Toţi contribuabilii în cazul cărora Fiscul hotărăşte să le anuleze codul de TVA vor fi chemaţi, în prealabil, la sediul administraţiei pentru a avea o discuţie privind cauzele deciziei, a declarat, pentru Profit.ro, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Dragoş Doroş. În urma interviului, în funcţie de informaţiile furnizate de contribuabil, decizia ANAF ar putea fi revizuită.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Şeful Fiscului a explicat că, în prezent, se lucrează la procedura de exploatare de către autorităţile fiscale a informaţiilor declarate de contribuabili prin formularul 088. Principala schimbare va fi că niciun cod de TVA nu va mai fi anulat de ANAF fără un interviu prealabil.

Intenţia de modificare a procedurii a apărut după ce Fiscul a constatat că există probleme în comunicarea cu contribuabilii cărora nu le ajung, de fiecare dată, notificările din partea ANAF privind anularea codului de TVA. De exemplu, au existat cazuri când societăţile nu activau la sediul înregistrat la Registrul Comerţului şi declarat la Fisc şi, din acest motiv, nu au ridicat actul administrativ de notificare. Prin urmare, nu au urmat procedurile pentru a remedia problemele indicate de autorităţi şi le-a fost anulat codul de TVA.

"Dacă un contribuabil este identificat cu risc fiscal mediu, din analiza informaţiilor făcută de noi, va fi invitat la un interviu la sediul nostru. Vom emite proceduri interne, în scurt timp, astfel încât să îi anunţăm şi să discutăm cu toţi cei cărora am decis să le anulăm codul de TVA. Doar în urma acestui interviu vom lua o decizie, pentru că am constatat că nu avem o comunicare eficientă, de fiecare dată. Deşi noi urmăm procedurile legale, apar situaţii când, din diferite motive, nu este primită notificarea. Procedura va fi mai facilă şi vom găsi o metodă să îi înştiinţăm inclusiv prin email, cel puţin pe contribuabilii mari şi mijlocii", a declarat Dragoş Doroş pentru Profit.ro.

Formularul de înregistrare în scopuri de TVA - D088 a intrat în vigoare, în varianta modificată, la începutul acestei luni. Principalele noutăţi sunt diminuarea numărului de documente solicitate, precum şi a volumului de informaţii. Totodată, conform noii proceduri, nu mai sunt, automat, notificaţi toţi cei care îşi schimbă sediul şi/sau asociaţii şi/sau administratorii pentru a depune declaraţia. ANAF îi notifică doar pe cei în cazul cărora a depistat un risc fiscal mediu sau mare.

Conform procedurii, dacă, după primirea notificării privind anularea codului de TVA din cauzele indicate de ANAF (act expirat de sediu, organe statutare, nedepunere declaraţii, obligaţii restante etc), contribuabilul nu remediază problemele în 30 de zile, atunci codul este anulat din oficiu. În lipsa acestuia, operatorii economici nu mai au dreptul să îşi deducă taxa, dar trebuie să o colecteze şi să o verse la buget, ceea ce înseamnă că vor avea cheltuieli majorate cu 20%. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.