Firma românească de reparaţii electro-IT Depanero estimează un avans de 59% al veniturilor în acest an, până la 8,1 milioane euro, şi obţinerea de profit după doi ani de pierderi, pe fondul creşterii numărului de clienţi, pe sectorul de reparaţii, cu 29,4%, până la 400.000, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, directorul general al Depanero, Adrian Antohi.
Creşterea afacerilor este impulsionată şi de un avans al zonei de instalări şi mentenanţă pentru companii, potrivit lui Antohi.
Compania, fondată în 2010 şi deţinută de cel mai mare retailer din România, eMag, a înregistrat în 2014 şi 2015 pierderi totale de 10,1 milioane lei (2,3 milioane euro).
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Trei sferturi din această sumă a fost acoperită din fonduri proprii, circa 7,5 milioane lei. Restul a provenit de la eMag, care a făcut anul trecut o capitalizare de 3,5 milioane lei”, a declarat Antohi.
Datoriile companiei, de 14,3 milioane lei (3,2 milioane euro), care apar în bilanţul contabil trimis Ministerului Finanţelor pe anul 2015, sunt reprezentate, în principal, de valoarea stocului de produse folosite pentru reparaţii. Valoarea stocului este de aproape două milioane de euro. Compania a făcut investiţii, din 2010 până în prezent, de circa 2 milioane de euro, din care 500.000 de euro în zona de software.
Compania estimează că va depăşi, în acest an, cifra de 1,1 milioane de clienţi pe zona de servicii de consultanţă şi reparaţii, având acum aproape 300 de angajaţi, un avans de aproape 20% faţă de anul trecut.
”Avem o problemă în a găsi suficient de mulţi oameni calificaţi, mulţi au plecat în străinătate. În plus, nu prea mai sunt şcoli tehnice, care să formeze noi oameni”, a declarat Antohi.
Salariile diferă mult în interiorul companiei, în funcţie de complexitatea serviciilor sau reparaţiilor prestate de fiecare angajat în parte.
”Una este să repari electrocasnice mici, alta este să repari microprocesoare sau plăci de bază, care sunt mult mai complexe”, a explicat directorul general.
Cel mai mare client al companiei rămâne eMag, cu un volum de 15% din produsele care vin în service. Alţi clienţi importanţi sunt Flanco, Altex şi Carrefour.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...