Auchan România accelerează tranziţia către energie verde, cu obiectivul de a reduce cu 40% consumul magazinelor şi de a folosi 100% energie din surse regenerabile până în 2030. Compania îşi propune să ajungă la un nivel de 60% energie verde în consumul a 30 de magazine Auchan, ATAC şi al sediului central, până la final de an, printr-un mix de energie provenit din panouri fotovoltaice deja existente şi achiziţii realizate prin Auchan Renewable Energy (ARE).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Tranziţia către energie verde vine în completarea unui parcurs solid început încă din 2022, când, în contextul crizei energetice şi în linie cu strategia de decarbonizare a operaţiunilor, Auchan România a implementat un set amplu de măsuri pentru a reduce consumul de energie. Aceste acţiuni au condus la o scădere cu 20% a consumului energetic la nivel de companie, prin soluţii cu impact pe termen scurt şi mediu.

Ca parte a acestui demers, retailerul a înfiinţat, la începutul anului 2023, Auchan Renewable Energy (ARE), companie care cumpără şi furnizează energie pentru locaţiile Auchan. În prezent, 30 de magazine Auchan şi ATAC, din 11 oraşe, precum şi sediul central din Bucureşti, sunt alimentate prin ARE, iar până la finalul anului 60% din energie va proveni din surse regenerabile. De asemenea, 16 dintre magazine beneficiază deja de panouri fotovoltaice care doar în 2024 au produs peste 8 mil. kWh.

Trecerea la energia din surse regenerabile este un demers complex, susţinut atât prin instalarea de panouri fotovoltaice în reţea, cât şi prin activitatea companiei noastre, Auchan Renewable Energy, care asigură tranzacţionarea de energie către locaţiile Auchan. Împreună, aceste iniţiative contribuie semnificativ la reducerea amprentei de carbon şi la creşterea gradului de autonomie energetică a companiei. În viitor, ne propunem să dezvoltăm şi alte proiecte, inclusiv implementarea de staţii de încărcat maşini electrice.” a declarat Cristian Drăghici, Director Auchan Renewable Energy.

În 2024, Auchan România a continuat să implementeze măsuri strategice pentru reducerea impactului asupra mediului, cu rezultate semnificative în zona consumului energetic şi a emisiilor. Prin acţiuni integrate de eficienţă operaţională şi optimizare logistică, compania a reuşit să diminueze cu peste 50% emisiile generate de consumul de energie electrică, cu 28% pe segmentul gazelor naturale, combustibilului şi refrigeranţilor, precum şi cu 18% emisiile provenite din transportul de bunuri.

Despre Auchan România

Auchan România are în portofoliu peste 470 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 8 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 9 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în staţiile Petrom, peste 40 de magazine în franciză Simply by Auchan, precum şi magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2024 de peste 1,7 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din oraşele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.