Aproximativ 1.300 dintre cele peste 1.500 de litigii au fost soluţionate în România în cei 5 ani de existenţă centrului de soluţionare alternativă a disputelor dintre clienţi şi comercianţi din sectorul financiar.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor (CSALB) este o entitate care a luat naştere în septembrie 2015, ca urmare a unei directive europene, ce are scopul de a media litigiile dintre clienţi şi bănci sau instituiţii financiare nebancare (IFN). Procedura, care este gratuită, poate să dureze cel mult 3 luni, însă negocierile pot fi finalizate cu succes şi într-o singură zi.

Prin intermediul celor 19 conciliatori licenţiaţi în drept şi specializaţi în domeniul financiar, cu care colaborează, CSALB a reuşit să obţină beneficii în valoare de 3.5 milioane de euro pentru clienţii români:

  • Recordul valoric al unui beneficiu obţinut este de 298.000 de lei
  • 16% dintre cererile depuse pretind reducerea sau eliminarea comisioanelor
  • În 2020 s-au finalizat 223 dintre negocieri cu succes şi 51 fără rezultat
  • 65% dintre negocieri au eşuat din cauza refuzului venit din partea clienţilor
  • Numai în 25% dintre cazuri, băncile au refuzat propunerea conciliatorilor.

Specialiştii preconizează că numărul cererilor depuse pe site-ul CSALB a crescut exponenţial în ultimii 4 ani, iar în 2020 se vor primi de 10 ori mai multe cereri decât în anul 2016. Acest lucru a fost cauzat într-o bună măsură de pandemia cu coronavirus. În prima săptămână de după încetarea stării de urgenţă, CSALB a primit nu mai puţin de 122 de cereri, de 3 ori mai multe decât media de 41 de cereri de negociere pe săptămână.

IFN-urile vor fi din ce în ce mai deschise către negociere, spun specialiştii

Alexandru Păunescu, preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB, a semnalat faptul că instituţiile care acordă credite nebancare trebuie să se acomodeze rapid cu procedura de conciliere pentru a rămâne competitive în comparaţie cu băncile:

„Ne aşteptăm ca IFN-urile să devină cel puţin la fel de receptive precum băncile în acceptarea cererilor de negociere trimise de consumatori. Ţinând cont că IFN-urile şi băncile activează pe aceeaşi piaţă a serviciilor financiare, putem spune că instituţiile financiare nebancare vor avea un dezavantaj concurenţial dacă nu se vor îndrepta către rezolvarea amiabilă a nemulţumirilor semnalate de consumatori”, a declarat Alexandru Păunescu.

Alegerea unui credit nebancar poate reprezenta o adevărată bătaie de cap pentru consumatori, mai ales dacă aceştia nu sunt bine informaţi. De aceea, specialiştii le recomandă clienţilor să se documenteze bine în prealabil şi eventual să acceseze o platformă online dedicată comparaţiei pentru numeroasele instituţii de credite rapide care sunt autorizate în România. Importantă este şi răsfoirea recenziilor şi evaluarea rating-ului de care beneficiază finanţatorii care activează în ţara noastră.

viewscnt

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.