Ediţia de duminică a cotidianului The Times a scris că statul Qatar a încheiat două acorduri secrete pentru plăţi către FIFA în valoare de 880 de milioane de dolari, considerate a încălca regulamentele forului mondial, pentru ca ţara din Golf să organizeze Cupa Mondială din 2022.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Acordul pentru prima plată, de 400 de milioane de dolari, din care 100 de milioane trebuie achitaţi dacă CM-2022 se dispută în Qatar, a fost încheiat în 2010, cu trei săptămâni înainte ca FIFA să stabilească organizatoarea Cupei Mondiale din 2022. Înţelegerea a vizat un contract de drepturi TV pentru CM-2018 şi CM-2022, pe care FIFA le-a cedat, la un preţ superior decât cel obişnuit, televiziunii Al Jazeera, deţinută de emirul Qatarului, Hamad bin Khalifa Al Thani.  

Potrivit regulamentelor FIFA, nicio ţară candidată nu poate oferi beneficii financiare forului mondial în legătură cu votul. Însă preşedintele de atunci al FIFA, Sepp Blatter, şi secretarul general, Jerome Valcke, au parafat înţelegerea cu doar o săptămână înainte ca statul Qatar să primească organizarea CM.

Potrivit documentelor pulicate de The Sunday Times, un al doilea contract de drepturi TV, în valoare de 480 de milioane de dolari, a fost încheiat, în 2013, de FIFA cu beIN Media, care deţine reţeaua de sport desprinsă din Al Jazeera. Contractul a fost încheiat într-un moment în care se vorbea tot mai mult de o posibilă retragere a dreptului de organiza Cupa Mondială statului Qatar.

Un purtător de cuvânt al beIN a declarat că înţelegerea cu FIFA privind drepturile TV a mai fost investigată atent şi nu a fost stabilită nicio iregularitate. FIFA nu a comentat aceste acuzaţii.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.