Pentru a rămâne relevanţi pe piaţa muncii, tot mai afectată de schimbările accelerate provocate de automatizare, angajaţii trebuie să-şi dezvolte abilităţile în mod continuu. Potrivit experţilor, dacă organizaţiile reuşesc să îmbunătăţească competenţele angajaţilor săi pentru a se ralia cerinţelor de muncă din viitor, acestea vor fi pregătite să facă faţă necesităţilor pieţei într-o continuă schimbare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Îmbătrânirea societăţilor, deficitul de competenţe şi invadarea roboţilor şi a inteligenţei artificiale sunt trei dintre provocările majore ce urmează a fi înfruntate de forţa de muncă. Datele Comisiei Europene arată că 40% din populaţia UE are un nivel insuficient de competenţe digitale, iar 17% are competenţe minime. Persoanele fără competenţe digitale de bază riscă să fie lăsate în urmă de transformările digitale. Pentru a veni în ajutorul oamenilor, guvernele şi companiile vor trebui să găsească un echilibru între flexibilitatea angajaţilor, mobilitatea muncii şi stabilitatea job-ului.

Aceste subiecte au fost abordate săptămâna trecută în cadrul unei conferinţe internaţionale, organizată de Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale şi Preşedinţia României la Consiliul Europei, în parteneriat cu Comisia Europeană, care a avut loc la Bucureşti. Experţii reuniţi la evenimentul „Îmbunătăţirea şi actualizarea competenţelor adulţilor – element de echilibru pentru piaţa muncii” au analizat diverse soluţii inovatoare şi mecanisme de finanţare pentru furnizarea de oportunităţi de dezvoltare a competenţelor şi recalificare pentru toţi.

Menno Bart, Manager Public Affairs, Adecco Group, a comentat despre conferinţă:

Foarte multe dintre eforturile guvernului sunt concentrate pe competenţele de bază: lingvistice, numerice şi digitale. Acestea sunt desigur reprezintă o condiţie esenţială pentru reuşita oamenilor la locul de muncă, dar câţiva speaker au subliniat importanţa crescândă a competenţelor transversale şi a competenţelor netehnice. La această conferinţă am avut oportunitatea să prezint perspectiva de business asupra îmbunătăţirii şi actualizării competenţelor, iar decidenţii politici au fost de acord: educaţia adulţilor va deveni tot mai importantă pe piaţa muncii aflată în continua schimbare. M-a bucurat să văd că ideea deschiderii unui Cont pentru Educaţie Individuală, modelul preferat de Adecco Group pentru a stimula investiţia în forţa de muncă, a fost primită cu mare interes de factorii decizionali din întreaga Europă.

Contul pentru Educaţie Individuală este un model similar unei burse oferite de către guvern pentru îmbunătăţirea propriilor aptitudini. Potrivit modelului, fiecare persoană dispune de un cont personal şi transferabil, prin care îşi poate finanţa diverse traininguri de dezvoltare profesională şi pe care-l poate gestiona pe parcursul întregii cariere. Franţa, Italia şi Singapore au adoptat deja modele similar şi au reglementat deja modalităţile prin care companiile pot distribui resursele necesare pentru instruiri.

Companiile pot iniţia îmbunătăţirea competenţelor angajaţilor prin identificarea aptitudinilor cheie de care organizaţia are nevoie urgent (şi de care va avea nevoie în curând) pentru a putea concura cu tendinţele industriei. Mai mult, recalificarea forţei de muncă existente este mai eficientă din punct de vedere al timpului şi costului decât recrutarea unor noi angajaţi.

Florin Godean, Country Manager Adecco Group România, a detalia:

Ce învăţăm la şcoală devine destul de repede irrelevant din cauza schimbărilor rapide provocate de cea de-a patra revoluţie industrial. În România, vom avea nevoie rapid de recalificare nu o dată la 20 de ani, aşa cum a fost cazul până acum, ci la fiecare 5 ani. Acest lucru înseamnă că angajaţii trebuie instruiţi pentru noi aptitudini cât sunt activi pe piaţa muncii, dacă vor să rămână relevanţi pentru posturile viitorului. În acelaşi timp, angajatorii trebuie să investească în astfel de cursuri de specializare dacă vor să-şi păstreze angajaţii şi pentru a putea creşte afacerea lor în viitor. Fără paşi decisivi în direcţia recalificării forţei de muncă, România riscă să piardă investitori şi oportunităţi de angajare cu salarii ridicate.  

Sandhya Sabapathy, Manager Regional EEMENA - Adecco Group, a adăugat:

Profesiile de azi sunt afectate schimbările rapide de pe piaţa muncii. Prin urmare, a crescut necesitatea educaţiei permanente – la toate vârstele, atât în interiorul şi în afara instituţiilor de învăţământ. Instruirea adulţilor este importantă pentru a asigura persoanele de pe piaţa muncii, dar şi angajatorii acestora, că au abilităţile necesare să navigheze prin cea de-a patra revoluţie industrială. Discrepanţa tot mai mare dintre educaţie şi nevoile pieţei muncii va forţa universităţile să devină tot mai creative, deoarece vor trebui să ofere studenţilor instruiri atractive pentru o piaţă care are nevoie de ei în mod disperat. Am abordat acest subiect în ediţia din mai a Raportului Inovantage, care analizează inovaţia socială.

Despre Grupul Adecco

Grupul Adecco este principalul furnizor mondial de soluţii de forţă de muncă. Zilnic, aproximativ 700,000 de oameni din întreaga lume beneficiază, graţie Grupului Adecco, de oportunităţi de muncă fie permanente, fie temporare. Cu peste 34,000 de angajaţi în 60 de ţări, schimbăm industria resurselor umane cu fiecare loc de muncă oferit. Colegii noştri deservesc peste 100,000 de organizaţii, cărora le furnizează forţă de muncă, servicii de resurse umane şi tehnologii de ultimă generaţie, necesare pentru a avea succes într-o economie globală aflată în permanentă schimbare. Suntem o companie listată în clasamentul Fortune Global 500 şi conducem prin puterea exemplului, creând valoare pentru toate părţile interesate, răspunzând astfel nevoilor societăţii şi, în acelaşi timp, stimulând inovaţia în afaceri. Cultura noastră bazată pe incluziune, echitate şi a muncâ în echipă, susţine atât persoanele, cât şi organizaţiile, stimulează economia şi contribuie la construirea unei societăţi mai bune. Aceste valori au un ecou pozitiv în rândul angajaţilor noştri, care ne-au votat pe poziţia a cincea în clasamentul Great Place to Work® – World’s Best Workplaces, ediţia 2017. Construim un viitor pentru toţi.

The Adecco Group are sediul în Zürich, Elveţia. Adecco Group AG este o companie înregistrată în Elveţia (ISIN: CH0012138605) şi listată la SIX Swiss Exchange (ADEN). Grupul operează prin nouă branduri principale: Adecco, Adia, Modis, Badenoch & Clark, Spring Professional, Lee Hecht Harrison, Pontoon, Adia şi YOSS.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.