Consiliul Concurenţei a anunţat, marţi, că a sancţionat Orange România cu amendă de 64,915 milioane de lei (13,9 milioane de euro) pentru abuz de poziţie dominantă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Autoritatea de concurenţă a constatat că, în perioada 2011-2015, operatorul de telefonie a limitat accesul companiei Simplus Invest SRL la reţeaua sa de telefonie mobilă, blocându-i activitatea de transmitere a mesajelor comerciale către/de către clienţii Orange”, se arată în comunicat.

Simplus Invest este un integrator, o companie care intermediază transmiterea de mesaje comerciale prin numere scurte între anumite companii beneficiare şi clienţii operatorilor de telefonie mobilă. Pentru a-şi desfăşura activitatea, integratorii încheie contracte cu clienţi - companii care vor să transmită mesaje comerciale - şi cu toţi operatorii de telefonie mobilă, care le alocă numere scurte, potrivit autorităţii.

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Mesajele comerciale au ca obiect atât transmiterea de mesaje publicitare (ex.: sunt puse la dispoziţia clienţilor informaţii referitoare la produse sau servicii sau se facilitează participarea la campanii promoţionale), cât şi efectuarea de plăţi (ex.: descărcare jocuri, televoting, plată parcare, donaţii etc.)”, se arată în comunicat.

Consiliul Concurenţei a atras atenţia că accesul la reţeaua Orange este indispensabil pentru integratori în vederea comercializării propriilor produse, întrucât Orange deţine cel mai mare număr de utilizatori pe piaţa de telefonie mobilă, iar beneficiarii doresc să aibă acces la toţi aceşti utilizatori.

”În cadrul investigaţiei, Autoritatea de Concurenţă a constatat mai multe fapte ale Orange prin care a limitat accesul Simplus la reţeaua sa, cum ar fi: refuzul de a deschide noi servicii comerciale prin alocarea unor noi numere scurte, respectiv închiderea anumitor numere scurte”, se arată în comunicat.

Preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a atras atenţia că firmele mari trebuie să aibă un comportament nediscriminatoriu faţă de partenerii lor.

”Companiile mari, care deţin poziţii dominante, trebuie să aibă un comportament nediscriminatoriu faţă de partenerii lor şi să creeze proceduri clare, transparente şi rezonabile pentru situaţiile ce justifică o limitare a accesului la reţeua sa”, a declarat Bogdan Chiriţoiu.

În perioada 2012-2013, Simplus era principalul jucător din România pe piaţa de intermediere de transmitere de mesaje comerciale prin numere scurte, potrivit autorităţii.

”Acţiunile Orange au diminuat în mod semnificativ capacitatea acestui integrator de a concura pe piaţă, cifra de afaceri a Simplus diminuându-se în perioada 2012-2015 de aproximativ 5 ori. Autoritatea de Concurenţă va informa Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) cu privire la disfuncţionalităţile identificate în cadrul investigaţiei pe piaţa analizată, în vederea analizei oportunităţii impunerii de măsuri în acest domeniu de activitate”, se arată în comunicat.

Autoritatea de Concurenţă a derulat mai multe acţiuni pe piaţa telecomunicaţiilor. Astfel, Consiliul Concurenţei a sancţionat, în 2011, companiile Orange cu 34,8 milioane euro şi Vodafone cu 28,3 milioane euro pentru abuz de poziţie dominantă. Cele două companii au contestat sancţiunile, în cazul Orange instanţa supremă menţinând decizia Consiliului Concurenţei, iar cazul Vodafone se află pe rol.

”Consiliul Concurenţei a mai derulat două investigaţii piaţa comercializării produselor preplătite de telefonie mobilă privind fixarea preţului de revânzare, împărţire a pieţei şi instituirea unor obligaţii de neconcurenţă între trei operatori de telefonie mobilă (Orange, Vodafone, Cosmote) şi distribuitorii acestora. În urma implementarii angajamentelor asumate de companiile implicate, au fost elaborate criterii transparente şi nediscriminatorii pentru selecţia distribuitorilor şi sub-distribuitorilor, restabilindu-se mediului concurenţial”, se arată în comunicat.

De asemenea, o influenţă majoră în vederea îmbunătăţirii climatului concurenţial a avut-o implementarea angajamentelor de nediscriminare internă pe care şi le-au asumat principalii operatori mobili (Orange, Vodafone, Telekom şi RCS&RDS) în cadrul investigaţiei derulate de Consiliul Concurenţei privind serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale reţelelor de comunicaţii electronice operate de fiecare dintre aceste companii, potrivit autorităţii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.