Candidatul PNL Sebastian Burduja i-a cerut lui Nicuşor Dan să nu se mai ascundă şi să dezvăluie bucureştenilor cât a cheltuit şi care sunt sursele de finanţare pentru campania sa electoral, având în vedere că este candidat independent şi chiar el susţine că este un om modest. Liberalul a amintit despre Matei Păun, un apropiat al lui Dan, care a fost implicat şi în campania acestuia din 2020 şi care are legături cu Federaţia Rusă, afaceri în Belarus şi care a spus în spaţiul public că Occidentul a greşit în raport cu Rusia, mai pe scurt că „Putin nu este chiar atât de rău”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Înainte de asta, pentru că putem discuta mult despre politicile publice pentru oraş şi ele contează, dar mai important este să discutăm puţin despre valori. Chiar Nicuşor Dan a spus că aceste alegeri sunt despre valori. Eu nu pot sta pe margine şi să constat că, în ultima perioadă, se adună informaţiile publice, anchetele de presă, privitoare la personajul cel mai apropiat de Nicuşor Dan, se numeşte Matei Păun. Domnul Păun are la vedere legături profunde cu spaţiul estic, cu Rusia, cu Belarus, cu investiţii de acolo şi lucrurile acestea sunt, cum am spus, la vedere. Mai mult, s-a pronunţat constant în favoarea regimului Putin. A spus că Rusia şi Statele Unite ale Americii sunt ţări foarte asemănătoare. Nu văd pe ce se bazează. A spus că Occidentul a greşit în raport cu Federaţia Rusă. A spus că, pe scurt, Putin nu este chiar atât de rău. Nu am văzut niciun fel de răspuns din partea lui Nicuşor Dan privitor la implicarea domnului Matei Păun în campania dânsului de acum şi din trecut. Înţeleg că este susţinătorul şi prietenul dânsului apropiat, că domnul Nicuşor Dan îşi petrece vacanţele cu domnul Păun, dânsul a declarat-o. Totuşi am o problemă cu asta ca bucureştean şi ca român. Nu suntem în orice fel de context. Suntem cu un război la granită declanşat de Federaţia Rusă împotriva unui stat paşnic, Ucraina”, a afirmat Sebastian Burduja, într-o conferinţă de presă susţinută, miercuri în Capitală.

El i-a transmis lui Nicuşor Dan ssă nu se mai ascundă şi îi cere imperativ ca, în cel mai scurt timp, să explice de unde provin banii pentru finanţarea campaniei sale electorale, cât şi ce legături are cu persoane afiliate cu Federaţia Rusă.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
12 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

„Deci miza Bucureştiului este una cu totul şi cu totul aparte şi cred că bucureştenii au tot dreptul să ştie dacă în campania lui Nicuşor Dan există oameni cu legături cu Federaţia Rusă, cu legături de bani, cu legături de prietenii. Nu oricine poate să facă afaceri în Belarus, de exemplu. Domnul Matei Păun a făcut lucrul acesta şi poate încă o face. Aşadar, mă gândesc că poate de aceea domnul Nicuşor Dan nu acceptă nici până în ziua de azi o dezbatere, pentru că ar trebuie să dea răspuns la aceste informaţii. Iniţial domnul Păun era managerul dânsului de campanie, cu siguranţă a fost în trecut. Apoi s-a spus că nu mai este, dar are întâlniri cu doamna care e managerul de campanie a domnului Nicuşor Dan. Deci, dragă Nicuşor, nu te mai ascunde! Dacă tot deschizi Primăria pentru Noaptea Muzeelor şi, bucureştenii au şansa să vadă biroul în care ai stat închis trei ani şi jumătate, poate totuşi deschizi poarta şi pentru un dialog. Pentru că nu poţi să îl refuzi acum bucureştenilor şi apoi să îl ceri după alegeri, într-o eventuală majoritate în Consiliul General. Deci solicit imperativ să clarifice în termen cel mai scurt pentru toţi bucureştenii toată finanţarea campaniei dânsului, legăturile pe care le are cu orice persoane afiliate cu Federaţia Rusă, de unde au venit banii”, a mai precizat candidatul PNL la Primăria Capitalei.

Acesta i-a făcut lui Nicuşor Da  şi un calcul privind cheltuielile pentru campanie şi a spus că, pentru publicitatea online a cheltuit, în ultimele 30 de zile, 364.000 lei, la care se adaugă circa un milion de lei pe alte costuri privind campania actualului edil general.

„Ştim că pe outdoor a cheltuit undeva la 180.000 euro, spune dânsul. Experţii spun că mult mai mult, că valorează mult mai mult spaţiul comercial. Ştim că domnul Matei Păun i-a negociat contractul pentru spaţiile outdoor cu o companie de care este dânsul legat. Toate lucrurile acestea sunt reliefate în anchetele jurnaliştilor. Şi am făcut un calcul doar la vedere pe cât a cheltuit domnul Nicuşor Dan pe online. Deci, în ultimele şapte zile, discutăm de 90.000 lei şi, în ultimele 30 de zile, discutăm de 364.000 lei care se adaugă la aproape un milion de lei. Asta este doar ce a cheltuit dânsul oficial, pe persoană fizică, ca Nicuşor Dan. Este candidat independent, nu are alte surse. Trebuie să ne explice de unde au venit bănuţii, aproape 1,4 milioane lei. Pentru că eu nu am văzut ca dânsul să aibă asemenea resurse. Spune că este un om modest. Nu neg chestiunea aceasta. Stă cu chirie, ş.a.m.d. Totuşi, înseamnă că aceşti bani vin de undeva şi înseamnă că acele persoane setează o agendă pentru primarul în funcţie. Poate şi din cauza aceasta nu se preocupă de ceea ce îi interesează cu adevărat pe bucureşteni”. 

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat, pe 4 mai, că nu este nicio legătură între finanţarea campaniei sale electorale şi firme ruseşti şi a precizat că în campaniile din 2012, 2016 şi 2020 a avut finanţări de la cetăţeni români.

„Nu există absolut nicio legătură. Şi în 2012, şi în 2016, şi în 2020, am avut finanţări de la români, că aşa spune legea, şi oameni care au donat pur şi simplu, asta e singura sursă de finanţare”, a răspuns primarul Capitalei când a fost întrebat, la emisiunea Insider Politic, dacă există vreo legătură între finanţarea campaniei sale electorale şi firme ruseşti, după ce Newsweek România a scris recent că îşi face reclamă exclusiv la firma de panotaj outdoor controlată de omul de afaceri pro rus Matei Păun.

La remarca potrivit căreia problema ar fi Matei Păun şi chestionat dacă acesta a fost şeful său de campanie, Nicuşor Dan a precizat: „A fost şeful de campanie în 2016. Nu mai este şeful de campanie. În 2020 a fost o campanie pentru că avem susţinerea partidelor, a fost o firmă mare cu care am lucrat şi a fost plătită de PNL”.

Nicuşor Dan a negat că firma lui Matei Păun ar fi implicată în campania electorală din acest an.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.