Vânzările pentru sejururile de vară în Bulgaria au crescut cu 127% faţă de anul trecut, iar pentru Grecia cu 92%, în timp ce pentru Turcia au urcat cu 40%, iar pentru România numai cu 10%, arată datele IRI Travel, touroperator specializat atât pe litoralul bulgăresc, cât şi pe cel românesc. Preţurile au înregistrat o creştere de aproximativ 10-20% faţă de anul 2022, iar cele mai căutate hoteluri sunt cele de 4 şi 5 stele, care oferă servicii all-inclusive şi au primit recenzii pozitive din partea turiştilor.
”O mare parte din hotelurile de pe litoralul românesc, bulgăresc, grecesc şi turcesc sunt foarte căutate de turişti. Acestea înregistrează un grad mare de ocupare pentru sezonul de vârf (iulie-august), datorită volumului impresionant de rezervări făcute în avans în perioada ianuarie-martie. Evoluţii pozitive ale volumului de rezervări s-au înregistrat pentru toate destinaţiile estivale”, potrivit IRI Travel, principalul touroperator specializat atât pe litoralul bulgăresc, cât şi pe cel românesc.
Potrivit companiei, majoritatea staţiunilor şi hotelurilor sunt deja pregătite pentru a primi turiştii.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În ceea ce priveşte vânzările pentru sejururile de vară în 2023, IRI Travel a înregistrat următoarele evoluţii: Bulgaria: +127%; Grecia: +92%; Turcia: +40%; România: +10%.
”Cu mici excepţii, staţiunile şi hotelurile din România şi Bulgaria sunt pregătite pentru sezonul de vară. O parte din hoteluri s-au deschis deja de la 1 Mai, dar majoritatea se deschid după 1 iunie. Multe hoteluri şi-au diversificat serviciile, oferind servicii de animaţie pentru copii, programe de divertisment pentru adulţi. Hotelurile de top din Bulgaria invită chiar artişti români, deoarece peste 60% din turişti sunt români”, mai arată compania.
În România, foarte multe hoteluri au apelat la forţa de muncă din afara ţării şi în felul acesta au reuşit să-şi acopere necesarul pentru acest sezon cu forţa de muncă calificată (bucătari, ospătari, cameriste).
”Administraţiile locale au venit cu modificări în favoarea turiştilor. Exemplu: taxa de parcare Constanţa zona 2 (care include o mare parte din staţiunea Mamaia) este de 1 leu/oră sau 10 lei/zi. În intervalul 20.00 – 08.00 – parcarea este gratuită”, spun reprezentanţii IRI Travel.
Chiar şi în absenţa personalului român în hoteluri, unităţile de cazare şi-au acoperit necesarul cu angajaţi din afara ţării.
”Multe hoteluri acordă o atenţie deosebită sustenabilităţii, adoptând practici eco-friendly, precum utilizarea energiei verzi, utilizarea produselor alimentare locale sau chiar din producţie proprie (aşa cum se întâmplă în Albena), evitând folosirea excesivă a ambalajelor şi a produselor de plastic”, adaugă ei.
Cele mai căutate hoteluri sunt cele de 4 şi 5 stele, care oferă servicii all-inclusive şi au primit recenzii pozitive din partea turiştilor în anii precedenţi. Turiştii sunt în căutarea hotelurilor recent deschise sau renovate, care le oferă experienţe îmbunătăţite. Totodată, sunt căutate şi hotelurile de 2-3 stele care au fost renovate, oferind servicii de calitate şi fiind apreciate de turişti care doresc să se întoarcă după modernizare.
Este important de menţionat că preţurile au înregistrat o creştere de aproximativ 10-20% faţă de anul 2022, ca urmare a inflaţiei şi a şi creşterii costurilor cu energia, alimentele şi penuria de forţă de muncă.
”Pentru a avea o vacanţă reuşită, turiştii sunt îndrumaţi să apeleze la un consultant de turism, care îi va ajuta să identifice oferta cea mai potrivită în funcţie de nevoile şi dorinţele lor. Toate cele trei destinaţii vizitate de către echipa noastră şi de către partenerii noştri – litoralul românesc, bulgăresc şi grecesc - oferă opţiuni pentru toate categoriile de turişti, iar alegerea destinaţiei şi hotelului trebuie făcută luând în considerare preferinţele şi necesităţile fiecărui turist pentru a asigura o vacanţă memorabilă”, subliniază Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.