Echipei naţionalei de fotbal a României îi lipseşte un lider de ani buni, dar dacă nu il avem asta nu înseamnă că el nu există. Cu un manual de branding în faţă, FRF a creat, cel putin la nivel de imagine media, un nou lider - Claudiu Keşeru.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cum se creează un lider ? Să vedem ce spune manualul:

1. În absenţa unui fotbalist care să se impună pe teren sau în vestiar, ideal ar fi în ambele părţi, se identifică în cadrul echipei un jucător inteligent, bun orator, eventual vorbitor de franceză, absolut întâmplător limba ţării unde urmează să se dispute cea mai importantă competiţie fotbalistică la care participi în ultima perioadă - EURO 2016. Cea mai bună alegere – Claudiu Keşeru.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

2. Se ia alesul şi se implică în campanii de responsabilitate socială, pe subiecte sensibile, care interesează din diferite motive un număr destul de important de concetăţeni. Aşa a devenit Keşeru "matematicianul" echipei naţionale. Atacantul român a fost imaginea unei campanii prin care Federaţia Română de Fotbal ne-a arătat tuturor că fotbalul se face nu numai la rădăcina ierbii, dar şi la rădăcină pătrată. Campania şi-a atins scopul şi a făcut încojurul planetei, în pofida faptului că din unele probleme de matematică reieşea faptul că un jucător poate marca şi jumătate de gol şi că a fost inspirată de undeva din Brazilia. Nu este neapărat relevant, matematica şi fotbalul pot fi considerate limbaje universale.

3. Cu mai bine de două luni înainte de startul Campionatului European, se  organizează o conferinţă de presă la sediul Ambasadei României de la Paris, la care, evident, participă şi alesul, respectiv Claudiu Keşeru. Atacantul va răspunde ca un adevărat lider, ca un ambasador al echipei sale, într-o franceză impecabilă tuturor întrebărilor presei din ţara organizatoare a Euro 2016. Obiectiv atins - presă străină impresionată, nimic nu-i atinge mai mult sufletul unui francez decât să îi vorbeşti limba şi să ştii mai mult decât "omelette au fromage". 

4. Cu o seară înaintea anunţării lotului de 23 de jucători care va participa la Campionatul European, se trimite un SMS instituţiilor media partenere prin care se anunţă o ştire ştirea bombă - Keşeru rămâne acasă.

5. Aştepţi şi laşi efectul "de turmă" - efect mass-media consemnat şi de cele mai serioase manuale de jurnalism - să facă treaba în locul tău.  Reacţii de la voci pertinente, analize şi comentarii de la oameni bine intenţionaţi şi uşor îngrijoraţi de posibila absenţă a atacantului.  Efectul nu trebuie prelungit prea mult. La mai puţin de 24 de ore se dezminte informaţia, publicând pe site-ul oficial lotul cu cei 23 de jucători. Ştirea devine "Keşeru face parte din lotul pentru Franţa".

După o campanie bine ticluită, cu o tactică lejeră, cel puţin la nivel de imagine, România s-a ales cu un lider. Sociologia ne spune că un lider fie apare pe cale naturală - el se impune prin caracter, talent şi carismă, fie este impus - adică într-o ierarhie o seamă de oameni din vârf decid cine devine individul "alfa".  Strategia prin care Keşeru a fost impus de FRF a fost foarte subtilă, aproape eminesciană - "a fost pe când nu se vedea, azi îl vedem şi nu e". Pentru că nu reuşea să strălucească prin prezenţă, a fost pus în lumina reflectoarelor printr-o aparentă şi teoretică absenţă. Mai pe scurt, ca să fie prezent, Keşeru a trebuie să fie un pic absent.

Dacă va deveni un adevărat lider al echipei naţionale o va demonstra chiar el la acest turneu final.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.