Constructorul neo-zeelandez Rodin Cars a anunţat, joi, că solicitarea sa de a participa în Formula 1 cu a 11-a echipă din circuit, care să aibă o femeie pilot, a fost respinsă şi că se aşteaptă ca Andretti Global să fie singura echipă nouă acceptată, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Fondatorul australian al Rodin, David Dicker, a declarat într-un comunicat că firma a propus să construiască maşinile în Noua Zeelandă, o mişcare care ar fi făcut-o singurul producător din emisfera sudică.

De asemenea, s-a angajat să rezerve un loc pentru o femeie pilot.

Britanica Jamie Chadwick, triplă câştigătoare a W Series, care în prezent este formată numai din femei, a făcut probe pentru Rodin şi, dacă ar fi fost cazul, ar fi fost disponibilă pentru acest rol.

Formula 1 nu a mai avut o femeie pilot de curse din 1976, iar Chadwick, care a concurat în seria IndyCar Indy NXT, cu sediul în SUA, nu are o super-licenţă.

Rodin Cars a participat la recentul proces FIA care vizează intrarea în prestigiosul Campionat Mondial de Formula 1", a declarat Dicker. "Din păcate, candidatura noastră nu a fost acceptată. Informaţiile recente sugerează, aşa cum am anticipat încă de la începutul acestui proces, că singurul candidat câştigător va fi Andretti Global."

Dicker a declarat că Rodin a avut, de asemenea, "oportunitatea unor discuţii pentru o colaborare cu Ferrari pentru maşina Rodin F1", iar compania a fost " dotată din punct de vedere financiar pentru a finanţa integral programul de Formula 1 din averea personală a fondatorului nostru".

Rodin este acţionarul majoritar la Carlin, un operator consacrat al seriei feeder, care are echipe în Formula 4, Formula 3 şi Formula 2.

Andretti Global este condusă de fostul pilot american de Formula 1 Michael Andretti, fiul campionului mondial din 1978, Mario Andretti, şi intenţionează să intre în Formula 1 în parteneriat cu marca Cadillac a General Motors şi cu cel puţin un pilot american.

FIA a demarat în februarie un proces oficial de înscriere, încercând să identifice una sau mai multe echipe noi interesate să se alăture circuitului din 2025, 2026 sau 2027. Forul încă nu a confirmat care dintre aplicanţi au fost acceptaţi, dacă au fost acceptaţi.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.