Alibaba şi-a anunţat joi intenţia de a-şi desprinde de grup divizia de cloud ca o companie separată, cotată la bursă, în timp ce veniturile trimestriale ale titanului chinez de comerţ electronic au ratat aşteptările, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Facem paşi concreţi pentru deblocarea valorii afacerilor noastre şi suntem încântaţi să anunţăm că boardul nostru a aprobat o separare completă a Cloud Intelligence Group, printr-o distribuire de dividende în acţiuni către acţionari, cu intenţia ca acesta să devină o societate independentă, listată la bursă”, a spus CEO-ul companiei, Daniel Zhang.

Acţiunile Alibaba au scăzut cu 2,4% după publicarea raportului trimestrial, deoarece investitorii au reacţionat la rezultatele companiei şi la planurile de spin-off.

Iată cum au evoluat rezultatele financiare ale Alibaba în trimestrul care s-a încheiat la 31 martie 2022, în comparaţie cu estimările de consens ale Refinitiv: Venituri: 208,2 miliarde de yuani chinezi (29,6 miliarde de dolari) faţă de 210,2 miliarde de yuani estimaţi, în creştere cu 2% faţă de anul precedent; câştigul pe acţiune diluat non-GAAP: 1,34 yuani faţă de 2,08 yuani aşteptaţi, în creştere cu 35% faţă de anul precedent

Raportul este primul publciat de Alibaba de când s-a împărţit în şase divizii şi este, de asemenea, primul ale cărui date reflectă redeschiderea Chinei după Covid-19.

În decembrie, ţara a ridicat brusc controalele stricte legate de Covid, cum ar fi blocarea şi restricţiile de călătorie.

În raportul său pentru trimestrul al patrulea fiscal, Alibaba a declarat că intenţionează să îşi desprindă divizia de cloud ca o companie nou listată, sub rezerva restructurării anumitor active, datorii şi contracte şi aprobări de reglementare.

Alibaba este un jucător important în cloud computing în ţara sa de origine şi caută din ce în ce mai mult să concureze cu giganţii americani consacraţi, cum ar fi Amazon şi Microsoft .

”Credem că acesta a fost un pas în direcţia corectă pentru povestea Alibaba”, a declarat Dan Ives, analist la Wedbush Securities, pentru CNBC în comentarii trimise joi prin e-mail.

De asemenea, compania a anunţat planuri de a strânge bani de la investitori externi pentru grupul său internaţional de comerţ digital, care include platformele de cumpărături online Lazada şi AliExpress.

Alibaba a mai spus că intenţionează să lanseze o ofertă publică iniţială pentru unitatea sa Cainiao Smart Logistics, în care deţine în prezent un pachet de 67%. IPO este programată să se finalizeze în următoarele 12 până la 18 luni.

Consiliul de administraţie al Alibaba a aprobat începerea unei explorări privind listarea afacerii sale cu amănuntul Freshippo în următoarele şase până la 12 luni, a spus compania.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.