Federaţia Română de Automobilism Sportiv a anunţat, vineri, înfiinţarea Comisiei Naţionale pentru Femei, organism care se va implica activ pentru promovarea şi încurajarea prezenţei femeilor în competiţiile din cadrul FRAS.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Consiliul Federal al FRAS a aprobat, în unanimitate, în această săptămână, ca primul preşedinte al Comisiei Naţionale pentru Femei să fie Mirela Bucovicean, antreprenor, dar şi pilot în cadrul Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop.

În trecut, prezenţa femeilor în probele sportive ale automobilismului era considerată o raritate. Doar faţă de 2014, totalul femeilor care au luat start în etapele organizate în cadrul FRAS a crescut cu 150 la sută, iar numărul creşte anual. În sezonul 2018, 50 de femei au luat startul în campionatele organizate sub egida FRAS. De asemenea, există încă 44 de femei parte a colegiilor de arbitri din cadrul FRAS.

 "E o onoare şi totodată o mare responsabilitate să fiu prima care ocupă această poziţie. Cu siguranţă, în ultimii ani, vocea femeilor în motorsport a devenit tot mai puternică şi, drept dovadă, stau rezultatele obţinute de acestea. De aceea, printre obiectivele noastre se numără promovarea rezultatelor femeilor din motorsport, demonstrând astfel că se face performanţă la cel mai înalt nivel.  Motorsportul nu înseamnă doar participare ca pilot sau copilot, ci şi prezenţa în alte zone cum ar fi de conducere a unor echipe, arbitraj, zona de mecanică sau promovare pentru o echipă. Ne dorim sa creem modele de urmat prin puterea exemplului personal al membrelor comisiei, să dezvoltăm programe educaţionale şi relaţii de colaborare cu federaţiile corespondente ale altor state”, a declarat Mirela Bucovicean, care şi anul acesta a reprezentat România la Monte Carlo Historique Rally.

Femeile au fost prezente în Campionatul Naţional de Raliuri încă de la lansarea acestuia, în 1969, atunci când existau deja două echipaje exclusiv feminine, Simina Mezincescu/Ileana Sassu şi Argentina Sclia/Marilena Negulici, în timp ce Iuta Heitz, din postura de copilot pentru soţul ei Max Heitz, obţinea un loc 2 la general în Raliul Bucovinei în acelaşi an. În 1993, Gabriela de Reu Stroescu devenea prima campioană naţională absolută la raliuri, din postura de copilot al soţului ei Ladislau Balint, performanţă reuşită şi de Carmen Poenaru, în 2017, avându-l la volan pe Bogdan Marişca.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.