Rombat Bistriţa, singurul producător integrat de baterii auto din România, lansează prima aplicaţie cu scanare QR prin intermediul căreia digitalizează procesul de generare şi gestionare a garanţiilor pentru bateriile auto şi HD (heavy duty - camioane). Aplicaţia, care vizează eficientizarea serviciilor post-vânzare, este dezvoltată intern şi se află în faza finală de testare tehnologică, fiind însoţită de un proiect-pilot desfăşurat cu parteneri din reţeaua naţională de distribuţie.
Aplicaţia este rezultatul unei nevoi concrete identificate în piaţă de Rombat: optimizarea şi simplificarea procesului şi documentaţiei de garanţie, eliminarea riscului de pierdere a actelor şi accesul facil la istoricul complet al produsului, atât pentru utilizatorul final, cât şi pentru partenerii de service, magazine şi distribuitori.
Prin scanarea codului QR de pe baterie, distribuitorii şi partenerii noştri pot genera certificatul digital de garanţie, pot stoca actul de achiziţie, pot realiza diverse operaţiuni de vânzare şi garanţie şi, de asemenea, pot accesa istoricul intervenţiilor operate pe perioada de garanţie. Funcţionalităţile suplimentare includ generarea de rapoarte, emiterea de procese-verbale pentru echipamente tehnice sau promoţionale, acces la materiale informative şi de training, precum şi localizarea magazinelor şi centrelor de garanţii partenere printr-o hartă integrată.
10 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
„Am investit în această aplicaţie pentru că ştim cât timp şi câte resurse consumă administrarea clasică a garanţiilor. Soluţia pe care o propunem pieţei din România are un obiectiv simplu: să facă procesul mai rapid, mai sigur şi mai predictibil. Este o extindere firească a strategiei noastre de digitalizare şi un răspuns pragmatic la cerinţele actuale din piaţă”, a declarat Alin Ioaneş, CEO Rombat.
Aplicaţia este gratuită şi disponibilă pentru clienţii din România, prin crearea unui cont, fiind compatibilă cu toate bateriile auto şi Heavy Duty produse de Rombat. Într-o etapă viitoare, este planificată şi integrarea bateriilor speciale.
Sistemul respectă, totodată, integral, cerinţele GDPR printr-un acces securizat pe bază de cont şi limitarea la datele strict necesare. De asemenea, aplicaţia a fost proiectată pentru a integra uşor noile cerinţe sau fluxuri operaţionale din partea partenerilor comerciali.
„Aplicaţia propune o abordare revoluţionară în modul în care este tratată relaţia post-vânzare în piaţa After Market din domeniul în care activam. Ne dorim să fim promotorii unor soluţii inovative nu doar prin produsele pe care le propunem clienţilor noştri, ci si prin servicii care să ofere tuturor partenerilor şi clienţilor posibilitatea de a-şi urmări garanţiile într-un mod facil şi digital. Ne dorim ca până la sfârşitul anului, aproximativ 70% dintre certificatele de garanţie să fie emise sub formă digitală, ceea ce va reduce semnificativ timpul de procesare, riscul de erori şi pierderile administrative. În acest sens, vom avea în perioada imediat următoare o campanie de informare şi training a tuturor distribuitorilor şi partenerilor prin care să expunem beneficiile acestui nou sistem de garanţii, dar şi să fim alături de ei în procesul de tranziţie”, a precizat Cristian Zbînca, Director de Vânzări şi Marketing, Rombat.
Investiţia în dezvoltarea aplicaţiei şi în adaptarea liniilor de producţie depăşeşte 20.000 de euro. Pentru a permite integrarea sistemului, Rombat a modificat şi etichetele produselor, astfel încât acestea să includă codurile QR unice necesare activării garanţiei digitale. Proiectul este parte a unei strategii mai ample de digitalizare şi modernizare industrială, care include şi investiţii în automatizare, cercetare aplicată şi eficienţă energetică.
„Suntem într-o perioadă în care piaţa cere soluţii rapide, clare şi sustenabile. Ceea ce facem cu această aplicaţie e o mişcare logică, un instrument cu valoare practică, care va evolua în funcţie de nevoile reale ale clienţilor noştri. Fiecare punct de contact cu clientul trebuie să aducă plusvaloare, iar aceasta este direcţia spre care ne îndreptăm”, a mai spus Alin Ioaneş.
Despre Rombat
Rombat este cel mai mare producător integrat de baterii auto din România, parte a grupului Metair Investments Ltd. Compania a fost fondată în 1980 la Bistriţa, sub numele „Acumulatorul”, şi a devenit liderul pieţei naţionale în 1997. Cu o prezenţă activă în peste 45 de ţări de pe patru continente, Rombat este furnizor constant pentru constructori auto precum Dacia-Renault şi Ford.
În cei 45 de ani de activitate, compania a produs peste 51 de milioane de baterii şi a investit peste 60 de milioane de euro în tehnologii de producţie, energie regenerabilă şi soluţii inovatoare pentru stocarea energiei. Rombat operează trei unităţi de producţie la Bistriţa şi un centru dedicat reciclării bateriilor la Copşa Mică (Rebat), contribuind activ la economia circulară şi la reducerea amprentei de carbon.
Începând cu 2023, Rombat este cel mai mare prosumator industrial din Transilvania, prin operarea a două parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală instalată de 5,2 MW. Strategia actuală a companiei este concentrată pe digitalizare, cercetare aplicată şi extinderea portofoliului în zona mobilităţii electrice, atât pentru clienţii B2B, cât şi pentru segmentul rezidenţial.

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.