Conform datelor recent publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS), valoarea totală a exporturilor de produse din tutun prelucrat, precum ţigarete şi consumabile pentru produse din tutun încălzit, a fost de 1,48 de miliarde de euro în 2022, reprezentând o creştere de 140 de milioane de euro faţă de anul anterior. BAT România, cel mai mare jucător de pe piaţa locală a tutunului, exportă circa 70% din volumele produse la Ploieşti, unde se află a doua cea mai mare fabrică din Europa a grupului şi unde s-au investit până în prezent peste 500 de milioane de euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Valoarea totală a importurilor de tutun brut şi prelucrat în 2022 a fost de circa 375 de milioane euro, menţinând contribuţia pozitivă a sectorului tutunului la balanţa comercială a României la o valoare de peste 1,1 miliarde de euro. De asemenea, BAT România rămâne unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul de stat, cu circa 10,5 miliarde de lei plătiţi în 2022 sub formă de taxe şi accize.

„BAT a investit peste 500 de milioane de euro în dezvoltarea permanentă a tehnologiei şi a liniilor de producţie din fabrica noastră din Ploieşti, iar în prezent circa 70% din produsele fabricate aici pleacă anual către export. Tot aici, BAT Investment (fabrica BAT Ploieşti) susţine direct circa 1.000 de locuri de muncă şi investiţii indirecte semnificative. Rămânem un partener strategic în dezvoltarea economică a ţării, inclusiv prin aportul la menţinerea echilibrului balanţei comerciale, prin contribuţiile importante din taxe şi impozite la bugetul de stat, cât şi prin investiţiile susţinute în dezvoltarea afacerii noastre în România”, a declarat Ileana Dumitru, Directorul juridic şi relaţii publice al Ariei Europa de Sud-Est din cadrul BAT.

Potrivit datelor publicate de INS, volumul exporturilor produselor din tutun s-a triplat în ultimii 10 ani, evoluând de la 474 milioane de euro în anul 2012 la un volum total de aproape 1,5 miliarde de euro la nivelul anului trecut. De asemenea, datele Institutului Naţional de Statistică indică faptul că, în anul 2022, produsele din tutun au reprezentat circa 43% din totalul exporturilor de produse alimentare, băuturi şi tutun.

Cu o cotă de piaţă de peste 50%, BAT este cel mai mare jucător de pe piaţa tutunului din România şi a generat un impact de peste 125 de miliarde de euro în economie în cei 25 de ani de prezenţă pe piaţa locală de până acum. Din această sumă, circa 24 de miliarde de euro reprezintă contribuţie directă la bugetul de stat, sub formă de taxe şi accize. BAT asigură peste 3.000 de locuri de muncă în România şi generează alte 30.000 de locuri de muncă indirect, prin lanţ­ul de distribu­ţie şi aprovizionare.

BAT a lansat în România în decembrie 2017 dispozitivul glo, cel mai inovator produs al companiei care încălzeşte, nu arde tutunul. La nivelul grupului BAT, România este prima ţară din Uniunea Europeană în care a fost demarată producţia consumabilelelor din tutun de nouă generaţie, folosite împreuna cu glo, dispozitivul inovator din portofoliul BAT care încalzeşte tutunul. Fabrica BAT din România a fost al treilea centru global de producţie a acestor consumabile şi primul din Europa.

Despre BAT la nivel global

BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al carei obiectiv este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sanataţii, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulţi o gama variata de produse cu risc redus*.

Compania continua sa susţina clar ca ţigarile cauzeaza riscuri majore la adresa sanataţii şi ca singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunţarea la fumat. BAT ii incurajeaza pe cei care continua sa fumeze sa faca trecerea complet la alternative cu risc redus dovedit ştiinţific*. Pentru a realiza acest lucru, BAT se transforma intr-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrata cu adevarat pe consumatori.

Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori sa aleaga produsele sale care nu implica arderea tutunului pâna in 2030 şi de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii pâna in 2025. BAT şi-a stabilit o serie de obiective ambiţioase de sustenabilitate, precum neutralitatea emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 şi 2 pâna in 2030, eliminarea utilizarii plasticului de unica folosinţa non-necesar şi realizarea tuturor ambalajelor din plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil pâna in 2025.

BAT are peste 50.000 de angajaţi. Grupul BAT a generat venituri de 27,65 miliarde de lire sterline in 2022 şi un profit din operaţiuni de 10,52 miliarde lire sterline.

Portofoliul strategic al companiei include marcile sale globale de ţigarete şi o categorie tot mai larga de produse cu risc redus* din tutun şi nicotina, precum şi produse tradiţionale din tutun care nu implica arderea tutunului. Intre acestea se numara ţigari electronice, produse de incalzire a tutunului, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotina pentru uz oral fara tutun, precum şi produse orale tradiţionale, cum ar fi snus şi snuff umed. In 2022, 22,5 milioane de consumatori au ales noile categorii de produse BAT care nu implica arderea tutunului, o creştere de 4,2 milioane faţa de anul precedent.

*Bazat pe dovezile existente şi presupunând o trecere completa de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc şi provoaca dependenţa.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.