Nouă români din zece se relaxează seara, când se întorc acasă de la serviciu, stând pe telefonul mobil, arată un studiu realizat de compania de cercetare iSense Solutions pentru evenimentul Mobifest.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Butonarea smartphone-ului seara, acasă, este metoda preferată de relaxare pentru 89% dintre români, se arată în studiul citat.

Mai bine de jumătate dintre respondenţi folosesc acest dispozitiv şi la serviciu (65%), cam tot atâţia stau cu ochii în telefon când sunt în mijloacele de transport în comun, dar românii nu se dezlipesc de telefon nici când sunt la o cafea cu prietenii (58%), la restaurant (43%), sau la diverse evenimente sociale şi petreceri (43%).

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Mai mult de jumătate dintre români preferă să se conecteze la internet prin intermediul reţelelor wireless, deşi abonamentele şi cartelele de telefonie care includ internet au devenit din ce în ce mai accesibile, se arată în studiu.

În acest context, mediul mobil a început să fie tot mai important şi pentru strategiile de marketing.

„Smartphone-ul a devenit o extensie a noastră, iar mediul mobil a început să aibă o importanţă vitală în strategiile oamenilor de marketing”, a declarat reprezentantul iSense Solutions, Andrei Cânda.

Românii obişnuiesc să folosească telefonul inteligent atunci când privesc la televizor (68%), manâncă singuri (60%), ascultă radio (54%), folosesc internetul pe PC/laptop/tablet (51%) sau când citesc o carte sau un ziar în format fizic (19%).

Mai mult, aceste medii îi pot determina să caute mai multe informaţii pe smartphone, cele mai convingătoare canale în acest sens fiind TV-ul. Astfel, 48% dintre utilizatorii de smartphone au căutat cel puţin o dată informaţii pe acest dispozitiv în urma vizionării unui lucru interesant la TV.

Utilizatorii folosesc smartphone-ul la un număr tot mai mare de activităţi diferite. Cele mai comune utilizări ale telefonului, exceptând vorbitul şi trimisul sms-urilor, sunt accesarea site-urilor web. Astfel, 87% dintre deţinătorii de smartphone practică acum această activitate zilnic, faţă de 68% în 2014, potrivit studiului.

Totodată, 85% intră pe reţelele sociale în 2016 de pe smartphone, faţă de 64% în 2014. În plus, 79% dintre respondenţi folosesc e-mailul în 2016 faţă de 65% în 2014.

În ceea ce priveşte conţinutul video, 82% dintre utilizatorii de smartphone urmăresc videoclipuri pe telefoanele lor. Dintre aceştia, 66% preferă să le vadă pe site-urile online, iar 55% prin diferite aplicaţii precum YouTube, Facebook, Instagram, 9GAG şi Snapchat. Cele mai urmărite sunt clipurile muzicale (77%), urmate de cele funny (73%) şi de tutoriale (47%).

Smartphone-ul a devenit o sursă importantă de informare şi pentru românii care fac cumpărături, 92% dintre utilizatori căutând cel puţin o dată informaţii despre un produs, înainte de a-l achiziţiona, potrivit studiului. Principalele informaţii de care sunt interesaţi sunt legate de preţ, caracteristici detaliate despre produs şi păreri ale altor consumatori despre acesta. În plus, 34% dintre deţinătorii de smartphone afirmă că fac achiziţii săptămânal prin intermediul telefonului.

În acest an, principalele produse căutate cu scopul de cumpărare sunt cele electronice (25%), urmate de haine şi accesorii (14%). Datele din studiu sunt reprezentative pentru persoanele cu vârstade peste 18 ani, din oraşele din România, iar culegerea datelor a fost realizată în perioada 2-5 aprilie 2016.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.