Circa 74% dintre bucureşteni iau masa în oraş cel puţin o data pe săptămână, localurile preferate fiind puburile, terasele, restaurantele din centrul oraşului, iar cei mai mulţi îşi doresc să mănânce preparate tradiţionale româneşti, arată un studiu al grupului City Grill, publicat marţi.
Astfel, 66,2% dintre români s-au declarat fani ai mâncării tradiţionale româneşti, iar 76% dintre intervievaţi au comandat în restaurant astfel de specialităţi în ultimele trei luni.
”Mâncarea românească este preferată mai ales de bărbaţi, cu vârste cuprinse între 40 şi 49 de ani, care au venituri medii. Femeile preferă mai degrabă bucătăria italienească, pe cea mediteraneană sau pe cea libaneză, la fel ca şi segmentul tânăr de clienţi. Pe măsură ce veniturile clienţilor cresc, preferinţele se îndreaptă către bucătăria asiatică, în special cea japoneză”, se arată în comunicat.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În ceea ce priveşte băuturile, limonada (61,8%), alături de sucurile fresh, face parte cel mai frecvent din comenzile femeilor, în timp ce bărbaţii preferă berea la sticlă (53%) sau la halbă (39%). Ceaiul este mai puţin comandat, fiind ales de 18% dintre intervievaţi.
“Studiul ne-a reconfirmat faptul că ne-am poziţionat corect pe piaţă cu restaurantele Grupului, profilul consumatorului fiind împărţit între persoane care preferă bucătăria tradiţională românească – pe care o regăsesc la Caru’ cu Bere, City Grill, Hanu’ lui Manuc, Hanu’ Berarilor şi Pescăruş – şi cea italiană şi/sau mediteraneană, pe care o găsesc în lanţul Trattoria Buongiorno şi parţial la Pescăruş”, a declarat directorul general al grupului, Daniel Mischie.
În ceea ce priveşte frecvenţa ieşirilor în oraş, jumătate dintre bucureştenii care au participat la studiul Grupului City Grill au declarat că ies de 1-3 ori pe săptămână în oraş pentru a lua masa. Cei mai mulţi preferă restaurante de cartier, dar mai ales pe cele din centru. 35% sunt interesaţi ca locul unde ies la masă să aibă amenajări prietenoase pentru copii, în timp ce un bărbat din cinci şi-ar dori să poată urmări sport la TV în timp ce ia masa, potrivit studiului.
”Studiul a mai arătat că restaurantul “Caru’ cu bere” este restaurantul preferat de cei mai mulţi bucureşteni, iar printre motive se numără mâncarea foarte bună (83%), dar şi atmosfera, designul restaurantului, locaţia accesibilă, precum şi povestea locului”, se arată în comunicat.
Totodată, bărbaţii cu vârste între 24 şi 39 de ani sunt cei care ies cel mai des în oraş, dar sunt şi cei care nu sunt deranjaţi să ia masa singuri (29%), faţă de doar 10% dintre femei. Cele mai multe femei, adică peste 60%, preferă să ia masa în oraş cu prietenii.
”În privinţa bugetului alocat ieşirilor la masă, 34% cheltuiesc sub 50 de lei, în timp ce aproape o treime alocă între 50 şi 99 de lei. 32% cheltuie peste 100 de lei, dintre care aproape 10 procente depăşesc suma de 200 de lei pentru o masă în oraş. Pentru bucureşteni o ieşire din 10 este una specială, ceea ce poate genera un comportament diferit de consum”, se arată în comunicat.
Raportul a fost realizat de firma de cercetare de piaţă Quantix pentru grupul City Grill în perioada mai-iulie 2018, în Bucureşti, pe un eşantion de 723 de persoane, în urma unui studiu cantitativ, cât şi calitativ.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.