Reamenajarea casei memoriale „Anton Pann” şi colecţia vestimentară „Autopsie” se numără între proiectele care au fost premiate la gala Romanian Design Week Awards.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cea de-a doua ediţie a Romanian Design Week Awards by glo şi-a desemnat câştigătorii în cadrul galei de premiere găzduite de Teatrul Odeon.

Peste 200 de proiecte au fost expuse anul acesta la Romanian Design Week, fiind premiate acele lucrări care s-au făcut remarcate atât prin abordarea creativă, cât şi prin execuţie şi încadrarea în contextul actual.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Boardul creativ Romanian Design Week a premiat 16 dintre proiectele expuse în spaţiul central al celei de-a şaptea ediţii a Romanian Design Week, clădirea BCR din Piaţa Universităţii.

La secţiunea Arhitectură au fost acordate cele mai multe premii: patru proiecte de arhitectură de interior şi un proiect de arhitectură construită:

- arhitectură de interior - Farmacia CC, un proiect dezvoltat de Studio Est care readuce în prezent farmacia clasică, de tip laborator; renovarea locuinţei de la etajul întâi din imobilul Villa ERTLER, situat în zona centrală protejată a municipiului Oradea, construit la începutul anilor 1900, proiect semnat de Alexandru Szuz Pop; reamenajarea casei memoriale „Anton Pann” de studioul Zeppelin, cu miza de a transforma un muzeu al artei scrisului, al limbii şi al muzicii într-o experienţă complexă; reamenajarea concept store-ului Meşteshukar ButiQ - Mbq: Războiul de ţesut gândită de Stardust Architects.

- arhitectură construită - reconversia casei construite în 1927 de unul dintre arhitecţii exponenţi ai stilulului neoromânesc, arhitectul Florea Stănculescu, în sediul filialei Bucureşti a Ordinului Arhitecţilor din România, proiect semnat de STARH architecture office.

Cât priveşte secţiunea Design Grafic câştigătorii sunt Grapho_mat, pentru identitatea vizuală a proiectului cultural „Cele Mai Frumoase Cărţi”, ideea de bază fiind alphabet soup, un amestec de litere care formează cuvântul cărţi, cuvânt care trece de la o stare la alta; Daniel&Andrew, pentru proiectul „Fiction Tuesdays”, o serie de afişe pentru serile de film omonime de la Centrul Ceh din Bucureşti; GLITCH, pentru identitatea şi comunicarea evenimentului „Marele Party ZU”, un concept inspirat din Windows Paint; Visual Playground, pentru grafica evenimentului „Visual Playground 2019”, fiecare piesă care compune identitatea grafică este vopsită, asamblată, lipită şi fotografiată.

La categoria Design de Produs au fost premiate colecţia „Shade”, semnată de Dare to Rug, care cuprinde patru covoare grafice şi colorate create prin metoda hand-tufted cu lână din Noua Zeelandă şi mătase; Your Modular Design Set, realizat de TIKA Lab, un sistem modular care se transformă într-un număr nelimitat de structuri, cum ar fi lămpi sau obiecte de design pentru birou, locuinţă sau magazine; iniţiativa „DeltaCraft”, apreciată de juriu drept un demers excelent, fiind premiate toate obiectele dezvoltate în proiect: paravanul din rogojină Weave Screen, semnat de designerul Ştefan Păvăluţă; lampa din chirpici Delta Pendant Lamp, creată de Georgiana Ghiţ, un obiect sustenabil care doreşte să schimbe percepţia despre resursele naturale, dar şi despre meşteşug; Dom pentru Letea de Valentina Puzdercă, un set inedit pentru păstrarea mâncării; Seating Volumes, o serie de obiecte din stuf care poartă semnătura lui Radu Abraham.

La secţiunea Fashion au fost premiaţi Carmen Secăreanu pentru colecţia Fall 2019, care prezintă simplitatea într-o formă complexă printr-o abordare minimalistă şi folosirea materialelor 100% naturale; Ferencz Borbala, pentru The Return of the Shreds: piese vestimentare realizate din haine upcycled; SEEN USERS, cu SEEN 5.0 Made in Romania, colecţie care îşi are inspiraţia în teme româneşti, precum sculpturile lui Brâncuşi şi costumul tradiţional; Ana Alexe, pentru colecţia Autopsie care propune ţinute sensibile, spectaculoase.

RDW Awards by glo, un format nou al Romanian Design Week iniţiat odată cu ediţia din 2018 a festivalului, îşi propune să încurajeze excelenţa şi să promoveze cele mai bune exemple de bune practici, din convingerea că acestea pot creşte standardele proiectelor generate de industriile creative din România.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.