Producătorul de medicamente de stat Antibiotice Iaşi a realizat în primele nouă luni venituri totale în valoare de 387,5 milioane lei, cu 38% mai mari în comparaţie cu veniturile realizate în perioada similară a anului precedent. Profitul brut a fost în valoare de 32,5 milioane lei în primele nouă luni, cu 73% mai mare în comparaţie cu perioada similară din 2021. Compania exportă medicamente în SUA, Canada, Marea Britanie, Danemarca, Olanda, Serbia, Vietnam, Moldova, Azerbaidjan şi Irak.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Veniturile totale realizate în perioada ianuarie-septembrie 2022, în valoare de 387,5 milioane lei sunt cu 107 milioane lei (38%) mai mari în comparaţie cu veniturile realizate în perioada similară a anului precedent (280,6 milioane lei) şi cu 53,9 milioane lei (16%) mai mari, comparativ cu valoarea bugetată (333,6 milioane lei), aportul semnificativ la această realizare avându-l consolidarea vânzărilor de medicamente şi substanţe active pe pieţele internaţionale. Din veniturile totale, 361,7 milioane lei (93%), reprezintă veniturile din vânzarea produselor finite realizate pe site-urile proprii şi a produselor realizate pe alte siteuri de fabricaţie, către partenerii comerciali din piaţa internă şi internaţională. Nivelul acestor venituri este cu 115,95 milioane lei (47%) mai mare comparativ cu cel înregistrat la data de 30.09.2021 (245,7 milioane lei)”, arată raportul companiei.

 Din valoarea veniturilor din vânzări de 361,7 milioane lei, 220 milioane lei reprezintă veniturile din vânzarea produselor marca Antibiotice către distribuitorii din piaţa României. Aceste venituri sunt realizate într-o proporţie de 83% din vânzarea medicamentelor cu prescripţie medicală pentru care preţurile sunt strict reglementate conform Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 368/2017, act normativ care plafonează preţurile.

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Cheltuielile totale înregistrate sunt în valoare de 358 milioane lei, mai mari cu 98,4 milioane lei (38%) comparativ cu nivelul înregistrat în primele 9 luni ale anului 2021 (259,6 milioane lei) şi cu 44,84 milioane lei (14%) comparativ cu nivelul planificat (313,16 milioane lei). Categoriile de cheltuieli care au înregistrat valori mai mari sunt cheltuielile cu materiile prime, materialele, energia electrică, gaze naturale şi apa potabilă, corelate cu creşterea producţiei pentru susţinerea creşterii vânzărilor, dar şi cu evoluţia preţurilor în context inflaţionist şi cadrul geopolitic creat de razboiul din Ucraina.

Compania a investit în dezvoltarea portofoliului de produse 7,83 milioane lei. Investiţiile în active imobilizate pentru dezvoltarea strategică şi consolidarea afacerii au fost în valoare 32,37 milioane lei, în primele nouă luni.

Producţia fabricată în perioada ianuarie-septembrie 2022 s-a concretizat în 299,78 milioane unităţi farmaceutice sub formă de comprimate, capsule, produse parenterale, produse topice (unguente, creme, geluri, supozitoare, ovule). Valoarea totală a producţiei realizate la 9 luni 2022 este de 374,34 milioane lei, cu 56,04 % mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior. Valoarea producţiei fabricate pentru export reprezintă 33,51% din valoarea producţiei totale realizată în perioada ianuarie-septembrie 2022, cu 54,05% mai mare comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior. Referitor la valoarea producţiei fabricate pentru piaţa internă la 9 luni 2022, aceasta reprezintă 66,49 % din valoarea producţiei total realizate şi este cu 57,06% mai mare comparativ cu aceeaşi perioada din anul anterior.

Valoarea vânzărilor în piaţa (sell-out) pe portofoliul Antibiotice a fost în primele 9 luni din 2022 de 326,7 milioane lei, în creştere cu 17,6% comparativ cu primele 9 luni ale anului 2021. Comparativ cu valoarea planificată pentru perioada de referinţă, de 311,6 milioane lei, gradul de realizare este de 104,9%. Medicamentele cu prescripţie medicală (RX) ale Antibiotice au reprezentat 83,7% din total vânzărilor valorice ale companiei la 9 luni 2022, în creştere cu 1,7 puncte procentuale faţă de primele 9 luni din 2021.

În consumul fizic, Antibiotice a înregistrat o creştere cu 6,8%, de la 18,9 milioane cutii vândute în primele 9 luni ale anului 2021 la 20,2 milioane cutii vândute primele 9 luni din anul 2022. Medicamentele cu prescripţie medicală au reprezentat 83,9% din consumul fizic la 9 luni 2022, în creştere cu 0,9 puncte procentuale faţă de perioada similară a anului 2021.

Preţul mediu al portofoliului Antibiotice în primele 9 luni din 2022 a fost de 16,18 lei/cutie, in creştere cu 10,14% comparativ cu perioada similară a anului precedent (14,69 lei/cutie).

Veniturile realizate în primele nouă luni ale anului 2022 din vânzarea substanţei active Nistatina sunt în valoare de 59,37 milioane lei cu 23,8 milioane lei (66%) peste valoarea înregistrată în perioada similară a anului precedent şi cu 16,69 milioane lei mai mari comparativ cu nivelul planificat de 42,68 milioane lei (39%). Aceste rezultate au fost posibile prin atingerea ţintelor de vânzări, chiar depăşiri cantitative şi valorice ale acestora pe principalele zone de export, respectiv Statele Unite ale Americii, Europa, America Latina, Asia Pacific.

Vânzările în piaţa internaţională de produse finite, în principal din clasa terapeutică a medicamentelor antiinfecţioase şi cardiovasculare, reprezintă 60% din valoarea exportului, în perioada analizată fiind înregistrată o valoare de 84,4 milioane lei, mai mare cu 22,7 milioane lei (37%) comparativ cu perioada similară din anul precedent. Pieţele în care au fost valorificare aceste produse sunt Statele Unite ale Americii, Canada, Marea Britanie, Danemarca, Olanda, Serbia, Vietnam, Moldova, Azerbaidjan şi Irak.

În Statele Unite ale Americii, Antibiotice a devenit unul dintre principalii furnizori de medicamente antiinfecţioase sterile injectabile. Pe piata din Vietnam, accesată în urmă cu 10 ani, pentru 2 medicamente antiinfecţioase sterile injectabile, Antibiotice deţine o cotă de piaţă de 42%, respectiv 33% din consumul naţional. Această performanţă a contribuit la cresterea brandului de producător în rândul specialiştilor din domeniul sănătăţii, precum şi în mediul de business din acest teritoriu.

În primele 9 luni din 2022 pe piaţa internă, Antibiotice SA: ocupă locul 1 în piaţa relevantă, cu o cotă de piaţă valorică de 13%; este lider cantitativ (UI) în piaţa totală de pe forma farmaceutică unguente (20,4%), supozitoare şi ovule (35,7%) şi pulberi injectabile (60,9%); ocupă locul 4 în consum (cutii) pe segmentul medicamentelor generice cu prescripţie şi OTC (cu o cotă de piaţă de 5,2%); este lider pe segmentul medicamentelor generice cu prescripţie şi OTC comercializate în spitale, cu o cotă de piaţă de 13,4%.

Piaţa relevantă a produselor din portofoliul Antibiotice (datele privesc exclusiv vânzările produselor cuprinse în planul anului 2022) a înregistrat în primele 9 luni din anul 2022 o creştere cu 19,5% (de la 2,10 miliarde lei la 2,51 miliarde lei) comparativ cu perioada similară a anului precedent. În ceea ce priveşte consumul, acesta a înregistrat o creştere cu 6,9%, fiind eliberate din farmacii un număr de 133,8 milioane cutii în primele 9 luni din 2022 comparativ cu 125,1 milioane cutii în perioada similară a anului trecut.

Medicamentele cu prescripţie medicală (RX) reprezintă 46,9% din totalul vânzărilor valorice în primele 9 luni din anul 2022 şi 54,6% din totalul consumului de medicamente (raportat în cutii). Acestea înregistrează în perioada analizată o creştere valorică cu 15%, de la 1,025 miliarde lei în primele 9 luni din anul 2021 la 1,176 miliarde lei în primele 9 luni din anul 2022 şi o creştere cantitativă cu 9% de la 55,7 la 60,7 milioane cutii.

Medicamentele fără prescripţie (OTC) reprezintă în primele 9 luni din anul 2022 53,1% din totalul vânzărilor valorice şi 45,4% din totalul consumului de medicamente (raportat in cutii). OTC-urile au înregistrat o creştere valorică cu 23,7% (de la 1,076 miliarde lei în primele 9 luni din 2021, la 1,330 miliarde lei în primele 9 luni din anul 2022) şi un consum crescut cu 8,9% (de la 55,7 milioane cutii în primele 9 luni din 2021 la 60,7 milioane cutii în primele 9 luni din anul 2022).

În primele 9 luni ale anului 2022 au fost negociate condiţiile comerciale pentru 24 de produse pentru care sunt planificate vânzării începând cu anul 2023, în funcţie de obţinerea autorizaţiilor de punere pe piaţă. Aceste produse vor completa următoarele clase terapeutice: antiinfecţioase (10 produse), cardiovasculare (8 produse), musculo-scheletic (2 produse), sistem respirator (2 produse), tract alimentar şi metabolism (1 produs), sistem nervos-central (1 produs).

Pentru anul 2022 s-au planificat activităţi de cercetare pentru 28 proiecte de produse noi, 12 proiecte de up date de produse în scopul internaţionalizării şi 3 studii clinice pentru produse topice.

Compania de stat este listată la categoria Premium a Bursei de Valori Bucureşti din anul 1997.

Portofoliul de produse al companiei Antibiotice cuprinde medicamente de uz uman din 12 arii terapeutice, medicamente de uz veterinar, substanţa activă nistatină, produse biocide şi biofertilizatori. Portofoliul cuprinde atât produse care se eliberează pe bază de prescripţie medicală (care deţin ponderea semnificativă în portofoliu) cât şi produse fără prescripţie medicală.

 

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.