Datele oficiale spun că România este pe locul 1 în Europa la risipă alimentară. Un român aruncă 75 de kg de alimente pe an, adică un total de 25 milioane de tone în întreaga ţară. În oglindă însă, străzile sunt mai pline ca niciodată de oameni fără adăpost (doar în Bucureşti sunt 5000) şi sărăcia e din ce în ce mai stringentă. Persoanele adulte fără adăpost ajung de cele mai multe ori să caute în coşurile de gunoi pentru a putea supravieţui.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Oare cum ar fi viaţa noastră, a tuturor, dacă în locul coşului de cumpărături ne-am aproviziona de la coşul de gunoi?

Aceasta a fost întrebarea care a dus la crearea The DumpStore, primul magazin virtual de unde nu vrei să cumperi nimic! Această iniţiativă a fost creată de Tribal Worldwide şi Samusocial din România, ONG ce se ocupă de oamenii străzii, oferindu-le suport atât pentru reintegrare în societate, însă şi pentru supravieţuirea propriu-zisă. Iniţiativa vine ca o replică la consumul crescut, oferind o soluţie simplă – încurajează oamenii să cumpere mai responsabil, doar ce le este necesar, astfel economisind şi putând dona către cei care au cea mai mare nevoie.

Video 1:

https://www.youtube.com/watch?v=zqTOsa-6VRo

Video 2:

https://www.youtube.com/watch?v=58yB0A-oZXg

Campaniei s-au alăturat o serie de influenceri care au pornit mişcarea What’s in my dumpster, o replică a cunoscutelor materiale create de Vogue, What’s in my bag, prin care se încurajează consumul responsabil şi se promovează cauza.

De asemenea, The DumpStore, va fi deschis în reţeaua de hipermarket-uri cora din ţară, unde românii vor putea „cumpăra” produse în schimbul unei donaţii. Oamenii sunt încurajaţi să lase din coşuri ce au cumpărat în exces şi să cumpere simbolic un produs The DumpStore, donând la casă către Samusocial.

În plus, împreună cu o serie de complexe rezidenţiale din capitală am transformat ghenele de gunoi ale blocurilor în magazine The DumpStore, invitând locatarii să se alăture cauzei.

Iniţiativa nu ar fi fost posibilă fără ajutorul pro-bono al partenerilor:

OMD România, Porter Novelli, cora România, Adi Bulboacă, Sorin Florea, ID Advertising, Neonish, Mobius Gallery

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.