Prima zi a evenimentelor ThinkFood a adus împreună toţi actorii implicaţi în lanţul alimentar – consumatorul final, societatea civilă, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, companiile private şi micii antreprenori – într-o perspectivă 360° asupra hranei şi alimentaţiei consumatorului modern. Seria de evenimente ThinkFood continuă joi, 24 martie, cu o cină caritabilă ale cărei încasări vor fi donate proiectului ”O masă caldă”, proiect ce a reuşit în ultimii doi ani să hrănească un număr impresionant de persoane dezavantajate social.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Au participat la dezbaterile ThinkFood: Simona Man, secretar de stat, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Dana Sîntejudean, Commercial&Public Affairs Director, Edenred, Vintilă Mihăilescu, director al Departamentului de Sociologie din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative, Domnica Macri, Managing Editor, National Geographic, Alexandra Toderiţă, Centrul Român pentru Politici Europene, Peter Hurley, fondator Asociaţia Interculturală de Tradiţii, Larisa Petrini, health coach, George Căţean, antreprenor, Tiberiuc Cazacioc, Mişcarea Slow Food şi Florin Dumitrescu, advertiser.

Evenimentele ThinkFood au devenit o platformă care angrenează în dezbateri şi conversaţii consumatorul şi stakeholderii relevanţi din lanţul trofic alimentar. În peisajul actual, ThinkFood reuşeşte să identifice trendurile relevante şi să genereze dezbateri şi perspective complete asupra celor mai importante probleme ale actorilor din zona alimentaţiei, cu un focus special asupra consumatorului final şi nevoilor acestuia”, a arătat Liliana Munteanu, iniţiatorul proiectului şi Head of Point Connections, business unit în cadrul Point Public Affairs.

Dezbaterile au generat un consens asupra potenţialului extraordinar al agriculturii tradiţionale româneşti ce trebuie să fie valorificat prin politici de sprijinire a antreprenorilor din zona rurală. Totodată, a fost evidenţiată legătura directă între dezvoltarea unor mărci şi produse româneşti, cu baze tradiţionale, şi apariţia unui consumator food-conscious, interesat de ceea ce cumpără, cu criterii solide în alegerile pe care le face.

”La ultimă vizită oficială în afara ţării, am constatat un interes foarte mare pentru produse tradiţionale Româneşti. Ministerul Agriculturii susţine prin programele sale dezvoltarea micilor producători. Este, însă, esenţial ca ei să înţeleagă importanţa asocierii pentru eficientizare şi pentru a se putea impune pe piaţă. Cred că iniţiativa legislativă privind prezenţa a 51% produse româneşti este una bună, ce nu poate fi calificată ca fiind populistă”, a declarant Simona Man, secretar de stat al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Nevoia de sprijinire a dezvoltării antreprenoriatului rural prin programe de finanţare adecvate a fost confirmată de societatea civilă şi de antreprenorii prezenţi. ”Satul românesc stă pe trei picioare. Cel spiritual, cel administrativ şi cel care lipseşte - economia locală. Avem nevoie de eforturi pentru acest pilon, altfel în cinci ani nu vom mai avea despre ce discuta”, a punctat Peter Hurley, fondator al Asociaţei Interculturale de Tradiţii.

Evenimentele ThinkFood continuă joi, 24 martie, cu ThinkFood Charity Dinner, ce are loc la Băcănia Veche-The Charity Shop, un îndemn să trecem dincolo de farfurie, făcând din mâncare un gest empatic. Încasările obţinute în cadrul evenimentului vor fi donate proiectului ”O masă caldă”, al cărui initiator, Cosmina Paul, va fi prezent la eveniment. Meniul este semnat de Marius Tudosiei, proprietar Băcănia Veche şi speaker al conferinţei noastre.

Despre Point Public Affairs

Point Public Affairs este agenţia de comunicare strategică şi public affairs din GMP Group. A fost fondată în 2008 şi are în prezent trei linii de business. Point Public Affairs oferă servicii de comunicare instituţională, lobbying, comunicare strategică şi analize şi cercetări de politici publice. Point Association Management oferă asociaţiilor servicii complexe, de administraţie, de reprezentare a intereselor şi de comunicare. Point Connections reuneşte părţile interesate în dezbateri şi campanii de comunicare pe subiectele fierbinţi ale momentului.

Din portofoliul de clienţi Point fac parte: Asociaţia Naţională a Băuturilor Răcoritoare ANBR, Romslot, Local American Working Group, Project Management Institute, Asociaţia pentru Pensiile Administrate Privat din România, Colegiul Farmaciştilor din România, Provident, Heineken, MSD, OMV Petrom, Amgen. Din GMP Group mai fac parte: GMP Advertising, WEBSTYLER, GMP PR, Chapter 4 şi GO Studio.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.