Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) informează utilizatorii de servicii digitale despre modul în care pot sesiza la ANCOM posibile încălcări ale Regulamentului privind serviciile digitale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Obligaţiile furnizorilor de servicii digitale

Regulamentul privind serviciile digitale impune furnizorilor acestor servicii o serie de obligaţii, care au drept scop crearea unui mediu online sigur, transparent şi echitabil pentru utilizatori. Printre acestea se numără:

Evenimente
19 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României
  • desemnarea unui punct unic de contact pentru comunicarea cu destinatarii (utilizatorii) serviciilor;
  • publicarea termenilor şi condiţiilor de utilizare a serviciilor într-un limbaj clar, simplu, inteligibil şi lipsit de ambiguitate, într-un format uşor accesibil şi care poate fi citit automat; termenii şi condiţiile trebuie să includă politicile, procedurile, măsurile şi instrumentele utilizate în scopul moderării conţinutului;
  • instituirea unor mecanisme care să permită oricărui utilizator al serviciilor să notifice conţinutul ilegal;
  • furnizarea oricărui utilizator al serviciului afectat a unei expuneri de motive clare şi specifice pentru restricţiile impuse, pe motiv că informaţiile constituie conţinut ilegal sau sunt incompatibile cu condiţiile generale de utilizare;
  • accesul utilizatorilor serviciului la un sistem intern eficace de soluţionare a plângerilor.

Lista completă a obligaţiilor furnizorilor de servicii digitale – denumiţi, în contextul Regulamentului privind serviciile digitale, furnizori de servicii intermediare - este disponibilă aici.

Rolul ANCOM

Potrivit Regulamentului european privind serviciile digitale şi a normei naţionale, ANCOM este autoritatea cu rol de coordonator al serviciilor digitale (DSC) la nivel naţional. În această calitate, ANCOM este responsabilă de verificarea respectării obligaţiilor ce cad în sarcina furnizorilor de servicii intermediare stabiliţi în România. Reamintim că serviciile intermediare sunt considerate serviciile de simplă transmitere (mère conduit), serviciile de „stocare în cache” (caching) şi serviciile de găzduire (hosting).

Ce şi unde reclami

În cazul în care un utilizator de servicii digitale observă o posibilă încălcare a obligaţiilor unui furnizor de astfel de servicii, în temeiul art. 53 din Regulamentul privind serviciile digitale, acesta poate depune o plângere la ANCOM, utilizând formularul dedicat. În calitate de DSC, Autoritatea primeşte, analizează, soluţionează şi, după caz, redirecţionează către coordonatorii serviciilor digitale din alte state membre ale Uniunii Europene plângerile admisibile conform Deciziei ANCOM cu nr. 335 privind stabilirea procedurii de soluţionare a plângerilor privind serviciile digitale.

Sesizările referitoare la conţinutul ilegal în mediul online nu sunt soluţionate de către ANCOM, în calitatea sa de DSC, ci de către autorităţile relevante, adică acele autorităţi care au atribuţii de supraveghere şi control pe un anumit domeniu.

Important!

Pentru a putea analiza eficient plângerile referitoare la încălcări ale Regulamentului, ANCOM recomandă utilizatorilor ca acestea să fie documentate temeinic, însoţite de dovezi concludente pentru fiecare pas întreprins. Este obligatorie furnizarea datelor necesare identificării furnizorului de servicii intermediare reclamat, precum denumire, adresă/sediu, URL-ul paginii de internet a furnizorului sau a oricăror altor informaţii deţinute de petiţionar.

Informaţii suport

Regulamentul privind serviciile digitale nu prevede mai multă sau mai puţină moderare, ci o moderare corectă, respectând drepturile utilizatorilor la liberă exprimare şi promovând în acelaşi timp un mediu online sigur şi transparent. 

Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor de servicii digitale, Autoritatea a publicat, într-o secţiune dedicată de pe InfoCentru ANCOM, informaţii detaliate despre rolul ANCOM în calitate de coordonator al serviciilor digitale, ce este conţinutul ilegal, cine poate depune o plângere, ce servicii pot face obiectul unei plângeri în temeiul art. 53 din Regulamentul privind serviciile digitale sau despre raportarea conţinutului ilegal.

 

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii de comunicaţii electronice, servicii poştale şi servicii digitale în contextul tranziţiei la societatea Gigabit, prin valorificarea optimă a mixului de instrumente de administrare şi reglementare aflate la dispoziţia Autorităţii. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.ro, infocentru.ancom.ro, www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro. Pentru a testa şi monitoriza calitatea serviciului de internet, accesaţi www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu semnal mobil a localităţilor, drumurilor naţionale şi judeţene din România, accesaţi www.aisemnal.ro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.