Ministerul Comerţului din Indonezia a declarat marţi că lucrează pentru a reglementa în continuare comerţul electronic, adăugând că ţara nu permite tranzacţii pe platformele de social media, transmite CNBC.
”Unul dintre lucrurile reglementate este că guvernul permite ca reţelele sociale să fie folosite doar pentru a facilita promovarea, nu pentru tranzacţii”, a spus ministerul într-un comunicat oficial.
Aceasta înseamnă că utilizatorii din Indonezia nu pot cumpăra sau vinde produse şi servicii pe TikTok şi Facebook.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Guvernul a declarat că va interzice, de asemenea, companiilor de reţele sociale să devină platforme de comerţ electronic, pentru a preveni utilizarea abuzivă a datelor publice.
Într-o conferinţă de presă de luni, ministrul Comerţului Zulkifli Hasan a spus că ”legătura [între reţelele sociale şi comerţul electronic] trebuie ruptă, astfel încât algoritmul să nu fie controlat în totalitate”, iar acest lucru ”previne utilizarea datelor cu caracter personal” în scopuri comerciale.
Indonezia a mai spus că va reglementa şi ce mărfuri din străinătate pot fi vândute, adăugând că aceste produse vor primi acelaşi tratament ca şi bunurile autohtone offline.
Măsura vine pe măsură ce mărfurile străine devin din ce în ce mai disponibile în Indonezia prin intermediul platformelor de social media.
Sâmbătă, preşedintele Indoneziei, Joko Widodo, a cerut reglementări privind reţelele sociale, invocând impactul platformelor asupra afacerilor locale şi a economiei.
”Pentru că ştim că afectează IMM-urile, întreprinderile mici, microîntreprinderile şi, de asemenea, piaţa. Există pieţe în care vânzările au început să scadă din cauza afluxului”, a spus el într-un comunicat.
O lovitură pentru TikTok
Reglementările Indoneziei urmează să distrugă ambiţiile TikTok de comerţ electronic în ţară.
Indonezia este a doua cea mai mare piaţă a TikTok, cu 113 milioane de utilizatori, imediat după SUA, care are 116,5 milioane de utilizatori TikTok, potrivit DataReportal.
În iunie, CEO-ul TikTok, Shou Zi Chew, a declarat că aplicaţia ”va investi miliarde de dolari în Indonezia şi Asia de Sud-Est în următorii câţiva ani”.
”Comerţul pe reţelele sociale s-a născut pentru a rezolva o problemă din lumea reală pentru micii vânzători tradiţionali locali, punându-i în legătură cu creatori locali, care pot ajuta la creşterea traficului către magazinele lor online. Deşi respectăm legile şi reglementările locale, sperăm că reglementările ţin cont de impactul acestora asupra mijloacelor de trai a peste 6 milioane de vânzători şi a aproape 7 milioane de creatori afiliaţi care folosesc TikTok Shop”, a spus un purtător de cuvânt al TikTok, după măsura Indoneziei.
Citi a declarat într-un raport de marţi că această măsură aduce beneficii concurentului Shopee, filiala de comerţ electronic a Sea Limited şi companiilor autohtone ale Indoneziei.
”Considerăm aceasta ca o dezvoltare pozitivă pentru jucătorii tradiţionali de comerţ electronic din Indonezia, în special Sea Ltd., având în vedere cea mai recentă intensitate competitivă dintre TikTok şi Shopee. În funcţie de momentul implementării şi de procesul de tranziţie către o posibilă aplicaţie alternativă, în opinia noastră, orice întrerupere pe care o vor întâmpina vânzătorii de pe TikTok în timpul tranziţiei va fi probabil benefică pentru Shopee şi pentru alte platforme tradiţionale de comerţ electronic, în următoarele luni”, a spus banca globală de investiţii în raportul său.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.