Preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi, Iulian Cristache, consideră că problema la proiectul legilor Educaţiei, prezentat lui de ministrul Educaţiei Ligia Deca, este la partea de Evaluare Naţională şi la admiterea la liceu, precizând că vor fi în aceeaşi formaţiune de studiu elevi care au susţinut două tipuri de evaluări, cea naţională şi apoi examenul de admitere.
“Problema este la partea de Evaluare Naţională şi la admitere. Acolo este marea problemă pentru că părinţii nu vor să audă de această admitere nu pentru că nu ar fi un principiu sănătos. Ne dorim ca propriii copii să fie evaluaţi la nivel competenţelor cheie. Vom avea în aceeaşi formaţiune de studiu elevi care au susţinut două tipuri de evaluări. Unii cu Evaluarea Naţională standard, cu repartizare computerizată pe 30% din locuri, nu pe 40%, că 10% sunt destinate copiilor de etnie şi celor cu cerinţe educaţionale speciale, ceea ce este foarte în regulă, şi o altă categorie de elevi care va fi supusă încă unui examen, încă unui concurs. Este opţională, dar sunt copii care doresc să meargă”, a declarat Iulian Cristache, marţi, la Prima News.
El a afirmat că există diferenţe între învăţământul din mediul urban şi cel din mediul rural.
“Şi ne uităm ce poate să ofere ruralul, ce poate să ofere urbanul. Nu există o egalitate de şanse. Copiii din mediul rural în special, şi nu vreau să generalizez, că sunt situaţii şi în mediul urban, nu vreau să punem o anatemă doar pe mediul rural, nu au parte de educaţie aşa cum şi-ar dori-o pe partea de predare, adică un profesor cu vocaţie, bun, să interacţioneze, să predea. Pe partea de învăţare, acolo unde este cel mai important lucru, la învăţare aceasta cade pe umerii părinţilor. Ce înseamnă învăţare la şcoală? Nu înseamnă nimic. În două ore şi ceva un profesor care să stea să predea şi lecţia la 25-30 de elevi, să se aplece asupra fiecărui elev, cum spune legea, cu planuri individuale, cu planuri remediale, intrăm în lumea poveştilor. Această parte de predare ajunge acasă şi copilul are un ritm de învăţare susţinut şi pricepe de acolo şi nu apelează la familie, ori probabil restul 80-90% vor apela părinţi, părinţi care unii îi pot ajuta, unii nu îi pot ajuta”, a mai precizat preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi.
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat că Evaluarea Naţională va rămâne în formula de până acum cu probe scrise la matematică, limba şi literatura română sau limba maternă, precizând că liceele pot scoate la concurs locurile la profilurile unde există concurenţă.
“Admiterea la liceu. Evaluarea Naţională rămâne în formula de până acum: probe scrise la matematică, limba şi literatura română şi limba maternă pentru cei care urmează gimnaziul în această formă. Se introduce ideea de concurs de admitere la profilurile liceelor unde există concurenţă dovedită în ultimii ani. Dacă liceele doresc să scoată aceste locuri în concurs pentru acele profiluri pe care le doresc scoase la concurs, liceele pot alege două probe evidenţiate pe profil. De exemplu, pentru chimie, biologie pot alege chimia şi biologia în aşa fel încât să poată selecta dedicat pentru potrivirea pentru profilul respectiv. Pentru 60 la sută din locurile de pe profilurile vizate se poate da concurs, 40 la sută din locuri rămânând în repartizare computerizată. Din aceste 40 la sută, prioritate pe 10% din dintre acestea vor avea elevii cu cerinţe educaţionale speciale sau elevii de etnie romă. Subiectele sunt standardizate, unice elaborate de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare, în conformitate cu programele la nivel gimnazial şi, evident, cu un grad de dificultate adecvat competiţiei, adică mai degrabă pentru selecţie decît pentru forma de examen sumativă pe care o are Evaluarea Naţională în acest moment”, a afirmat Deca.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.