Combustibilii petrolieri lichizi sunt un element esenţial al funcţionării aproape a fiecărei ramuri de industrie şi sunt necesari şi în condiţiile fermelor rurale şi caselor de locuit, mai ales cele îndepărtate de marile oraşe. Aceştia sunt folosiţi atât pentru a conduce maşini, cât şi pentru a încălzi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Clasificarea combustibililor lichizi

Într-un sens foarte general, toţi combustibilii lichizi pot fi împărţiţi în combustibili de origine naturală şi combustibili sintetici. Cei naturali includ, în principal, ţiţei, derivate ale petrolului, uleiuri de şist şi gudron de şist. Combustibilii sintetici sunt, în principal, alcooli, uleiuri vegetale şi produse rezultate din lichefierea carbonului. Ţiţeiul este, practic, singurul combustibil lichid natural, care reprezintă un amestec de aproximativ 3.000 de hidrocarburi şi are o vechime între 1 şi 60 de milioane de ani. Atât a durat până la formarea depozitelor sale sub pământ. Alţi combustibili lichizi naturali sunt fabricaţi din materiale precum şisturile bituminoase şi nisipurile bituminoase. Ţiţeiul este împărţit în fracţii, dintre care a doua cea mai uşoară este benzina, a treia este kerosenul, a patra este motorina, iar ultimele două, cele mai grele, sunt distilate în vid. Uleiul este, de asemenea, folosit pentru a produce uleiuri pentru încălzire, combustibili pentru motoare şi alte câteva produse.

Combustibili pe bază de petrol

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Cei mai populari combustibili obţinuţi din ţiţei includ benzina şi motorina. Benzina este obţinută în procesul de rafinare a ţiţeiului şi se îmbogăţeşte cu diverşi aditivi, care îi îmbunătăţesc proprietăţile. Practic, aceasta reprezintă cele mai uşoare două fracţiuni de ulei. În mod uzual, se folosesc două tipuri de benzină marcate cu numerele 95 şi 98, care indică numărul de octani. Fracţia medie de ţiţei este formată din motorină, constând, în principal, din parafină mai grea şi hidrocarburi naftaline, având o greutate molară mare. Motorina este vâscoasă şi rezistentă la aprinderea spontană şi, de asemenea, are un conţinut de sulf şi un punct de îngheţ caracteristic. După distilarea ţiţeiului şi separarea benzinei, kerosenului şi motorinei, rămân reziduuri care formează uleiurile de încălzire. Păcura este împărţită în uşoară şi grea, în funcţie de nivelul de vâscozitate şi densitate. Cu cât uleiul este mai greu, cu atât este mai mare temperatura necesară pentru pulverizare.

Aplicarea de combustibil şi motorină

Uleiurile au proprietăţi combustibile şi, deşi fiecare dintre ele diferă de celelalte prin capacitatea sa de a genera energie, toate o asigură într-o măsură sau alta. Combustibilii diesel sunt utilizaţi, în principal, în motoarele diesel, nu numai în maşini, ci şi în avioane şi în maşinile propulsate de astfel de motoare. Dar motorina poate fi utilizată şi pentru alte maşinării, un exemplu fiind dat de un tun de căldură, cum sunt cele de la Rosolar-shop.ro. Unele companii specializate în distribuţia de motorină şi uleiuri pentru încălzire permit achiziţionarea de cantităţi angro de combustibili, livrându-le clienţilor cu autocisterne şi asigurând aprovizionarea cu combustibil pentru câteva săptămâni sau luni de muncă. Clienţii populari includ benzinăriile care le vând clienţilor finali. Păcurele sunt utilizate, în primul rând, în instalaţiile de încălzire, în cazanele de abur utilizate atât pe nave, în procesele de producţie, cât şi în încăperile cazanelor de încălzire centrală locală sau pentru încălzirea halelor de producţie.

Acestea sunt, aşadar, tipurile şi utilizările combustibililor petrolieri lichizi. Clasificarea este foarte importantă în special dacă lucrezi cu echipamente care au nevoie de un anumit tip de combustibil, pentru că dacă vei face o confuzie, rişti defectarea completă a echipamentului. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.