Industria de asigurări are soluţii mai bune decât plafonarea preţurilor, iar plafonarea încurajează tragediile şi comportamentul iresponsabil în traffic, spune Kiril Boshov, CEO Euroins Insurance Group.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Euroins este unul dintre cei mai importanţi jucători din industria asigurărilor din România şi a acumulat o experienţă semnificativă pe asigurările RCA. De asemenea, Euroins România beneficiază de îndrumarea şi experienţa unuia dintre cele mai importante grupuri de asigurări din Europa, Euroins Insurance Group - cu o prezenţă puternică în 14 pieţe europene. Limitarea preţurilor este departe de a fi o soluţie magică pentru rezolvarea problemelor industriei româneşti de asigurări. Să ne uităm la motivele care au dus la scumpirea RCA: sunt multe accidente în România, accidente cu mulţi răniţi şi oameni care îşi pierd viaţa. Asiguraţii din România provoacă multe accidente peste graniţă, iar multe ţări europene nu au o limită la plata daunelor morale”, afirmă Kiril Boshov, CEO Euroins Insurance Group.

Pentru un accident cu victime multiple, plătim despăgubiri între 1,1 milioane de euro şi 4,4 milioane de euro pentru o asigurare pe care am încasat între 70 şi 100 de euro.

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Există alternative mai bune, soluţii mult mai simple în loc de plafonarea preţurilor asigurărilor. În urmă cu un an, Executivul lucra la un proiect pentru decontarea directă. Toată lumea a fost de acord cu această iniţiativă. Era un pas vital pentru România, mai ales că această decontare directă există în majoritatea ţărilor europene. Această iniţiativă însemna apariţia unui etalon de preţuri şi compensaţii, plăţi mai rapide, o evoluţie. Înseamna inclusiv disciplină în raport cu atelierele auto. În formula actuală de propunere, dacă provocaţi un accident mortal - veţi plăti acelaşi preţ pentru asigurarea RCA. Indiferent câte accidente au fost provocate, indiferent de pagube, victim”, adaugă el.

Tot ceea ce face această limitare a preţurilor este să încurajeze comportamentul de risc şi iresponsabilitatea în traffic, spune CEO Euroins Insurance Group.

”Această plafonare a preţurilor a avut loc şi în 2016, când preţurile asigurărilor au fost îngheţate timp de 6 luni. Acea măsură a avut efecte adverse semnificative şi a avut un impact puternic asupra pieţei asigurărilor.

Principiul asigurărilor este acelaşi în toată lumea: pentru fiecare risc există un preţ. Suntem adepţi ai principiilor europene, suntem membri ai Uniunii Europene, dacă ajungem să plafonăm RCA, nu avem economie liberă. Concurenţa şi inovaţia dispar. În motivarea acestei plafonări apare informaţia că s-a ţinut cont de evoluţia inflaţiei din ultimul an, de opt procente. Dar când ai o asigurare, noi, asiguratorii, ajungem să plătim pentru evenimente care vor avea loc în viitor, nu accidente din trecut. Ca atare, ar trebui să fie luată în considere prognoze privind evoluţia inflaţiei. Analiza nu a luat în calcul falimentul City Insurance, care a dus la creşterea semnificativă a plăţilor către BAAR de la toţi asigurătorii RCA”, afirmă el.

Sunt multe alte aspecte care lipsesc din motivarea acestei plafonări.

”În căutarea de soluţii, ne putem uita la exemplele din Bulgaria. În 2010 am avut în jur de 1.000 de accidente mortale. Între 2010 şi 2015, a fost construită o autostradă între Sofia şi Burgas şi alta spre Istanbul, iar numărul accidentelor mortale a scăzut cu 40 la sută. Există atât de multe alte soluţii. Nu avem niciun interes să avem preţuri mari, interesul industriei este să avem un număr mic de dosare de daună. În mod tragic, România are cea mai mare rată de decese şi accidente grave pe cap de locuitor. Parţial din cauza infrastructurii şi lipsei programelor prevenire şi educaţie în siguranţa rutieră. În calitate de asigurători, nu putem asista direct la construirea drumurilor şi autostrăzilor, dar dacă autorităţile vor să lanseze programe de educaţie rutieră şi de prevenire a accidentelor, ele trebuie să ştie că suntem un partener dornic să contribuie şi să sprijine. În concluzie, ar trebui să contribuim cu toţii la creşterea siguranţei rutiere, să depunem eforturi pentru un control just al tuturor actorilor din industrie şi să ne bazăm pe o strategie de reglementare previzibilă şi echitabilă. Rezultatul va fi cel pe care ni-l dorim cu toţii, un model de afaceri sustenabil, în care consumatorii beneficiază de servicii de calitate”, mai declară reprezentantul asiguratorului.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.