Directorul general al EAD Interactive, Orlando Nicoară, a prezentat, luni, într-o conferinţă de presă, obiectivele noului contract de drepturi TV şi comerciale ale meciurilor din Liga I, încheiat cu Liga Profesionistă de Fotbal, printre acestea numărându-se atragerea unui număr mai mare de spectatori pe stadioane, creşterea audienţelor TV, atragerea unor companii importante alături de cluburile din primul eşalon şi digitalizarea produsului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Am lucrat în ultimii doi ani cu liga pentru operarea acestui contract de drepturi TV. În relaţia cu Liga Profesionistă de Fotbal noi vom realiza tot ce înseamnă partea de producţie, meciurile din Liga I, suntem responsabili pentru producţia acestor meciuri, construim produsul pentru partenerii noştri, televiziune şi operatorii de cablu, vom insista pe partea de marketing pentru a creşte audienţele pe TV şi audienţele pe stadioane, pentru a face produsul mai atractiv pentru potenţialii clienţi. Contractul este mai amplu, incluzând partea de drepturi TV, dar şi alte drepturi comericale, cum ar fi partenerul ligii şi drepturile de transmise pe diferite platforme, alte tipuri de drepturi, cu execepţia drepturilor pentru transmisii radio, care nu sunt operate de noi. Astăzi, suntem parteneri cu televiziunile care transmit meciurile din Liga I, Digi, Telekom Sport, Clever, care deţine cele două televiziuni Look Sport şi Look Plus, UPS, Orange şi Akta, care sunt operatori de cablu şi preiau meciurile din LIga I prin intermediul televiziunilor Look. În următorii cinci ani ne propunem să creştem numărul de spectatori pe stadioane, să creştem audienţe de TV, să atragem branduri importante, care să vină alături de echipele din Liga I, să suţină produsul fotbalistic numit Liga I. În final, ne interesează să digitalizăm produsul, astfel încă să mergem după audienţă, iar audienţa tânără este pe platformele Youtube sau Facebook", a  declarat Orlando Nicoară.

EAD va colabora cu FRF pentru ca echipele care promovează în Liga I să o poată face numai dacă beneficiază de o infrastructură adecvată primului eşalon.

"Ne interesează ca echipele ce promovează sau îşi propun să promoveze să aibă o infrastructură minimă. Aici trebuie lucrat cu Federaţia Română de Fotbal, astfel ca echipele care vin în Liga I să aibă stadion care să corespundă cerinţelor din Liga I, să aibă instalaţie de încălzire a gazonului pentru că Liga I se desfăşoară, în luni ca noiembrie decembrie şi februarie, martie, luni în care vremea nu este cea mai potrivită în România, ne interesează să existe acţiuni de marketing, astfel încât să atragem spectatorii pe stadioane. Ne interesează să existe baremuri pe partea salarială, astfel încât echipele să-şi acopere salariile din veniturile pe care le generează, în final ne intersează ca cu fiecare din aceşti cinci ani de contract echipele să îşi diversifice bugetele şi să nu mai depindă în proporţie de 40-50 la sută din drepturile TV. Este foarte important pentru noi ca la finalul acestor cinci ani, echipele să-şi echilibreze structura veniturilor la buget şi să atragă venituri din vânzarea biletelor, din activităţi de marketing, din activităţile de promovare în parteneriat cu diferiţi sponsori", a afirmat Nicoară.

Printre modalităţile de atragere a spectatorilor la stadion, Orlando Nicoară a enumerat vânzarea de bilete online la fiecare meci din Liga I, abonamente cu acces la orice partidă din Liga I, schimbarea modelului de la 90 de minute de fotbal la 120 de minute de distracţie, pentru a încuraja părinţii să-şi aducă copiii pe stadion, cooptarea jucătorilor care nu sunt implicaţi în meciul respectiv la acţiuni de marketing - să semneze autografe, să facă fotografii cu fanii - crearea unui food court la fiecare meci din Liga I, crearea unor tribune ale suporterilor şi ale legendelor. 

"Fotbalul în momentul de faţă este o distracţie care concurează cu toate celelalte distracţii, televiziunea, Netflixul, cinematograful, ieşitul pe terase, mersul la teatru", a spus el. 

Liga I va beneficia în scurt timp de cel mai performant sistem de rulare a reclamelor pe stadioane, similar cu cele folosite la meciurile din Liga Campionilor.

'Vrem să atragem brandurile importante care se pot asocia cu această competiţie. Vrem ca la fiecare meci din Liga I să avem sistem de tip led, astfel încât echipa să îşi construiască pachetele de sponsorizare şi să aibă ce să vândă potenţialilor clienţi. Ne-am propus să aducem în România un sistem de tip led de felul celor care ruelază la meciurile din Champions League, sunt doar două companii în lume, în momentul de faţă, pe care UEFA le-a acreditat pentur producerea acestor sisteme led de 240 de metri. În următorii doi ani, Liga I va fi singura ligă din regiune care va avea un astfel de sistem ce va rula publicitatea pe stadioane la meciurle din Liga I", a adăugat Nicoară.

Tineretul îşi petrece foarte mult timp liber în mediul virtual, motiv pentru care EAD îşi propune să meargă pe platformele digitale pentru a-i atrage pe aceşti tineri către meciurile de fotbal din Liga I.

"Am creat un canal de Youtube care are aproape 60.000 de abonaţi în momentul de faţă, unde punem rezumatele după fiecare meci din Liga I, am blocat transmisiile pirat pe Youtube, toate live-urile care piratau canalele ce transmiteau meciurile din Liga I au fost blocate într-un parteneriat cu Youtube. Lucrăm cu Facebook pentru a bloca, pentru că sunt foarte multe transmisii pirat, astăzi, pe Facebook. Am autentificat toate paginile echipelor din Liga I, astfel încât acestea să aibă pagini oficiale. Vom lansa aplicaţii IOS şi Andoid pe care fanii vor putea vedea golurile marcate după fiecare meci cu o întârziere de câteva minute. Ne propunem să mergem după audienţă, audienţa tânără care petrece foarte mult timp liber pe smartphone-uri şi care îşi petrece timpul în mediul virtual", a mai spus Orlando Nicoară.

El a precizat că îşi doreşte ca înţelegerile actuale cu televiziunile care transmit meciurile din Liga I să continue şi din sezonul viitor. Nicoară spune că EAD este dispusă să vândă chiar şi numai un meci pe etapă unei televiziuni.

"Noi suntem sub contract cu aceste firme pentru sezonul actual. Ne dorim din punct de vedere al telespectatorului să rămânem în acelaşi sistem, pentru că este cel mai avantajos pentru toată lumea. Astăzi, aşa cum este sistemul gândit, meciurile ajung în toate reţele şi, practic, toţi telespectatorii pot avea acces la meciurile din Liga I. Ne dorim să continuăm cu toţi partenerii noştri. Suntem dispuşi să discutăm cu orice post TV care îşi doreşte acest produs, în condiţiile în care costurile pentru un meci depăşesc 120.000 de euro, iar astăzi din piaţa de publictate nu îşi permite nimeni, nici măcar ProTV-ul care este liderul pieţei, să plătească o asemenea sumă pentru meciurile de Liga I. Există şi posibilitatea ca un singur post să cumpere un meci pe etapă, dacă nu are un buget mai mare de a plăti pentru toate meciurile. Nu putem să vindem drepturile către o singură televiziune şi să le blocăm practic pentru celelalte televiziuni. Ăsta este unul dintre motivele pentru care LPF nu a organizat o licitaţie. Într-o licitaţie, drepturile ar fi fost blocate într-o singură reţea sau într-o singură televiziune, iar suma pe care LPF ar fi obţinut-o din vânzarea acestor drepturi la licitaţie nu ar fi ajuns în niciun caz la suma pe care am oferit-o", a declarat Nicoară.

Directorul general al EAD a menţionat posibilitatea ca, pentru audienţa din diaspora, meciurile din Liga I să fie transmise pe reţele de socializare, începând din sezonul viitor.

Săptămâna trecută, LPF a cedat drepturile de televizare a meciurilor din Liga I în următoarele cinci sezoane, începând din 2019/2020, firmei EAD pentru suma de 28 de milioane de euro pe an.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.