi, dar le asigură şi intimitatea - „protectorul” nu are acces la soldul şi istoricul complet al tranzacţiilor realizate de persoana protejată.
Call Monitor schimbă regulile siguranţei digitale: clienţii pot verifica pe loc dacă sunt sunaţi de bancă sau de un impostor
În aplicaţia Salt Bank a fost integrată o funcţionalitate menită să ferească clienţii de tentativele de fraudă prin impersonarea băncii: Call Monitor. Aceasta permite clienţilor să verifice în timp real, chiar în timpul unui apel, dacă persoana care îi sună în numele băncii este, într-adevăr, un reprezentant Salt. Pe ecranul principal al aplicaţiei apare un banner care confirmă dacă apelul este legitim sau nu.
Pentru ca bannerul să poată fi afişat pe ecranul principal al aplicaţiei, utilizatorii de Android trebuie să se asigure că au activată setarea necesară din telefon. În cazul utilizatorilor de iOS, nu este nevoie de nicio setare suplimentară. Bannerul este afişat automat doar atunci când utilizatorii se află într-un apel şi încearcă să vizualizeze datele cardului sau să efectueze o plată.
Despre Salt Bank
Lansată pe 4 aprilie 2024, Salt Bank este prima bancă românească 100% digitală. În doar 12 luni, a urcat în top 10 bănci din România, ocupând locul 2 la capitolul satisfacţie a clienţilor şi depăşind pragul de 500.000 de clienţi – de două ori mai mult decât obiectivul iniţial.
Deţinută de Banca Transilvania, cel mai mare grup financiar din Europa de Sud-Est, Salt Bank a înregistrat o creştere accelerată care a surprins industria bancară, reuşind să aducă un nou standard în relaţia cu utilizatorii: „banking, dar cum vrei tu”.

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.