Încă de la începutul pandemiei, foarte multe companii din România au accelerat procesul de digitalizare, atât pentru a face faţă perioadei respective, în vederea continuării activităţii în parametri doriţi şi cât mai optimi, cât şi pentru a avea o comunicare eficientă şi sigură cu angajaţii lor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

După aceşti doi ani dificili pentru economie, se observă, în continuare, o tendinţă în creştere în zona digitalizării. Se dezvoltă în continuare aplicaţii noi, se optimizează procesele curente, precum şi modernizarea soluţiilor IT vechi pe care le aveau companiile.

În prezent, tot mai mulţi operatori economici alocă bugete considerabile pentru transformarea digitală, în vederea accelerării procesului de automatizare şi implementare a noilor tehnologii, înţelegând că transformarea digitală poate ajuta la reducerea substanţială a costurilor şi la îmbunătăţirea eficienţei activităţilor desfăşurate.

Prin adoptarea noilor tehnologii, companiile îşi eficientizează procesele, automatizează anumite sarcini de rutină şi, de asemenea, obţin informaţii relevante despre apetitul şi comportamentul clienţilor. 

Un exemplu edificator este sectorul bancar, care, datorită pandemiei, a intensificat semnificativ adopţia de soluţii software personalizate (custom software), ceea ce a condus la îmbunătăţirea experienţelor digitale ale clienţilor, creşterea eficienţei operaţionale, dezvoltarea de noi produse şi servicii, o mai bună gestionare şi analiză a datelor, etc.

Mai ales pentru industriile aflate sub presiune, soluţiile software personalizate au putut face diferenţa, răspunzând semnificativ provocărilor şi ajutându-le să devină mai puternice şi mai prospere. 

Totodată, se poate observa că tendinţele actuale s-au susţinut în acest trend, iar ca răspuns la „intemperiile” economico-sociale, foarte multe organizaţii au îmbrăţişat agilitatea şi adaptabilitatea ca elemente esenţiale ale modelului lor de business.

Companiile româneşti au profitat astfel de contextul transformării digitale, pentru a deveni mai competitive, într-o piaţă aflată în continuă schimbare. Adaptarea acestora a însemnat explorarea noilor tehnologii, ce răspund rapid la schimbările cerute de piaţă sau la nevoile clienţilor, dezvoltând strategii menite să gestioneze riscurile şi să valorifice oportunităţile în vremuri incerte.

Astfel, anumite companii, deschise spre era digitalizării, au creat un mediu care să favorizeze productivitatea, colaborarea şi confortul angajaţilor, prin programe de recunoaştere a meritelor, pachetele flexibile sau alte iniţiative prin care oamenii să se simtă utili şi apreciaţi. 

Pandemia a fost cu adevărat o turbulenţă majoră pentru evoluţia economiei, fiind urmată de războiul de la graniţele noastre şi de alte crize geopolitice şi economice, dar dacă privim şi perspectiva pozitivă, societatea românească a reuşit să facă faţă contextului actual şi să se adapteze provocărilor viitorului. 

Pentru a veni în sprijinul IMM-urilor, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a lansat un apel de finanţare de proiecte în vederea digitalizării, în valoare de 350 milioane de euro. Pentru societăţile eligibile, baza de raportare a indicatorilor financiari este anul 2022, astfel încât şi beneficiarii înfiinţaţi în anul 2021 pot calcula toţi indicatorii de evaluare tehnico-economică pentru a beneficia de finanţare. În plus, introducerea anului 2022 ca bază de raportare şi evaluare a indicatorilor economici vine ca măsură de sprijin pentru beneficiarii care au fost afectaţi în anul 2020 de restricţiile provocate pe fondul pandemiei de COVID-19. Măsura a fost adoptată deoarece, pentru foarte multe domenii, activităţile economice au fost restricţionată, astfel încât nu s-au putut înregistra rezultate economice pozitive. Perioada de depunere a proiectelor aferente acestui apel de finanţare este între 15 februarie şi 30 iunie, fiind prelugit de conducerea liberală a Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene pentru a nu periclita procesul de depunere pentru potenţialii beneficiari care nu pot finaliza raportările contabile anuale până la termenul maxim prevăzut legal de 30.05.2023.

Sunt convisă că, în urma acestui apel de proiecte dedicat, IMM-urile vor face paşi importanţi în vederea digitalizării activităţii, astfel încât să contribuie activ la relansarea economiei naţionale.

Deputat PNL Teleorman,

MARIA STOIAN

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.