Compania EDEN Capital Development rezonează puternic pe piaţa imobiliară din România, fiind unul dintre cei mai dinamici dezvoltatori de proiecte din segmentul rezidenţial. A oferit capitalei în ultimii şapte ani peste 1 600 de locuinţe, majoritatea situate în zona de nord şi are în plan dezvoltarea altor 1 700 de apartamente din gama premium şi de lux. Cu un capital 100% românesc, EDEN Capital are incluse în portofoliu, din 2009, cinci ansambluri de succes sub umbrela CORTINA: Cortina Residence, Cortina Academy, Cortina North, Cortina Forest si Cortina 126. Unele dintre aceste proiecte sunt finalizate, altele se află în proces de execuţie, în diferite stadii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Brand-ul CORTINA, nume vizibil de către locuitorii din nordul Bucureştiului, însumează un număr de aproximativ aproximativ 2 900 de apartamente premium şi lux, cu multiple facilităţi alineate standardelor curente.

Cortina 126 este unul dintre proiectele de referinţă, şi ultimul oferit publicului. Consolidat pe un concept de locuire exclusivist, caracterizat prin finisaje şi dotări high-end, adaptate trendurilor conturate de marile capitale ale lumii, ansamblul rezidenţial este deja casă pentru mulţi dintre cei care au crezut în acest proiect, fiind disponibile momentan nu mai mult de 30 de unităţi.

  1. Care sunt principalele aspecte care vă diferenţiază de celelalte proiecte din segmentul imobiliar şi care este secretul prin care într-un interval de timp relativ scurt, aţi dezvoltat un număr considerabil de proiecte? 

Cred ca principalul secret este faptul că am gândit lucrurile puţin invers. Noi nu construim "ce se vinde în piaţă " neapărat ca să plasam niste produse fără identitate. Reperul nostru este acela de a construi proiecte armonioase, corelate conceptual cu viitorul care începe din momentul livrării acestora, pentru că de atunci prind viaţă unităţile locative ce se livrează şi comunităţile care se formează. Acestea trebuie să îndeplinească anumite criterii pe care noi ni le impunem, iar printre ele se numără durabilitatea, confortul, frumuseţea, armonia cu peisajul înconjurator sau potenţarea lui etc. Prin studiile pe care le realizăm şi rezultatele pe care le implementăm, reuşim să întegrăm cerinţele, să le adaptăm aşteptărilor şi dorinţelor targetului nostru şi să impunem noi standarde de concept de locuire şi construire.

Sigur, conteaza mult faptul că ne autofinanţăm, aşadar nu depindem de factori exteriori şi mai mult, costurile finanţărilor nu sunt suportate de către client, lucru ce ne-a permis să avem un raport calitate/preţ foarte bun. 

Cortina126
Cortina126
  1. Se observă o aliniere la standarde internaţionale în ceea ce priveşte …cam tot. De la arhitectură, facilităţi, design, peisagistică – un aspect deloc negativ. Dar, unde ne regăsim noi, ca şi români în tot acest context? Unde se simte linia definitorie a acestei naţionalităţi în raport cu proiectele de dezvoltare urbană? 

Adevărul este că până acum nu s-a simţit. Dacă în privinţa caselor, România a avut o tradiţie şi o arhitectură, în privinţa blocurilor nu a fost la fel. Exceptând nevoia de spaţii de depozitare poate puţin mai mari decât în alte capitale europene, nu au existat note naţionale. De-acum înainte însă, încep să se contureze. Asistăm la o schimbare de generaţii, la o schimbare de stil şi repere, la oameni care nu mai sunt demult la prima locuinţă şi cerinţele lor se schimbă. Ce ştim este că românii sunt extrem de familişti. Cei tineri pun accent pe zonele cu şcoli bune, cei mai în vârstă cumpără locuinţe pentru copiii proaspăt deveniţi adulţi. Acest cult al familiei - şi spunem asta cu drag şi cu mândrie, este o identitate naţională. El se va reflectă în fiecare proiect de dezvoltare urbană în viitor. 

În plus, şi identitatea noastră ca brand îşi are propria relevanţă, deoarece ea reflectă şi se reflectă în mai multe direcţii de impact.  

  1. Crearea de comunităţi este misiunea majorităţii proiectelor rezidenţiale din România. Voi v-aţi îndeplinit această misiune în nenumăratele proiecte deja finalizate. Care este următorul pas?

Comunităţile sunt diferite de la un proiect la altul. Probabil că, dacă ne uităm cu atenţie, ne reprezintă chiar pe noi în diferite etape :) Construim pe aceleaşi principii: ca pentru noi înşine. Şi, odată cu trecerea timpului, şi noi evoluăm, traversăm percepţii diferite, experienţe care se adaugă principiilor fundamentale pe care ne-am creat brandul Cortina.  Aşa s-a născut Cortina126, de exemplu. Un proiect spectaculos din toate perspectivele, din care mai sunt foarte puţine apartamente disponibile şi care ne-a adus multe confirmări strategice.  Suntem în diverse etape de dezvoltare cu multe proiecte, construite şi conturate pe aceleaşi principii, adaptate locului şi momentului. 

  1. Care este potenţialul real estate-ului autohton? Oare unele oraşe mici nu pot fi adevărate poluri ce aşteaptă investiţii precum proiecte cu identitatea CORTINA? 

Real estate-ul autohton, la fel ca şi noile generaţii, ca şi viaţa în sine, sunt în efervescenţă. Noua plajă disponibilă şi conceptele de locuire s-au schimbat în ultimii ani, şi observăm o orientare către zonele periurbane care devin centre ce satisfac pe deplin stilul de viaţă şi cerinţele comunităţii.

Planurile noastre strategice şi portofoliul imobiliar pe care îl deţinem este previzionat pentru cel puţin 10 ani de acum înainte şi acordăm o atenţie deosebită unor zone pe care noi le considerăm cu potenţial şi pe care ne dorim să le abordăm pentru dezvoltare. Suntem cei care am deschis noi zone de dezvoltare urbană şi ne uităm cu mândrie că în jurul acestor ansambluri, alţi dezvoltatori au început să construiască – asta ne defineşte – pionerat, iniţiativă, inovaţie – sunt lucruri pe care le-am demonstrat până acum prin proiectele noastre şi pe care, cu siguranţă le veţi găşi în următoarele,

Discutând despre prezent, pentru acest an ne-am propus lansarea a două noi proiecte Cortina, în două zone distincte ale capitalei care, cu siguranţă vor optimiza peisajul actual. Şi în capitală şi zona metropolitană este încă necesar a se investi şi a se reconfigura peisajul din punct de vedere urbanistic , datorită cererii mari de locuinţe, zone care vor genera noi puncte de atracţie la nivel economic, social, investiţional etc.

Cortina126
Cortina126
  1. Domnul Răzvan Munteanu susţinea într-un material publicat de către noi, că oferta de terenuri de calitate pe care pot fi dezvoltate ansambluri la standarde este una limitată. Asta se intâmpla în urmă cu doi ani. Ce imagine asupra acestui subiect ne oferă prezentul?

Necesitatea dezvoltărilor de infrastructură încă există, la fel şi a solidităţii parteneriatului public privat care poate genera diversitate şi dezvoltare. Cerere şi capital există, însă este necesar că acest angrenaj, care aduce beneficii tuturor în dezvoltările locale, să fie coordonat, iar procesul să fie unul sinergic.

Pe lângă conceptul menţionat, EDEN Capital a mai dezvoltat ansamblurile Dinamic City (166 apartamente), Four City North (568 apartamente) şi Delta City (333 apartamente).

Interviu realizat de Investing in Property

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.